دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

فلسطین حامی برنامه انرژی اتمی ایران

سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب: 294991
نتايج يک نظرسنجي نشان مي‌دهد که با وجود ادعاي اسرائيل مبني بر انحراف برنامه انرژي اتمي تهران، اکثريت فلسطينياني که در سرزمين‌هاي اشغالي زندگي مي‌کنند، از برنامه انرژي اتمي ايران حمايت مي‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از رس تی وی، اين نظرسنجي که از سوي پروفسور سامي ساموها استاد دانشگاه حيفا انجام شد، نشان مي‌دهد که ۶۳ درصد از فلسطينيان در سرزمين هاي اشغالي، معتقدند ايران بايد برنامه انرژي ‌اتمي خود را دنبال کند.

اسرائيل و متحد سنتي اش، امريکا، تهران را به دنبال کردن اهداف نظامي در برنامه انرژي اتمي خود متهم مي‌کنند. در همين حال واشنگتن و اتحاديه اروپا با استناد به اين ادعاها، چندين دور تحريم غير قانوني عليه ايران اعمال کرده‌اند.

اگرچه ايران با رد اين ادعاها تاکيد دارد که به عنوان يکي از امضا کنندگان متعهد پيمان منع گسترش تسليحات اتمي و يکي از اعضاي آژانس بين المللي انرژي اتمي حق استفاده از تکنولوژي اتمي براي مصارف صلح آميز دارد.

نتايج اين نظرسنجي همچنين حاکي از آن است که ۷۰ درصد از شرکت کنندگان در آن مخالف تلاش هاي رژيم تل آويو براي ايجاد اکثريت يهودي در اسرائيل هستند.

براساس نتايج اين نظرسنجي، ۷۰ درصد از فلسطينيان ساکن در سرزمين هاي اشغالي، معتقدند که مقامات اسرائيلي با آنها مانند شهروندان درجه دو يا شبه نظامياني که شايسته حقوق برابر شهروندي نيستند، برخورد مي‌کنند.

همچنين حدود ۵۸ درصد از فلسطينياني که در اين نظرسنجي شرکت کردند، حمايت خود را از انتفاضه سوم عليه اسرائيل در صورتي که روند ديپلماتيک به پيشرفتي نائل نيايد، اعلام کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *