دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

آیت الله یزدی: همه پایبند قانون باشند

جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 292674
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به حضور تمامی سلایق در انتخابات ریاست جمهوری، تأکید کرد: شرایط برای حضور حداکثری و خلق حماسه سیاسی فراهم است.

به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت الله محمد یزدی صبح جمعه پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر در قم با بیان اینکه این دوره از انتخابات نمونه و ممتاز است، عنوان کرد: این دوره نسبت به ادوار گذشته از امتیازات خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات تمامی سلایق کاندیدا هستند، ابراز کرد: با توجه به این موضوع عذری برای عدم شرکت وجود ندارد و هر کس هر سلیقه‌ای دارد می‌تواند در انتخابات شرکت کرده و رأی دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شرایط برای حضور حداکثری فراهم است بیان داشت: انتخابات در جمهوری اسلامی فراتر از مسئله رأی دادن و انتخاب فرد مورد نظر، است بلکه رای به نظام و جمهوری اسلامی است که در رأس آن ولی فقیه قرار دارد.

وی با تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات بیان کرد: باید به این مسئله توجه داشت که شرکت در انتخابات پاسخ به یاوه‌ گویی‌های دشمنان چه در داخل و چه خارج از کشور است.

آیت الله یزدی در ادامه با اشاره به اینکه مردم با حس مذهبی و دینی در انتخابات شرکت می‌کنند بیان کرد: شرکت در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی علاوه بر حس ملی که در مردم وجود دارد با حس دینی و اعتقادی همراه است.

همه باید پایبند به قانون باشند

وی با تاکید بر اینکه مردم امروز حماسه سیاسی را خلق می‌کنند، گفت: قانونگرایی در کشور حرف اول را  در نظام می‌زند و خوشبختانه تاکنون برای همه سلایق شرایط خوبی برای معرفی اهداف و افکار فراهم بوده است و بنابراین همه رأی دهندگان و کاندیداها باید پایبند به قانون باشند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه در ادامه با تاکید بر این مطلب که رئیس جمهور تا زمانی منتخب است که قانون را رعایت کند، ابراز داشت: رئیس جمهور باید بر این اساس فعالیت کند و تا زمانی حق حاکمیت دارد که به قانون احترام بگذارد.

وی در ادامه تاکید کرد: منتخب مردم باید بر اساس تنفیذ ولی فقیه مقررات اسلامی را رعایت کند و بر همین اساس است که حق حاکمیت دارد.

آیت الله یزدی تاکید کرد: همه سیتم های اجرایی و حاکمیت کشور وامدار این تنفیذ ولایت فقیه هستند و این تنفیذ باعث می‌شود که راه قانون گریزی و خودکامگی و خودبینی بسته شود.

وی ادامه داد: رای افراد در مرحله اول رای به نظام جمهوری اسلامی و در مرحله دوم رای به فرد مورد نظر است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *