جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

مذاکره اوباما و پوتین درباره بحران سوریه

پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب: 292523
سفیر آمریکا در روسیه خبر داد اوباما و پوتین، هفته آینده با یکدیگر دیدار و درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه گفت‌وگو خواهند کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آقای «مایکل مک‌فاول»، سفیر آمریکا در روسیه گفته استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه محور اصلی گفت‌وگوهای هفته آینده «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه و همتای آمریکایی‌اش، «باراک اوباما» را تشکیل خواهد داد.

به گزارش صدای روسیه، سفیر آمریکا در روسیه ضمن اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: واشنگتن و مسکو درگیر انجام بحث‌هایی عمیق درباره بحران سوریه هستند.

اوباما و پوتین قرار است در حاشیه دیدار گروه 8 که هفته آینده در ایرلند شمالی برگزار می‌شود، دیدار کنند.

استفاده دولت بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی در منطقه «خان‌العسل» سوریه بخشی از هجمه‌های روانی و رسانه‌ای غرب در برابر دولت بشار اسد بوده است.

علی‌رغم ادعاهای مقامات و رسانه‌های غربی، تیم تحقیقات سازمان ملل در مقاطع مختلف اعلام کرده مدارک قاطع مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی وجود ندارد.

یکی از اعضای بلندپایه این تیم حدود دو ماه پیش گفت نتایج تحقیقات این تیم نشان می‌دهند معارضان سوری از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند، نه دولت سوریه.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *