يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱

قائم مقام آیت‌الله مصباح: اصولگرایان باید به اجماع برسند

سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب: 292126
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: هرچه تعداد کاندیداهای اصولگرا در انتخابات محدودتر شود بهتر است.
قائم مقام آیت‌الله مصباح: اصولگرایان باید به اجماع برسند
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نظرسنجی‌های صورت گرفته اظهار داشت: براساس نظرسنجی‌ها مشخص شده است که رای برخی از کاندیدهای اصولگرا کم است، باید حداقل این کاندیداها کنار بروند که هر چه تعداد کاندیداهای اصولگرا در انتخابات محدودتر شود، بهتر است.
 
وی اضافه کرد: در نظرسنجی‌های صورت گرفته پیش از کناره‌گیری دکتر عارف هر دو کاندیدای اصلاح طلب رای چندانی نداشتند و احتمال رسیدن آنها به دور دوم وجود نداشت.
 
رجبی با اشاره به توصیه خود به کاندیداهای اصولگرا گفت: برخی از کاندیداهای اصولگرا که می‌دانند رای لازم برای رسیدن به دور دوم را ندارند، باید به نفع دیگران کنار بروند. کم شدن کاندیداهای اصولگرا سبب می‌شود که آرای طرفداران اصولگرایی به سبد رای کاندیداهای کمتری ریخته شود و حتی جریان اصولگرایی با رای بالا در همان دور اول کاندیدای اصحلش انتخاب شود.
 
وی اضافه کرد: با محدودتر شدن کاندیداهای اصولگرا رای آنها بیشتر می‌شود و در صورت کشیده شدن انتخابات به دور دوم، رقابت بین دو نامزد اصولگرا خواهد بود.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مناظرات صورت گرفته در صدا و سیما اظهار داشت: در مناظراتی که صورت گرفت نظرها به برخی از کاندیداهایی که گفتمان انقلاب و رهبری را داشته‌اند معطوف شده است و احتمال کسب آرای بالا از سوی این کاندیداها در انتخابات وجود دارد.
 
رجبی تخریب کردن از سوی ستادهای انتخاباتی اصولگرا را بر ضد نامزد دیگر پسندیده ندانست و افزود: در زمانی که کاندیداهای اصولگرا، کاندیدای دیگر را اصولگرا می‌داند، نباید رفتارهایی چون پخش شایعات را انجام دهند.
 
وی اضافه کرد: برخی برای تخریب کاندیدای اصولگرایی به صورت جدی تلاش می‌کنند با اینکه به یقین می‌دانند که او هم اصولگرا است و هم مدافع جریان اصولگرایی است.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: تخریب فی حد نفسه کار ناپسند و خلاف اخلاق انتخاباتی است، به خصوص اگر از سوی یک ستاد انتخابات اصولگرا علیه نامزد اصولگرای دیگر صورت گرفته شده باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *