دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۱
۱
سخنگوی ستاد انتخاباتی روحانی:

حذف۲۰میلیون‌نفرازدریافت‌یارانه‌ دردولت‌روحانی

شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب: 291479
سخنگوی ستاد انتخاباتی روحانی از حذف پرداخت یارانه به ۲۰ میلیون نفر از خانواده‌های دو دهک ثروتمند جامعه خبر داد.
حذف۲۰میلیون‌نفرازدریافت‌یارانه‌ دردولت‌روحانی
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد باقر نوبخت امروز در ستاد انتخاباتی روحانی در قزوین و در جمع تعدادی از هواداران آن بیان داشت: سیاست دولت روحانی بر مبنای تدبیر و امید است بنابر این ما به تولید ثروت فکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: البته در کنار افزایش تولید ثروت در کشور نمی‌توان از سیاست توزیع ثروت سیاست بازتولیدی غافل شد. همچنین باید فرصت شغلی را در اختیار افراد مختلف قرار دهیم تا شاهد توزیع عادلانه ثروت باشیم.

سخنگوی ستاد انتخاباتی روحانی تاکید کرد: ما بانک اطلاعاتی از اقشار و دهک‌های مختلف جامعه تهیه کرده‌ایم که در کوتاه مدت دولت به دنبال افزایش قدرت خرید مردم است و همچنین بر پایه اصل ۲۹ قانون اساسی باید افراد بیکار از مستمری بهره‌مند شوند. یعنی یا باید به افرادی که در سن کار هستند و جویای کارند، شغل داد و یا آنها را از مستمری بهره‌مند کرد.

وی توضیح داد در حال حاضر سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان پول در راستای قانومند کردن یارانه‌ها در بودجه مشخص شده که براساس یکی از مواد این قانون باید درآمد ناشی از حذف تدریجی یارانه‌ها به نسبت درآمدها توزیع شود. ولی در حال حاضر دولت به فقیر و غنی یارانه یکسانی می‌پردازد.

نوبخت اظهار داشت: براساس آمار رسمی مرکز آمار ایران هم اکنون ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بیکار داریم و این ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کسانی هستند که درآمدی ندارند. از این رو در دولت دکتر روحانی از آنجا که اعتقاد به مساوات در عدالت است بنابراین با حذف یارانه دو دهک ثروتمند جامعه می‌توان به افراد فاقد کار مستمری پرداخت کرد.

وی تاکید کرد: ما به مسکن مهر معتقدیم اما تامین هزینه‌های مسکن مهر به جای بانکها باید از طریق بورس و بازار سرمایه صورت گیرد. چرا که امروز کسانی که از مسکن مهر استفاده می‌کنند از زیرساخت‌های لازم بهره‌مند نیستند که در سیاست بازتوزیعی دولت تدبیر و امید برای این موضوع تدابیری اندیشیده شده است.

نوبخت عنوان کرد: در حال حاضر در کشور ۵ میلیون نفر فاقد دفترچه بیمه هستندیعنی اینها حتی پول تهیه یک دفترچه چند ده هزار تومانی را نیز ندارند و از طرفی کسانی هم که دفترچه بیمه دارند باید ۷۰ درصد هزینه‌های بیمه را خود دریافت کنند که در برنامه دولت روحانی از محل هدفمندی یارانه‌ها امکان تامین دفترچه فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: در دولت روحانی یارانه دهک‌های ثروتمند حذف می‌شود چرا که آنها نیازی به ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان دولت ندارند بلکه اغلب آنها خانواده‌هایی کم اولاد هستند و حمایت دولت در امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت دولت از امنیت اجتماعی نیاز دارند.

نوبخت ادامه داد: در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور ۱۲ درصد است ولی این نرخ بیکاری در جوانان ۲۶ درصد است و در زنان ۳۰ درصد و از طرفی ۸۰۰ هزار نفر فارغ‌التحصیل فاقد شغل داریم که برای حل مشکل اشتغال باید مشکل عدم تعادل بازار کار را حل کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید آقا
بسم الله الرحمن الرحیم
از بازار سرمایه و بورس با چه نرخ سودی میخواهید برای مسکن مهر پول جذب کنید؟
یسم الله همین الان اعلام کنید ببینیم چه کسی حاضر است یک دینار به شما بدهد؟
دولت نمی خواست به اقشار ثروتمند یارانه بدهد فراموش کرده اید دوست عزیز مجبورش کردی یادتان نیست.به آن روزها برگردید و جنجالهایی را که بر پا کردی را دوباره مرور بفرمائید.
طبق کدام مصوبه قانونی شما مجاز هستید به افراد بیکار یارانه بدهید؟
شما خودتان را قانون فرض می کنید؟
در کدام ردیف بودجه چنین اعتباری دیده شده است؟
از کدام ردیف بودجه می خواهید برای سلامت بردارید که 70 درصد مردم از چیبشان نپردازند؟
از جیب مبارکتان می خواهید خرج کنید؟
یا دوباره میخواهید تاسیسات هسته ای و موشکی کشور را اینبار تحویل غربی ها بدهید و خلاص؟
با اسرا ئیل که جنگ نداریم این را هاشمیتان گفته است پس همه مشکلات توسط لابی صهیونیزم حل است درست می گویم؟