جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۷

نوبخت: اعتقاد به استقبال خیابانی نداریم!

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 338343
سخنگوی دولت از تشکیل کمیته‌ای ویژه برای پیگیری و پیشبرد اهداف و برنامه‌های اعلام شده ریاست‌جمهوری در استان خوزستان خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت که صبح امروز شنبه در نشست خبری که به مناسبت تشریح دستاوردهای سفر استانی دولت یازدهم به خوزستان صورت گرفته بود، با بیان اینکه وظیفه دارم از سوی رئیس جمهور و هیئت وزیران از مردم متدین و فهیم خوزستان به سبب عواطف صمیمانه‌ای که در این سفر نسبت به خدمتگزاران خودشان در دولت تدبیر و امید داشتند تشکر کنم، افزود: سفر به خوزستان بعد از سفرهای استانی ارزشمندی که در دولت‌های پیشین ادامه می‌یافت، می‌بایست به نوعی از نقاط مثبت دولت‌های قبلی برخوردار می‌شد و احیانا اگر کاستی‌ها و ضعف‌هایی در سفرهای قبلی بودند، برطرف می‌شدند تا از آن کاستی‌ها مصون بمانیم.

وی افزود: یکی از نکات این سفر این بود که رئیس جمهور و هیئت همراه ایشان عمدتا شنونده مسائل استان بودند تا متکلم وحده که در سخنرانی‌های عمومی اجرا می‌شود. البته در ورود رئیس جمهور به خوزستان بدون اینکه برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شده باشد، استقبال صمیمانه‌ای از سوی مردم، اقوام و عشایر صورت گرفت.

به گفته سخنگوی دولت، برخلاف روال قبلی بر اساس گزارش‌های مسئولان استان، تمامی امتحاناتی که در واحدهای آموزشی از پیش تعیین شده بود، اجرا شدند. ضمن اینکه این درخواست رئیس جمهور بود و علی‌رغم این، مردم ساعت‌ها در فرودگاه ماندند و در مسیر استقبال به رئیس جمهور خوشامد گفتند و استقبال صمیمانه‌ای صورت گرفت.

تاکید رییس‌جمهور بر پرهیز از ایجاد توقعات غیرمنطقی و مدیریت انتظارات مردم

نوبخت پرهیز از ایجاد توقعات غیرمنطقی و مدیریت انتظارات مردم را از نکته‌های مهم نخستین سفر استانی دولت عنوان کرد و افزود: آنچه که جمع‌بندی کرده بودیم و فکر می‌کردیم ظرف یک سال بتوانیم بهره‌برداری کنیم، در این سفر مورد توجه قرار گرفت. هر چند برخی مسائل فی‌البداهه مطرح می شد، اما آقای رئیس جمهور تاکید داشتند که در آن جلسه تحت فضای احساسی تصمیمی گرفته نشود و آثار قولی که به مردم داده می‌شود، لحاظ شود و مواردی که قابل اجراست مورد تاکید قرار گیرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: نکته دیگر آن بود که به جای آنکه مردم در خیابان‌ها پراکنده شوند و به صورت یکطرفه شاهد سخنرانی رئیس جمهور باشند، ترجیح داده شد که گروه‌های مرجع که مبین نظرات واقعی مردم هستند اعم از عشایر، ایثارگران و کارآفرینان صحبت کنند و رئیس جمهور شنونده صحبت‌های آنان باشد. علاوه بر آن نیز قبل از سفر به خوزستان از نمایندگان استانی این استان مطالبات لازم مردم را دریافت کرده بودیم.

وی استفاده از فضای مجازی و ارتباط زنده رئیس جمهور با ۳۰ نقطه از استان را از دیگر نقاط قابل توجه و مهم در سفر به خوزستان عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور از این طریق توانستند با ۳۰ نقطه از استان بدون آنکه تجمعی صورت بگیرد ارتباط برقرار کند.

نوبخت همراهی وزرا و مسئولین مربوط در بخش‌های لازم و پرهیز از حضور غیرضروری آنها را از دیگر موارد سفر به خوزستان عنوان و خاطر نشان کرد: طبق برنامه هفتگی، روز چهارشنبه جلسه هیئت دولت با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور در تهران برگزار شد و بنده مصوبات آن را از طریق رسانه‌های جمعی در اهواز به سراسر ایران رساندم. بنابراین ضمن اینکه کارهای جاری هیئت دولت را در تهران انجام دادیم وزرا نیز به خوزستان رفتند و کارهای جاری را به ثمر رساندند و به جای آنکه تراکمی از حضور مسئولان در اهواز داشته باشیم، کارها را بدون تعطیلی انجام دادیم.

وقت آنچنانی نداریم که روزهای هفته را تعطیل کنیم

وی افزود: همانگونه که اطلاع دارید رویکرد دولت تدبیر و امید این است که وقت آنچنانی نداریم که روزهای هفته را نیز تعطیل کنیم. امروز هم می‌توانست روز تعطیل باشد و ۴،۵ روز کشور را تعطیل کنیم، اما این آثار سوء اقتصادی را به جای می‌گذاشت.

سخنگوی دولت با بیان اینکه رئیس جمهور در سفر به استان خوزستان تاکید به انجام پروژه‌هایی داشتند که به عنوان مسئله مهم این استان بود، گفت: در این سفر برای هر ۲۷ شهرستانی که وجود داشت ۳۳ طرح مشخص و ۳۲ طرح برای عمران شهر و روستا در نظر گرفته شد. مبالغ اجرای این ۳۳ طرح مشخص که ملهم از مسائلی بود که در استان وجود داشت، از نظر ریالی ۵۲۹ میلیارد تومان و یک و نیم میلیارد دلار و ۵۹۳ میلیون یورو تامین منابع شد که بخشی از آنها در سال ۹۲ برای اجرا در اختیار است و بخشی از آن در سال ۹۳.

وی در این ارتباط خاطر نشان کرد: بنابراین به جای افزودن طرح‌های جدید به ۲ هزار و ۶۰۰ طرح ناتمام، انشاءالله تا پایان سال ۹۳ یعنی ظرف ۱۴ ماه آینده شاهد خواهیم بود که حداقل ۳۳ طرح مشخص از تعداد طرح‌هایی که در استان خوزستان وجود دارد، مورد بهره‌برداری قرار گرفته خواهد شد.

نوبخت با اشاره به اینکه عزم دولت در راستای تامین منویات مقام معظم رهبری نیز جدی است، گفت: همت هیئت دولت تدبیر و امید بر این است که حداقل ظرف ۳ سال یکی از منویات رهبری برای خدمت‌رسانی به استان خوزستان از طریق افتتاح طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را به انجام برساند.

سخنگوی دولت در ادامه با بیان اینکه ۲۱ طرح را برای بهداشت و درمان، ۱۱ طرح با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان برای کشاورزی و ۳ طرح با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان برای راه و بیش از ۱۴۶ میلیارد تومان برای تامین آب شرب و آبرسانی به شهرستان‌های اهواز، خرمشهر و شادگان در نظر داریم، گفت: حدود ۵۰ میلیارد تومان برای تاسیسات فاضلاب و ۲۱۲ میلیارد تومان برای ۱۷ طرح عمرانی از برنامه‌هایی است که بر روی آن هزینه خواهد شد.

وی در ادامه از تعیین کارگروه ویژه‌ای برای چگونگی پیشرفت اهداف و برنامه‌های دولت برای خوزستان خبر داد و گفت: جا دارد که من از همه تشکل‌های مردمی که در دوره انتخابات برای ستاد انتخاباتی آقای روحانی سرمایه‌گذاری کردند دعوت کنم که آنها هم پیگیری مستمر داشته باشند تا آثار خدماتی که تخصیص یافته است را بررسی کنند.

نوبخت افزود: ما در خاتمه این سفر یک اجتماع پرافتخار را از سوی مردم خرمشهر و آبادان داشتیم که کاش رسانه ملی که در این سفر حضور داشت. زحمات مردم رنج دیده این خطه را به تصویر می‌کشید و مردم را از اینگونه استقبال باخبر می‌کردند.

سفر آتی رئیس جمهور در حال برنامه‌ریزی است

به گزارش تسنیم، سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص زمان سفر بعدی رئیس جمهور به استان‌های سراسر کشور، گفت: سفر آتی رئیس جمهور در حال برنامه‌ریزی است و به محض جمع بندی از نظر مکان و زمان اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور گفته بود که نامه‌های مردمی برای آخرین بار بود که در خوزستان جمع‌آوری می‌شد و قرار شد سامانه ارتباطی ۱۱۱ جایگزین آن شود و همچنین استان‌های مرزی در اولویت سفرهای استانی قرار می‌گیرد گفت: در خصوص نوآوری، گردآوری و جمع‌آوری نامه‌های مردم باید بگویم که سخن آقای شریعتمداری سخن درستی است که باید از ابزارهای درست استفاده کنیم.

سخنگوی دولت افزود: باید واقعیت‌های جامعه را در نظر داشته باشیم. باید از امکانات صحیح و مناسب برای برقراری ارتباط بین مردم و دولت استفاده شود. البته ما در این سفر نامه‌های زیادی تحویل گرفتیم که حتما بررسی خواهد شد.

نوبخت در این ارتباط تصریح کرد: اگر بشود از امکانات مجازی استفاده کنیم خوب است. ما در این سفر به عنوان نمونه شاهد بودیم که آقای رئیس جمهور از طریق رسانه ملی با ۳۰ شهر استان ارتباط مستقیم برقرار کردند. باید مطالبات مردم شنیده شود و در این راستا می‌توانیم از گروه‌های مرجع استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص سفر به مناطق مرزی نیز ممکن است چنین باشد، ولی قاعده نیست. ما به همه نقاط کشور سفر می‌کنیم و تلاش می‌کنیم خدمات شایسته و ارزشمندی را به مردم ارائه دهیم.

امتحان‌های استان به خاطر سفر رییس‌جمهور لغو نشد/ اعتقاد به استقبال خیابانی نداریم

خبرنگاری از نوبخت پرسید با وجود اینکه دولت از قبل اعلام کرده بود که برنامه‌ریزی برای استقبال صورت نخواهد گرفت، اما ما شاهد بودیم این نوع استقبال از رئیس‌جمهور در شان مردم آن منطقه نبود و مردم نباید به دنبال ماشین آقای رییس‌جمهور می‌دویدند؛چراکه این نکته یادآور سفرهای استانی دولت قبل بود، گفت: گاهی ممکن است نمایندگان استانی دولت بسیج می‌شوند تا جلوه‌ای از حضور مردم را نشان دهند و افتخارشان هم این است که هرچه گسترده‌تر و سازمان‌یافته‌تر مردم را به صحنه بیاورند و شما ابزارهای موجود را در این راستا می‌دانید که می‌شود با تعطیل کردن تجمع‌های جمعیتی مردم را به خیابان‌ها کشاند.

سخنگوی دولت در پایان خاطر نشان کرد: همانگونه که اعلام کردم، ما در همان روز حتی برنامه‌های امتحانی واحدهای آموزشی را نیز به تاخیر نینداختیم که این خود نشان می‌دهد عزم و اراده‌ای برای این‌که مردم سازمان یافته به خیابان‌ها کشانده شوند، وجود نداشته است. مااعتقادی نداریم که این روند پیوند عمیق دولت و مردم را نشان می‌دهد؛ چراکه ما از عواطف مردم نسبت به خدمتگزاران‌شان باخبریم و نمی‌خواهیم به آن‌ها زحمت بدهیم. قبول کنیم حال که مردم به خیابان‌ها تشریف آوردند، نمی‌شد ماشین رئیس جمهور را بدون برنامه متوقف کرد و به هر ترتیب دوستان مسوول در آن منطقه ملاحظات مربوط به خودشان را دارند و چنین موضوعی شدنی نیست.

«گویا برخی موضع اعتدال ما را نمی‌خواهند و خواهان این هستند که افراطی و تفریطی عمل کنند. چنین نگاهی یک نگاه افراط گرایانه و یا تفریط گرایانه است. ولی اعتدال همان بود که ما تا جایی که می‌خواستیم اجرا کردیم و اگر بخشی از آن اجرا نشد، در سفرهای بعد آن را جبران می‌کنیم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
و مردم هم که شاخ دارن آقای نوبخت.
اصغرمحمودي
Iran, Islamic Republic of
ماو تعدادي از پرسنل گروه ملي راساعت 8 صبح جمع كردند ودرمسير فرودگاه در چهارشير پياده كردند من نمي دانم اين دولت راستگويان تاكي مي خواهدبامردم اينجوري صحبت بكند
حرف و عمل این دولت خیلی متفاوته. متاسفانه ملت را هم نادان فرض میکنن
شعار شعار شعار!!!البته که اعتقادی به استقبال خیابانی ندارید چرا که امیدی نیست اما کاش با این تفکر اقای روحانی همینقدر هم در خیابان حرکت نمیکرد با ان خرج زیاد حفاظتی!!!!در ضمن سنت تعطیلی زیاد در هفته از زمان اقای هاشمی به ارث رسیده!!
United States
دولت راستگویان و اعتدال؟ حتما شوخی میکنید اقای نوبخت؟ بگم؟؟
ر ح
با کیف ضد گلوله
ناشناس
اگه اعتقادی هم به استقبال داشته باشید کسی نمیاد