دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

انگلیسی‌ها از سفر به ترکیه خودداری کنند

يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۳:۱۵
کد مطلب: 290254
دولت انگلیس از شهروندان خود خواست تا از سفر به ترکیه به دلیل تشدید نآرامی ها و درگیرهای در این کشور خودداری کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، وزارت خارجه انگلیس با توجه به گستردگی تظاهرات ترکیه و ادامه درگیری ها میان نیروهای امنیتی و مخالفان دولت رجب طیب اردوغان از شهروندان انگلیسی خواست تا از سفر به این کشور تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

روزنامه "حریت" ترکیه در گزارشی از درگیری های امروز در این کشور نوشت: بیش از 10 هزار نفر از شهروندان ترک در شهر ازمیر، بزرگ‌ترین شهر اقتصادی این کشور علیه دولت رجب طیب اردوغان تظاهرات کردند و تظاهرکنندگان پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن عبارات "علیه دولت فاشیست متحد شوید" و "دولت باید استعفا دهد"درج شده بود.

رجب طیب اردوغان ، نخست وزیر ترکیه در واکنش به برگزاری تظاهرات گسترده ضد دولت وی در شهرهای مختلف این کشور گفت: در صورتی که مخالفان حزب حاکم ترکیه دست از تظاهرات خود بر ندارند، حامیان حزب حاکم "توسعه و عدالت" را به برگزاری تظاهرات در حمایت از دولت فرا می خواند.

گفتنی است که سازمان عفو بین الملل و برخی از مسئولان غربی و آمریکایی به‌دلیل گستردگی اعتراضات مردمی در ترکیه شدیداً ابراز نگرانی کردند.

عبدالله گل، رئیس جمهور ترکیه گفت: تظاهرات در شهر استانبول به سطح نگران کننده ای رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *