جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۶

واکنش ترکیه به تصمیم ترامپ درباره جولان

پنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 679347
وزیر خارجه ترکیه با «پوچ و بی‌اعتبار» توصیف کردن تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره جولان، گفت که آنکارا این تصمیم را به رسمیت نمی‌شناسد.
واکنش ترکیه به تصمیم ترامپ درباره جولان
به گزارش جهان نيوز، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه شامگاه چهارشنبه تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن اشغال جولان توسط رژیم صهیونیستی را «غیرقانونی» و غیرقابل قبول خواند.

چاووش‌اوغلو طی سخنرانی در استان «تکرداغ» گفت اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دستوری را برای رسمیت دادن به حکومت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی امضا کرد، «پوچ و بی‌اعتبار» است و قوانین بین‌المللی را نیز نقض کرده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با رد کردن تصمیم ترامپ درباره جولان اشغالی، تاکید کرد: «ترکیه این تصمیم را به رسمیت نمی‌شناسد».

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز چندی پیش ضمن بیان اینکه دستور اجرایی ترامپ درباره جولان اشغالی را به اجلاس عمومی سازمان ملل می‌کشانند، گفته بود: «نتانیاهو از بیانیه ترامپ درباره جولان، در کارزارهای انتخاباتی خود استفاده می‌کند تا فسادی را که به‌عنوان نخست‌وزیر اسرائیل داشت، لاپوشانی کند».

ترامپ روز دوشنبه ۵ فرودین ۱۳۹۸ (۲۵ مارس ۲۰۱۹) در اقدامی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل با امضای اعلامیه‌ای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخت؛ اقدامی که با مخالفت تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه روبه‌رو شد.

جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل و سازمان ملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته‌اند. حدود ۴۰ هزار نفر در جولان اشغالی ساکن هستند که ۵۰ درصد آنها دروزی هستند و خود را شهروند سوریه می‌دانند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Romania
ترامپ بی ادب عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان است.
اقدام ترامپ درمورد جولان، تجاوز آشکار به حاکمیت سوریه است
Romania
وزارت خارجه سوریه:
اقدام ترامپ درمورد جولان، تجاوز آشکار به حاکمیت سوریه است
سوریه اقدام رئیس جمهور آمریکا را در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر منطقه اشغالی جولان سوریه، تجاوزی آشکار به حاکمیت سوریه دانست.

تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲

وزارت خارجه سوریه در نامه ای به میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، اقدام رئیس جمهور آمریکا را در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر منطقه اشغالی جولان سوریه، تجاوزی آشکار دانست. در این نامه آمده است این تصمیم تجاوز به حاکمیت و یکپارچگی ارضی جمهوری عربی سوریه و نقض آشکار منشور سازمان ملل و قوانین و قطعنامه های این سازمان درمورد جولان است. وزارت خارجه سوریه تاکید کرده است کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد باید با اعلام موضع علنی و آشکار، درمورد خطرات تصمیم رئیس جمهور آمریکا هشدار دهد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
هرجا رد پای دخالت آمریکا باشد باید در آنجا منتظر جنگ و آشوب و ناامنی بود. در بسیاری از کشورها از جمله ونزوئلا شاهد چنین اتفاقات تلخی هستیم که به نوعی می‌توان گفت نقض حقوق مردمی است که رئیس‌جمهور قانونی‌شان را خودشان انتخاب کرده‌اند و آمریکا برهم زننده این انتخاب قانونی است.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا درکاراست.
Iran, Islamic Republic of
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا درکاراست.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست رژیم صهیونیستی درکاراست.
سکوت دربرابرجنایت ازخود جنایت بدتراست.
سازمان های بین المللی شریک جرم جنایات آمریکا و متحدانش درسراسرجهان هستند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشورجنایتکار شماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک عامل گسترش بی‌ثباتی و ناامنی در خاورمیانه است.