سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۲

ورود تروریست‌های کمکی به القصیر

جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب: 289991
فعالان مخالف دمشق مدعی شدند، صدها نفر از شورشیان سوریه امروز(جمعه) به شهر قصیر وارد شدند تا به شبه‌نظامیانی که در داخل این شهر تحت محاصره نیروهای دولتی و رزمندگان حزب‌الله هستند، کمک کنند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از دیلی‌استار نوشت: ورود شورشیان به شهر القصیر که قبلا ۸۰ درصد آن به تصرف نیروهای دولتی در آمده است در حالی صورت می‌گیرد که گزارش شده نیروهای دولتی خود را برای حمله نهایی آماده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، صدها نفر از شبه‌نظامیان وابسته به گردان التوحید که مرکز اصلی آن در شمال شهر حلب است برای کمک به شورشیان محاصره شده در قصیر عازم این شهر شده‌اند.

یک گروه فعال و مستقر در لندن موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه که به مخالفان نزدیک است، مدعی شده، شورشیان از طریق یک روستای واقع در شمال شرقی قصیر و با دور زدن محاصره نیروهای دولتی وارد این شهر شده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرده که با این وجود مشخص نیست که آیا این نیروهای جدید می‌توانند مانع پیشروی ارتش سوریه شوند و مواضع از دست داده را بازپس بگیرند یا نه؟

نیروهای دولتی روز چهارشنبه با کمک رزمندگان حزب‌الله فرودگاه ضعبه و روستای عرجون که درچند کیلومتری شهر قصیر واقع هستند را به کنترل خود در آوردند، پیشروی که مواضع ارتش را در کنترل به بزرگراه‌های که به این شهر منتهی می‌شوند، تقویت می‌کند.

بر اساس این گزارش، شورشیان در قصیر شدیدا محاصره شده و هرگونه کمک رسانی به آنها قطع شده و حتی نمی‌توانند زخمیان خود را از شهر خارج کنند، در همین زمینه امروز گزارش‌های منتشر شد که ارتش جلوی عده‌ای از شبه‌نظامیان را که سعی می‌کردند از شهر خارج شوند را گرفته و ۹ نفر از آنان را کشت.

شهر قصیر با ۳۰ هزار سکنه که از یک سال قبل به پایگاهی استراتژیک برای شورشیان تبدیل شده بود و نیروهای دولتی می‌خواهند با تسلط بر این منطقه، مسیری که دمشق را به سواحل مدیترانه وصل می‌کند امن و به طور موثری مناطق تحت کنترل شورشیان را از هم جدا کند.

همچنین پیروزی نیروهای دولتی می‌تواند قدرت چانه‌زنی دمشق در مذاکرات صلح آتی را افزایش دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *