جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴

این سه دولت جیب محروحان را خالی کردند/ چرا هاشمی کنار رفت؟

يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۵۲
کد مطلب: 288823
استاد دانشگاه تهران گفت: توسعه‌ای که موجب خالی شدن جیب محرومان شود، توسعه نامتوازن است و در دوره هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد شاهد توسعه نامتوازن بودیم.
این سه دولت جیب محروحان را خالی کردند/ چرا هاشمی کنار رفت؟
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسین الله‌کرم در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه‌های گیلان در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) این شهر با اشاره به پیدایش طبقه مرفه بدون درد در دوران ریاست جمهوری هاشمی اظهار کرد: هاشمی حامی تفکر عرضه بود و از سرمایه‌دار حمایت می‌کرد.

وی تقاضا را شکل دیگر حمایت از مردم عنوان کرد و افزود: پرداخت یارانه‌ها در دوره احمدی‌نژاد برای توانمندسازی طبقه ضعیف جامعه انجام شده اما عدم جلوگیری از واردات اشکال این دولت است.

الله‌کرم با بیان اینکه دولت خاتمی از تفکر عرضه حمایت می‌کرد، یادآور شد: توسعه سیاسی در دوره خاتمی اصل بود و منابع در اختیار نخبگان سیاسی قرار داده می‌شد.

استاد دانشگاه علوم سیاسی دانشگاه تهران به ورود بعضی از افراد بدون توجه به تعهد ساختاری به نظام در انتخابات سال 88 اشاره کرد و گفت: کاندیداهای مذکور انتخابات سال 88 را تبدیل به چالش علیه نظام کردند.

*تشدید تحریم‌ها به عهده فتنه سبز است

وی تشدید اعمال تحریم‌ها علیه کشور را به عهده فتنه سبز خواند و تصریح کرد: کاندیداهای انتخابات سال 88 باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

‌استاد دانشگاه تهران احزاب سیاسی را مجموعه به‌هم پیوسته توصیف کرد و افزود: احزاب باید بتوانند از بحران‌ها عبور کنند.

وی حرص و طمع را پایه نظام سرمایه‌داری دانست و اظهار کرد: اگر فقرا غفلت کنند گفتمان توسعه سیاسی و اقتصادی لیبرالی انتقام می‌گیرد.

الله‌کرم به گفتمان دولت احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: طرفدار جنگ نیستیم اما طرفدار بالا بردن منافع ملی خود هستیم و هنر احمدی‌نژاد در تهدیدزایی بالا بردن درآمد کشور بود.

‌استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفتمان احمدی‌نژاد را گفتمان سی تیر خواند و تصریح کرد: گفتمان جلیلی گفتمان انقلاب اسلامی بوده و جزو حلقه انحرافی نیست.

وی با تاکید براینکه جریان انحرافی و هاشمی نیروی اجتماعی ندارند، اضافه کرد: اگر هاشمی نیروی اجتماعی داشت در صحنه می‌ماند.

*نیروی اجتماعی در خدمت رهبری است

الله‌کرم با بیان اینکه نیروی اجتماعی امروز به طور کامل در خدمت مقام معظم رهبری است، بیان کرد: نیروی اجتماعی می‌بیند که رهبری آنها را از گرداب فتنه 92 بیرون آورده است.

استاد دانشگاه تهران به گفتمان کاندیداهای ریاست جمهوری اشاره کرد و یادآور شد: ائتلاف 1+2 گفتمان مقاومت و پیشرفت را دارد و جلیلی گفتمان مقاومت و عدالت را دنبال می‌کند.

وی گفتمان سازش و توسعه را متعلق به عارف و روحانی دانست و تصریح کرد: گفتمان پیشرفت معطوف به عدالت را می‌توانیم به جامعه پیشنهاد کنیم.

الله‌کرم در پایان گفت: توسعه‌ای که موجب خالی شدن جیب محرومان شود، توسعه نامتوازن است و در دوره هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد شاهد توسعه نامتوازن بودیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *