شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

موضع الجزیره و العربیه درباره پیروزهای القصیر

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 288598
رسانه‌های حامی تروریست‌ها پس از پیروزی‌های ارتش سوریه دچار سردرگمی شده‌اند و تلاش دارند که موفقیت‌های ارتش را مخفی کنند.
موضع الجزیره و العربیه درباره پیروزهای القصیر
به گزارش جهان به نقل از فارس، نبردها در شهر القصیر در حمص درحالی ادامه دارد که نگاه‌ها به این درگیری در دو جبهه متفاوت است.

درحالی که رسانه‌هایی همچون المنار، العالم، روسیا الیوم، المیادین و الاخبار سوریة با پوشش آخرین درگیری‌ها در القصیر از موفقیت‌های ارتش خبر می دهند، شبکه‌هایی همچون الجزیره، العربیه، بی‌بی‌سی عربی و اسکای نیوز این اخبار را رد می‌کنند و تلاش دارند تا از اهمیت موفقیت‌های ارتش بکاهند.

خبرنگار شبکه‌های خبری حامی دولت سوریه در جنگ با مخالفان مسلح درحالی گزارش‌ها از القصیر را منتشر می‌کنند که خبرنگاران در مرکز شهر القصیر و دیگر مناطق تحت کنترل درحال تهیه گزارش هستند ولی در سوی مقابل افرادی که خود را خبرنگار شبکه‌هایی چون العربیه و الجزیره معرفی می‌کنند، از داخل یک اتاق تاریک سخن می‌گویند و مدعی‌اند که اوضاع تحت کنترل مخالفان است.

همچنین شبکه‌های مخالف دولت سوریه تلاش می‌کنند با کوچک جلوه دادن موفقیت‌های ارتش، خسارات‌های شدید به تروریست‌ها و کشته شدن ده‌ها نفر از شبه نظامیان را که خودشان در صفحات اینترنتی به آن اذعان دارند را کتمان کنند.

المنار در گزارشی در این زمینه تصریح کرد که این افراد به اصطلاح خبرنگار از مکان‌های نامعلوم گزارش تهیه می‌کنند که تنها نشان دهنده سردرگمی آنها از پیش روی سریع ارتش سوریه است.

این شبکه در ادامه بخش‌هایی از گزارش‌های بی‌بی‌سی و الجزیره را نشان داد که در ان ادعا می‌شد القصیر در اختیار مخالفان است و پس از آن گزارشی اختصاصی از المنار از داخل شهر پخش شد که خبرنگار این شبکه در مرکز شهر درحال گزارش بود.

محور دیگر رسانه‌هایی همچون الجزیره، دعوت از تمام گردان‌های مسلح مخالف سوریه از ارتش آزاد تا لواء التوحید و النصره برای کمک به دیگر تروریست‌ها در القصیر است.

نکته قابل توجه این است که خود مخالفان اذعان دارند که تاکنون هیچ یک از دیگر گروه‌ها برای کمک به آنها وارد عمل نشده‌اند.

شهر القصیر از ۸ ماه قبل در اختیار مخالفان قرار گرفت و به اصلی ترین مرکز تروریست‌های القاعده‌ای در سوریه تبدیل شد.

ارتش سوریه از دو ماه قبل عملیات علیه این شهر را آغاز کرده و با محاصره القصیر از سه جبهه شرقی، غربی و جنوبی سرانجام در هفته گذشته وارد شهر شد و کنترل القصیر را در اختیار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *