سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۸
۷
حسین فدایی مطرح کرد؛

مردم «خط سازش» و «خط تنش» را یکی می‌دانند و از آن عبور می‌کنند

هر دو جریان می‌خواهند با نظام سلطه به سازش برسند
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 286357
دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران در انتخابات ۲۴ خرداد از «خط سازش» و «خط تنش » عبور خواهند کرد. اصولگرایان در صورت اقدام مدبرانه و وحدت در همان مرحله اول پیروز انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خواهند بود.
مردم «خط سازش» و «خط تنش» را یکی می‌دانند و از آن عبور می‌کنند
به گزارش جهان، حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفتگو با تسنیم، تحلیل خود را از آرایش جدید سیاسی در مرحله پایان ثبت نام های انتخابات ریاست جمهوری تشریح کرد. وی گفت: ملت ایران در انتخابات 24 خرداد از «خط سازش» و «خط تنش » عبور خواهند کرد. همه نخبگان و فرهیختگان سیاسی در تبیین و روشنگری ماهیت جریان فتنه و جریان انحرافی، فعال و پیشقدم شوند.مردم به عقب باز نخواهند گشت و دولت روبه جلو تشکیل خواهند داد. اصولگرایان در صورت اقدام مدبرانه و وحدت در همان مرحله اول پیروز انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خواهند بود.

متن این گفتگو را در ذیل می خوانید:

تحلیل تان از آرایش جدید در انتخابات و پیوند جریان فتنه و جریان انحرافی چیست؟

*‌ما از ابتدای انقلاب اسلامی همیشه با جریان های فکری ای مواجه بودیم که برای رسیدن به قدرت تلاش می کردند جامعه را دو قطبی کنند و همواره حیات خود را در تنش، تضاد و دو قطبی کردن جامعه می دانستند. در انتخابات ریاست جمهوری سال های 84 و 88 نیز نمونه چنین رفتاری را مشاهده کردیم. بعد از انتخابات سال 1388 دو جریان شکل گرفت؛ 1- جریان فتنه 2- جریان انحراف. هر دو جریان می خواهند قدرت را تصاحب کنند هر دو جریان هدف،‌ وسیله را برایشان توجیه می کند. برای هر دو جریان منافع باندی و گروهی اصل است. هر دو جریان فتنه و انحراف تصور می کنند برای اینکه در قدرت بمانند باید با نظام سلطه به سازش برسند. هر دو جریان برای جلب افکار عمومی دنبال ایجاد بحران و چالش هستند. ما در صحنه اجرا و عمل شاهد پیوند استراتژیک دو جریان فتنه و انحراف هستیم، چه برای این کار با هم هماهنگ کرده باشند، چه هماهنگ نکرده باشند. این دو جریان به دنبال استمرار خط سازش با بیگانگان و خط تنش و اختلاف افکنی در بین مردم هستند. ماهیت فتنه و انحراف از قوانین مشترکی تبعیت می کند و آنها اساسا نمی خواهند افراد شایسته و خدمتگزار و اصولگرا در صحنه باشند. جریان های فتنه و انحراف، کس یا کسانی را که بخواهند در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی، مشکلات کشور و مردم را حل کرده و جامعه را در فضایی امن و رو به پیشرفت و تعامل فعال در عرصه بین الملل قرار دهند، نمی پسندند. فلذا ممکن است ظاهرا جریان فتنه و انحراف در روش ها و تاکتیک ها با هم متفاوت باشد، ولی ماهیت آنها یکی است.جریان فتنه و جریان انحرافی مشابه دو تیغه یک قیچی برای تصاحب قدرت، حذف نیروهای وفادار و ارزشی نظام جمهوری اسلامی، ایجاد شکاف بین مردم، نا امنی و تقویت خط سازش در جامعه هستند، فتنه و انحراف حاضرند منافع و مصالح ملی را فدای منافع شخصی،‌ باندی و گروهی خود کنند.


رفتار آقای احمدی نژاد در روز پایانی ثبت نام چگونه ارزیابی می کنید؟

*‌رفتار احمدی نژاد در روز پایانی ثبت نام،  اولا؛‌ غیر قانونی و خروج از ضوابط و معیارهای اخلاقی و خارج از سازوکارهای صحیح بین المللی بود. ثانیا؛ ‌اینگونه رفتارها منجر به تقویت خط تنش در جامعه می شود و نوعی بحران سازی را تقویت می کند.


در آخرین روز ثبت نام برخی در تلاش در ایجاد التهاب و ناآرامی بودند و سهم عوامل فتنه و انحراف آشکار بود، نظر شما چیست؟

*‌ هر انسان منصفی می داند کشور بیش از هر زمان دیگری نیاز به آرامش دارد. نظام سلطه در این مقطع حساس به جبهه مقاومت انقلاب اسلامی فشار وارد می کند. هر انسانی منصف و هر کسی که کمترین اطلاعات را از مسائل اقتصادی دارد، می داند که با وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی، ‌باید همه نیروها و ظرفیت ها برای حل مشکلات مردم بسیج شوند. حل مشکلات مردم تنها در سایه وجود آرامش، عقلانیت ،هماهنگی و انسجام در درون کشور امکان پذیر است. هر اقدامی که از قانون عبور کند، قانون شکنی را تداوم بخشد،‌ آرامش جامعه را بر هم زند و هر اقدام و رفتاری که به نفع دشمنان انقلاب و نظام سلطه باشد، از منظر ملت ایران محکوم است و باید از آن اجتناب شود.


سیاست نظام سلطه، در سناریوی فریب کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم برای تاثیرگذاری در انتخابات چیست؟

*‌ماهیت رفتار نظام سلطه در ایجاد فشار و سختی به مردم آشکار است. مدتها است که تحریم های هدفمند و باصطلاح فلج کننده از ناحیه نظریه پردازان نظام سلطه ، علیه ملت ایران به کار گرفته شده است. دشمنان معتقد بوده و هستند که ما برای تسلیم کردن ملت ایران، باید فشارها به مردم را تشدید کنیم. آنها در توهمی آشکار عقیده دارند اگر مردم ایران در سختی قرار گیرند از ما تمکین کرده و گوش به فرمان ما خواهند شد!!! نظام سلطه و استکبارجهانی خلاف این عملکرد ، در عرصه سیاسی با کسانی که در داخل خط سازش را دنبال می کنند،‌ بده بستان دارند و به یکدیگر پیام می دهند، مثلا اینگونه القاء می کنند که اگر همراه ما (نظام سلطه) باشید ما هم گرا می دهیم که فشارها کاهش  یابد تا به اصطلاح مردم نسبت به فرد و جریان مورد حمایت نظام سلطه گرایش پیدا کنند. سناریوی دشمن فریبنده است و قطعا نظام سلطه مصالح و منافع مردم را نمی خواهد و دلشان برای آسایش ملت ایران نسوخته است. بلکه هدف نظام سلطه غارت بیشتر کشور ایران و تامین منافع استکبار جهانی می باشد. بنابراین اگر احتمالا در صحنه اجرا،‌ با ظاهری از کاهش قیمت ها و در باغ سبز مواجه باشیم،‌طراحی نظام سلطه برای فریب افکارعمومی می باشد. این در حالی است که اقتصاد ایران زمانی سامان پیدا خواهد کرد که ماهیتی مستقل از نظام سلطه داشته باشد و به حدی از توانمندی و سلامت برسد که بتواند در مقابل تحریک ها و تنش های بین المللی روی پای خود بایستد و به سمت اقتصاد مقاومتی و پیشرفت اسلامی حرکت کند. چنین امری با حاکمیت جریان فتنه و جریان انحرافی محقق نخواهد شد.

اقتصاد ایران زمانی پویا و متحول خواهد شد که بنیانهای آن مستحکم و از جمله تولید محور شود. حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی می تواند مشکلات اشتغال و بیکاری را حل کرده و ارزش پول ملی را حفظ و تقویت کند. آنچه که هم اکنون در وضعیت اقتصادی کشور با آن مواجه هستیم، حاصل رفتارهای هنجار شکنانه ، غیر قانونی و بی ضابطه ای است که هم توسط جریان فتنه و هم جریان انحراف سامان پیدا کرده است. در دوران سازندگی و گفتمان توسعه اقتصادی و در هشت سال اخیر، متاسفانه پایبندی به اصول و ارزش ها نادیده گرفته شد و کار اقتصاد ما را به اینجا رساند. اگر به فرامین و دستورات مقام معظم رهبری گوش می دادیم و اگر سیاست های کلان راهبردی ابلاغ شده ایشان در دستور کار قرار می گرفت،‌ امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تا این اندازه رشد نیافته بود.

اگر راهبردهای رهبری را که تحت عناوین مختلف تاکید می کردند، رعایت می کردیم، اگر به تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی توجه می کردیم، ‌اگر اقتصاد مقاومتی، جهاد اقتصادی و گفتمان پیشرفت و آرامش در دستور کار قرار می گرفت و همه ظرفیت ها را در راه حل معضلات مردم به کار می گرفتیم، امروز با این چالش ها مواجه نبودیم و سرعت پیشرفت کشور ده ها برابر کنونی می شد. آنچه کشور و مردم از آن رنج می برند این است که عوامل فتنه و انحراف ، گفتمانی خارج از گفتمان انقلاب اسلامی را دنبال و پیگیری می کنند. ما برای حل مشکلات اقتصادی کشور، برای حل مشکلات معیشتی و جاری مردم، برای حل مشکلات بیکاری و اشتغال، برای حفظ و ارتقای ارزش پول ملی،‌ برای توسعه صادرات غیر نفتی، برای گرفتن سهم از بازارهای جهانی و عرصه بین الملل، حمایت از کالاهای ایرانی،‌توسعه زیر ساخت های اقتصادی و بالاخره حل نیازهای اساسی مردم، راهی نداریم جز اینکه مسیر حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را طی کنیم که این نیز، با بکارگیری ظرفیت های داخلی، در فضای امن،‌ آرام، متعادل، عادلانه، حرکت انقلابی، بسیجی و مدیریت کلان میسر است. به عبارت دیگر این همان مسیری است که مردم ایران در 34 سال اخیر،‌با وحدت، انسجام و تبعیت از رهبری دنبال کرده اند و مسئولان هم باید از بصیرت ملت ایران درس بگیرند.


توصیه شما به نامزدهای اصولگرا با توجه به ثبت نام های انجام شده روز آخر مهلت قانونی انتخابات ریاست جمهوری چیست؟

هر کس وفادار به نظام،‌انقلاب، امام، رهبری و ارزش ها است باید پرچم گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمان پیشرفت اسلامی را سر دست نگه دارد و با وحدت و انسجام صحنه را رصد کند و اجازه ایجاد شکاف و اختلاف و فتنه را ندهد اختلاف و تشتت تنها به نفع نظام سلطه، جریان فتنه و انحرافی است.


آقایان هاشمی و مشایی در انتخابات ثبت نام کردند، فکر می کنید عکس العمل ملت ایران چه خواهد بود؟

مردم ما به سطحی از بصیرت رسیده اند که از هر جریانی که مانع پیشرفت کشور است، مانع ایجاد آرامش و ساماندهی اقتصادی است، طرفدار اندیشه های وارداتی و دارای روحیه های قدرت طلبانه و قدرت مدارانه است، عبور خواهد کرد. ملت ایران از هر جریانی که خط سازش و خط تنش را در پیش گیرد،‌ابراز برائت کرده و باز هم از جریان فتنه و جریان انحرافی عبور خواهد کرد. این بصیرت سیاسی در کشور ما بوجود آمده و خواص و سیاسیون نیز باید خود را به سطح بصیرت و‌ آگاهی مردم برسانند. اگر کسی می خواهد خدمتگزار مردم باشد، این خدمتگزاری باید توام با منطق باشد. خدمتگزاری با روحیه تکثر و نمایش قدرت طلبی حاصل نخواهد شد. اصولگرایان باید با روحیه وحدت گرایانه کارها را دنبال کرده و فرصتی برای فتنه و انحراف فراهم نکنند.از ابتدای نظام جمهوری اسلامی ایران با دو جریان مواجه بوده ایم، یکی اینکه افرادی با رعایت چارچوب ها و ضوابط نظام و معیارهای قانونی وارد صحنه شده و مسئولیت را بر عهده می گیرند و عده دیگری رسیدن به قدرت از طریق ایجاد تنش و حسیاست و بداخلاقی دنبال می کنند.

ما از همه نامزدها خصوصا نامزدهای اخیر می خواهیم تمام تلاششان معطوف به رعایت قانون،‌اخلاق و آرامش باشد. ملت ایران نه  خط سازش و نه طرفدار خط تنش را نخواهد پذیرفت و مسیر عقلانیت، توجه به اصول و ارزش ها و فرامین مقام معظم رهبری را بهترین راه برای حل مشکلات کشور می دانند. حرکت مردم ایران رو به جلو بوده و انشاءالله و به حول و قوه الهی به عقب باز نخواهد گشت و دولت رو به جلو تشکیل خواهند داد. انشاءالله در صورتی که اصولگرایان نامزد واحد داشته باشند، در مرحله اول برنده انتخابات خواهند بود. احتمال پیروزی اصولگرایان با آرایش جدید در مرحله اول افزایش یافته است. عوامل فتنه و انحراف قدرت طلب هستند و باعث و بانی اصل مشکلات کشور هستند. ملت ایران کلاه سرشان نخواهد رفت و خط سازش و خط تنش را یکی می دانند. مردم آنها را پدید آورنده مشکلات کنونی می دانند. این دو خط در هم افزایی علیه نظام از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد. همه نخبگان سیاسی، فرهیختگان و فعالان عرصه سیاسی که منافع ملی و پیشرفت کشور، مساله اصلی آنها است، ‌باید در تبیین و روشنگری ماهیت جریان فتنه و جریان انحرافی فعال و پیشقدم شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فتنه و انحراف کمر ملت ایرانو شکستن و حالا با همدستی هم دارن جنگ تبلیغاتی راه میندازن تا عناصر خودشون رای بیارن.
مردم ما از ترس مارهای انحراف به عقرب های فتنه پناه نخواهند برد اینو مطمئن باشید
خدا رهبرمان را حفظ کند . هاشمی همان رییس مجمع باشد کافیست برای کارهای اجرایی مسن است ما به جوانترها نیازمندیم. مشایی هم به درد قبل تاریخ کوروش می خورد مردم مشکل اقتصادی دارند نه مشکل تاریخی !
United States
همونطور که مردم در سال 88 با رایشون سست شدگان در خط انقلاب رو طرد کردن اینبار هم منحرفین و ماهیگیران از آب گل آلودو رد می کنن. ان‌شاءالله
عباس
سر منشا فتنه 88 پافشاری اصولگرایان بر کاندیدای مورد نظر خویش و سرکوب هر حرفی غیر از حرف خود و انحراف بوجود آمده هم گشاده دستی و بی انصافی اصولگرایان در باز گذاشتن دست احمدی نژاد و عدم رسیدگی به موقع به تخلفاتشان بود. ای کاش شهامت و شجاعت عذرخواهی را داشتند. مردم نیز شعور خود را در این انتخابات نشان خواهند داد و طلحه و زبیرهای جدید هم سر بر خواهند آورد.
بدهکارو که رو بدی طلبکار میشه.
فقط کسانی می تونن به بلبشوی موجود دولت معترض باشن که خودشون با نفاق و شورش و دعوا بلاهای بزرگتری رو سر مردم نیاورده باشن. فتنه 88 در مقابل رفتارهایی بدتر از الان دولت هم تطهیر نخواهد شد.
اصولگرایان هم در مقابل خیانت فتنه گران و هم در مقابل نفاق انحرافیون خواهند ایستاد و نشون میدن که هرکس از اصول انقلاب عدول کنه مطروده.
سرکوب شدن فتنه توسط مردم بود چون منطقی در اون همه ادعای گزاف ندیدن. لقلقه کردن لفظ تقلب و بعد براساس اون مملکتو به آتش کشیدن راهی جز طرد برای مردم نگذاشت. اصولگرایان هم دست دولتو باز نذاشتن بلکه ایشون طبق قانون به کارش می رسید مگر در جایی که پاشو از گلیمش بیشتر می گذاشت که مردم و اصولگرایان جلوش ایستادن نه مثل اصلاح طلبان و فتنه گران که از لجبازی های دولت کیفور می شدن.
در مورد شهامت هم فتنه گران و فتنه دوستان ساکت باشن بهتره چون بعد افتادن تشت رسواییشون از بام خیانت هنوز مرد نیستن که عذر خواهی کنن.
اصول گرا ها و افکارشون تو این هشت سال امتحانشونو پس دادن.
کدوم امتحان؟ کدوم اصولگرایی؟
فکر می کنید نزدیکی دولت با فتنه گران برای چی هست؟ چون اینها مثل همند فقط دولت لاف اصولگرایی می زنه و فتنه گران در هماهنگی ای غیررسمی دست می گیرن تا تفکر اصولگرایی رو خراب کنن. اما خدا با ماست و نمی ذاره خیانت این جماعت به بار بشینه.
مردم هم که آگاه تر از هر زمان حال اهل نفاقو می گیرن.