جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
نیكزاد:

اگر واحدی متراژ كم دارد پول آن باید بازگردد

شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 284728
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی درباره كم بودن متراژهای مسكن مهر بخصوص انباریها، گفت: صاحبان واحدهایی كه چنین وضعیتی دارند با مراجعه به شركت عمران پردیس پیگیر حقوق خود باشند تا متراژهای واقعی به آنها داده شود و یا مابه التفاوت پول خود را دریافت كنند.
اگر واحدی متراژ كم دارد پول آن باید بازگردد
به گزارش جهان، علی نیكزاد وزیر راه و شهرسازی كه روز جمعه برای بازدید از مسكن مهر پردیس به این منطقه رفته بود در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در پاسخ به این سوال كه در مسكن مهر پردیس دیده شده كه به برخی از مالكان انباریهای كمتر از آنچه در قرارداد ذكر شده تحویل گردید، چه راهكاری برای احقاق حق این مالكان دارید، گفت: همه این افراد باید به آقای هدایت مدیرعامل مسكن مهر پردیس مراجعه كرده و پیگیر حقوق خود باشند.

وی با بیان اینكه دستورات لازم برای احقاق حق مردم را به مسئولین امر می دهد، افزود: اینجانب به مدیرعامل شركت عمران پردیس تاكید می كنم كه دقیقا هر متراژی كه در قرارداد برای متقاضیان قید شده، عین همان را تحویل دهند و اگر امكان تحویل نیست، باید پول آنرا پس بدهند.

تحویل سه هزار واحد مسكن مهر شركت سرمایه گذاری مسكن پردیس تا خرداد ماه

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر تاخیر در تحویل برخی از واحدهای مسكن مهر با بیان اینكه تاخیر در تحویل برخی واحدها حرف درستی است، گفت: متأسفانه در برخی از این پروژه ها آب و برق و در برخی دیگر محوطه‌ها تكمیل نشده است. همچنین در برخی موارد هم هنوز مردم مبالغ پرداختی خود را تكمیل نكردند.

نیكزاد با تأكید بر اینكه در شهر پردیس در سال گذشته ساخت 80 هزار واحد شروع شده كه هم اكنون در دست ساخت، تكمیل و بهره برداری است، اظهار داشت: ساخت 35 هزار واحد از آن را به یك شركت خارجی واگذار كردیم. همچنین ساخت 35 هزار واحد را به پیمانكاران داخلی سپردیم و ساخت 10 هزار واحد دیگر به انبوه سازان واگذار شد.

وی با بیان اینكه قرار بر این است كه این 80 هزار واحد ظرف یك سال ساخته شود و به بهره برداری برسد، گفت: هیچ وقت در جمهوری اسلامی ایران 80 هزار واحد مسكن كه ظرفیت اسكان حداقل 250 هزار نفر را دارد، در طول پنج سال ساخته نشده اما ما تصمیم داریم تا این مقدار را ظرف یك سال بسازیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: 13 هزار واحد از این مقدار در كل شهر جدید پردیس است كه بیش از شش هزار واحد آن افتتاح شده و حدود شش هزار واحد آن باقی مانده است كه سه هزار واحد آن در فاز 9 است.

نیكزاد با بیان اینكه فاز 9 در نقطه بسیار سخت و روی كوه‌هاست، گفت: ساخت و ساز در آنجا انجام شده و اگر فاضلاب، آب و برق این واحدها وصل شود، كار عملیات ساختمان آن تمام خواهد شد.

وی  با بیان اینكه سه هزار واحد دیگر مسكن شهر پردیس مربوط به شركت سرمایه گذاری مسكن است، خاطرنشان كرد: آب و برق این واحدها جدیدا وصل شده و مسئولین قول دادند كه تا خرداد آن را به متقاضیان تحویل دهند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه هر واحد كه در مسكن پردیس ساخته می شود سریع آنرا به مردم تحویل می دهیم و دنبال چیز خاصی نیستیم، اضافه كرد: تأخیر در تحویل واحدها وجود داشت اما باید توجه كرد كه وقتی ما ادعا می كنیم كه یك ساله 80 هزار واحد مسكن می سازیم، یعنی خودمان را از اول زیر فشار می گذاریم. می توانیم بگوییم پنج ساله می سازیم كه اگر 2 ساله هم بسازیم، باز برنده هستیم. اما وقتی بنا بر این است كه در ساخت مسكن و واگذاری واحدها، تسریع شود، معمولا با یك تأخیر مواجه می شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *