پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

حاشیه‌های مراسم انتخابات AFC

جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 284547
انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته با پیروزی شیخ سلمان به پایان رسید.

به گزارش جهان به نقل از فارس در مالزی، انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته در کوالالامپور مالزی برگزار شد که در پایان شیخ سلمان بن ابراهیم توانست به عنوان رئیس AFC انتخاب شود. در زیر مروری بر اتفاقات روز گذشته این مراسم داریم:

*  شیخ سلمان بر صندلی ریاست AFC نشست

انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا صبح پنج‌شنبه در کوالالامپور مالزی برگزار شد و شیخ سلمان بن ابراهیم رییس فدراسیون فوتبال بحرین توانست با 33 رای به عنوان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا تا سال 2015 انتخاب شود.

دراین انتخابات ماکودی از تایلند 7 رای و یوسف السرکال از امارات 6 رای را به خود اختصاص دادند.

* دست قطری‌ها از هیئت اجرایی فیفا هم کوتاه ماند

شیخ‌سلمان علاوه بر گرفتن پست ریاست ای‌اف سی، به عنوان عضو هیئت اجرایی فیفا نیز انتخاب شد. وی با 28 رای این سمت را از آن خود کرد در شرایطی که التوادی 18 رای را به خود اختصاص داد.

این در حالی است که قطری‌ها تنها امید به حضور در هیئت اجرایی فیفا داشتند و تمام تلاش خود را انجام دادند تا بتوانند پس از محرومیت بن‌همام، کرسی‌ای را در کنفدراسیون فوتبال آسیا حفظ کنند، اما حسن عبدالله التوادی در رقابت با شیخ سلمان شکست خورد تا کشور میزبان جام جهانی 2022 هیچ پستی در کنفدراسیون فوتبال آسیا نداشته باشد.

در هیئت اجرایی فیفا تصمیمات مهمی از جمله انتخاب میزبان جام جهانی، انتخاب داوران برای مسابقات و موارد دیگر گرفته می‌شود.

* خوشحالی زاید‌الوصف رئیس شورای المپیک آسیا از پیروزی شیخ سلمان

پس از اینکه شیخ سلمان به عنوان رئیس معرفی شد، شیخ احمد فهد، رئیس کویتی شورای المپیک آسیا به شدت اظهار خوشحالی کرد. پیش از این گفته می‌شد او از شیخ سلمان حمایت کرده است.

- خبرنگاران زیادی در محل برگزاری این انتخابات حضور داشتند و بین آنها گروه‌بندی صورت گرفته بود. خبرنگاران اماراتی از یوسف السرکال حمایت می‌کردند و خبرنگاران کویتی، عربستانی و بحرینی از شیخ سلمان حمایت می‌کردند.

- مجمع کنفدراسیون فوتبال آسیا کشورهایی را برای نظارت در روند رای‌گیری انتخاب می‌کند که تاثیری در انتخابات نداشته باشند و همچنین نامزدی از آنها حضور نداشته باشد با این حال ایران نماینده‌ای در این بخش نداشت.

- سپ بلاتر رییس فیفا و میشل پلاتینی در این مراسم حضور دارند.

* دیدار اسطوره فوتبال ایران با رئیس شورای المپیک آسیا

در حاشیه برگزاری کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار شد صبح جمعه مراسم تقدیر و تجلیل از ستاره‌های فوتبال قاره کهن برگزار شود. علی پروین پیشکسوت فوتبال ایران به دعوت از کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور در مراسم تجلیل از 17 چهره ماندگار قاره کهن در کوالالامپور مالزی به سر می‌برد و در هتل مندرین اورینتال مستقر شده است.

شیخ احمد بن فهد، رئیس شورای المپیک آسیا نیز به منظور نظارت بر انتخابات کنفدراسیون آسیا در مالزی به سر می‌برد. پروین پمج‌شنبه در هتل دیدار و گفت‌وگویی با شیخ احمد بن فهد داشت. در این دیدار شیخ احمد بن فهد از اینکه یکی از اسطوره‌های فوتبال آسیا را دیده ابراز خوشحالی کرد.

* کفاشیان: به شخصی رأی دادم که به نفع فوتبال ایران باشد

علی کفاشیان در خصوص انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان کرد: انتخابات خوبی بود و یک رقابت واقعی میان نامزدها برگزار شد. این موضوع فهم بالای کشورهای آسیایی را می‌رساند که در یک رقابت منطقی رای خود را به صندوق انداختند.

وی درباره اینکه به چه کسی رای داده تصریح کرد: نمی‌توانم رای‌مان را اعلام کنم اما به شخصی رای دادیم که به نفع فوتبال ایران باشد و امیدوارم ثمرات خوبی برای آینده فوتبال ایران داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران یادآور شد: به رئیس جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا تبریک می‌گویم و امیدوارم با مشارکت و همکاری کشورهای آسیایی بتوانیم باعث پیشرفت و رشد فوتبال این قاره شویم.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که چرا نماینده‌ای از ایران برای نظارت بر روند رای‌گیری وجود نداشت، گفت: این نظر کمیته حقوقی ای اف سی بوده و اطلاعی از آن ندارم. خیلی موضوع خاصی نیست که بخواهیم به آن اعتراض کنیم و به نظر آنها احترام می‌گذاریم.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *