دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

محموله آمریکا برای تروریست‌ها +تصاویر

پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب: 284520
آمریکا محموله‌ای از آنچه مطابق ادعاها حاوی کمک‌های غیرنظامی هستند را تحویل ارتش آزاد سوریه داد.
محموله آمریکا برای تروریست‌ها +تصاویر


به گزارش جهان به نقل از فارس، آمریکا محموله‌ای از آنچه طبق ادعاها غذا و تجهیزات پزشکی هستند را برای استفاده مخالفان بشار اسد در ارتش آزاد سوریه روانه دمشق کرده است.

رسانه‌های آمریکایی ادعا کرده‌اند این محموله اولین محموله مستقیم آمریکا برای مخالفان دولت سوریه بوده است.

سوریه از ماه مارس 2011 صحنه ناآرامی بوده است. خشونت‌ها و ناآرامی‌ها در این کشور به کشته شدن تعداد زیادی از مردم سوریه و از جمله نیروهای امنیتی و نظامی این کشور منجر شده است.

دولت سوریه می‌گوید این ناآرامی‌ها از خارج از کشور طراحی می‌شوند. گزارش‌های زیادی هم نشان می‌دهند شمار زیادی از مخالفان درگیر با دولت دمشق اتباع خارجی هستند.

دمشق همچنین برخی از کشورهای غربی و متحدان منطقه‌ای آنها از جمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه را به تأمین بودجه و تجهیز تسلیحاتی معارضان مسلح سوریه متهم کرده است.

دولت آمریکا ارسال کمک‌های نظامی، اعم از مستقیم و غیرمستقیم به مخالفان سوریه را همواره رد کرده است؛ با این حال، پشتیبانی واشنگتن از کمک‌های نظامی غیرمستقیم به معارضان مسلح سوری بارها علی‌رغم میل دولت این کشور افشا شده تا ناظران به ادعاهای عدم حمایت نظامی مستقیم از سوی آمریکا هم به دیده شک و تردید بنگرند.

به عنوان مثال  گزارشی از روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در ماه فروردین افشا کرد سازمان سیا آمریکا طی سال گذشته ارسال 3500 تن سلاح به مخالفان سوریه را پشتیبانی کرده است.

این گزارش مستند بر اساس اطلاعات به دست آمده از برج‌های مراقبت پرواز و مصاحبه با مقامات کشورهای مختلف و فرماندهان مخالفان سوریه نشان داد سازمان سیا با همکاری کشورهای قطر، عربستان و ترکیه توانسته است با ارسال این حجم عظیم سلاح ابعاد تنش های داخلی در سوریه را دستخوش تحول کند.

به گزارش نشریه آمریکایی فارن‌پالیسی، حدود ساعت 5 صبح امروز یک فروند هواپیمای آمریکایی c-17 که از «پایگاه نیروی هوایی شهر دوور» آمریکا پرواز کرده بود، محموله‌ای به ارزش 8 میلیون دلار که ادعا می‌شود حاوی «غذاهای آماده» و بسته‌های پزشکی بوده را تحویل ارتش آزاد سوریه داده است.

«گروه حامیان سوریه» که بازوی اجرایی دولت آمریکا برای انجام هماهنگ‌سازی‌های لجستیکی ارسال این محموله به ارتش آزاد بوده، نشان خود را روی بسته‌های ارسال شده به سوریه حک کرده است.

 

ژنرال «سلیم ادریس»، فرمانده ارشد نظامی ارتش آزاد سوریه که ماه گذشته با جان کری دیدار کرد، بر تحویل تجهیزات مورد نظر نظارت کرد.

 

گروه حامیان سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرده: گروه حامیان سوریه متحد اصلی دولت در سازمان‌دهی و تحویل مستقیم این تجهیزات به سوریه بود. با حفاظت و نظارت سرهنگ «جابر الاکیدی» و ژنرال «ادریس» این تجهیزات در میان یگان‌های تحت فرماندهی شورای عالی نظامی فعال در سر تا سر 14 استان سوریه توزیع خواهد شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *