جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۲۱
دو کلمه هم از زلمای خلیل‌زاد؛

بعد از توقف کامل غنی‌سازی، نوبت حقوق‌بشر ایران است!

سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 323535
سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد واشنگتن در چارچوب مذاکره و توافق با ایران باید این کشور را وادار به توقف کامل غنی‌سازی کند.
بعد از توقف کامل غنی‌سازی، نوبت حقوق‌بشر ایران است!
به گزارش جهان، زلمای خلیل‌زاد در تحلیلی که در نشنال اینترست منتشر شده، با بیان اینکه ایران به قابلیت‌های کلیدی در برنامه هسته‌ای خود رسیده و بر بسیاری از قدرت‌های منطقه برتری دارد، می‌نویسد: توافق هسته‌ای مورد نظر ایران، رضایت آمریکا را جلب نخواهد کرد و به توقعات آن پاسخ نخواهد داد. حکومت ایران نه تنها با انتقال اورانیوم غنی شده به خارج موافق نیست بلکه خواهان برخورداری از حق غنی‌سازی صنعتی و ذخیره‌سازی آن است.

سفیر سابق آمریکا در افغانستان ادامه داد: واشنگتن باید تحریم‌ها را تا زمانی که بازرسان تایید نکرده‌اند که تهران برنامه هسته‌ای را متوقف کرده است، همچنان ادامه دهد. تایید توقف برنامه هسته‌ای می‌تواند راه را برای رسیدن به توافق باز کند؛ توافقی که سه محور اصلی خواهد داشت؛ غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران، راکتور آب سنگین در اراک و پذیرش نظام بازرسی از سوی ایران.» در حالت ایده‌آل هرگونه توافق جامع با ایران باید تهران را به توقف غنی‌سازی مجبور کند.

خلیل‌زاد افزود: منافع آمریکا با رسیدن به یک توافق که بر مبنای آن ایران ذخایر اورانیوم غنی ‌شده خود را از کشور خارج کند و فعالیت تاسیسات غنی‌سازی کنونی خود را متوقف کند، تامین خواهد شد.

جامعه جهانی می‌تواند حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت بشناسد و در مقابل ایران تا زمانی که جامعه جهانی تعیین کند که غنی‌سازی تنها گزینه مقرون به صرفه موجود برای تامین سوخت راکتورهای غیرنظامی ایران است، از غنی‌سازی خودداری خواهد کرد(!) با توجه به برآوردهای کنونی، این اتفاق تا بیش از یک دهه آینده روی نخواهد داد.

به ادعای خلیل‌زاد یک توافق جامع با ایران شامل پذیرش پروتکل الحاقی و بازرسی همه جانبه‌ای است اما او درباره لغو تحریم‌ها می‌گوید: شماری از تحریم‌ها باید بر جای خود باقی بماند تا به تخلفات ایران در زمینه تروریسم، مداخله در منطقه و حقوق‌بشر رسیدگی شود!
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Latvia
حقوق بشر؟؟؟؟
اول بفرمایید تعریف بشر از نظر شما چیه تا بعد ببینیم با هم می تونیم گفتگو کنیم یا نه؟
یعنی سر قضیه کشتار 1.5 میلیون نفر در عراق توسط شماها بحث کنیم یا سر چند هزار شهید ترور که نوچه هاتون در ایران کردن؟
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه هیأت دیپلماسی ایران
این حرفها را بشنوید و بدانید که کوتاه آمدن در مقابل این اراذل و اوباش آمریکایی چیزی جز ذلت برای ملت ایران به بار نخواهد آورد
هر کس کوچکترین قدمی در مسیر به ذلت کشیدن مردم ایران بردارد خیانت کار و ملعون است
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا
Iran, Islamic Republic of
یک کلام از مادر عروس
Iran, Islamic Republic of
میمون هر چی زشت تره، قر و اداش بیشتره
اخه ادم نفهم! شماها که به اندازه تاریخ بشر آدم کشتید و ملتها رو به خاک و خون کشیدید در مورد چی حقوق بشر می خواید صحبت کنید؟!
Iran, Islamic Republic of
"به ادعای خلیل‌زاد یک توافق جامع با ایران شامل پذیرش پروتکل الحاقی و بازرسی همه جانبه‌ای است اما او درباره لغو تحریم‌ها می‌گوید: شماری از تحریم‌ها باید بر جای خود باقی بماند تا به تخلفات ایران در زمینه تروریسم، مداخله در منطقه و حقوق‌بشر رسیدگی شود! "


منظورش کشتار مردم بحرین و سوریه و مصر و یمن و عراق با سلاح های آمریکایی توسط ایرانه!!!!
France
جدیش نگیرید. اینم دنبال شهرته
میگن دو نفر داشتن یه مسیری رو می رفتن، نفر سوم اومد بینشون گفت ماسه تا کجا داریم می ریم!!!
کاظمی
Russian Federation
باسلام
امام خامنه ای خوب تبیین فرمودند خباثت های آمریکا را که گفتند اگر مشکل هسته ای بین ما حل شود مسائل دیگری را عَلَم می کنند و بهانه فراوان دارند برای خباثت های خود... باید برای بریدن امید این خبیث ها ایران اسلامی از درون قدرتمندتر گردد
گم شو ... آشغال
بشین تا برات بیاریم
ایرانی ها یک ضرب المثل دارند که به مرده رو بدی به کفنش ...
شتر در خواب بیند پنبه دانه
گهی لُف لُف خورد گه دانه دانه
این حرف از دهن این آقا پریده بیرون ولی واقعیت اینه که مسوولان کنونی امریکا هم همین نظر دارند یعنی کشورها تنها با اذن امریکا باید پیشرفت کنند.
دنبال علتش نباش به سابقه آمریکا در صد سال اخیر نگاه کن!!
الو، آمریکا !
بابا توی این دار المجانین یه روان پزشک پیدا نمی شه؟ این بیچاره پاک غاط زده!
Iran, Islamic Republic of
خليل زاد كه يك افغاني امريكايي است از تيم جمهوري خواه و نئوكان ها مي باشد . وي مدتي در افغانستان چتر انداخت كه به جاي كرزاي كانديد رياست جمهور آن كشور شود ولي وقتي با اعتراض هاي مكرر نخبه هاي افغانستان مواجه شد در صدد بر آمد تا به جاي خود بدل سازي كند وتا حدودي هم موفق شده است . هم اكنون با سر پنچه اين امريكايي اختلافات زيادي بين نخبگان وجريان هاي آن كشور در خصوص انتخاب رئيس جمهور بوجود امده است .
رواياتي وجود دارد كه وي و چند نفر ديگر از نخبگان امريكايي افغاني ارتباط تنگاتنگي با اسرائيل و لابي هاي انها به همراه جمهوري خواه هاي امريكا دارند .
وي امريكايي تر از خود امريكايي هاست به گونه اي كه يك دوره سفارت امريكا در عراق و افغانستان داشته و جزو افراد مورد اعتماد دستگاه حاكميتي امريكا است . وي و دوستانش نقش اساسي در راه اندازي و هدايت جريانهاي ضد ايراني در افغانستان به نيابت از امريكا داشته و دارد.
Iran, Islamic Republic of
منافع آمریکا زمانی تامین می شود که ایران مانند یک برده مطیع بدون توان که هر وقت دوست داشتند توسرش بزتتد ایرانی که هر وقت اراده کردند بمباران کنند ترور تمایند و منابع کشور بدون توضیح غارت کنند یادمان باشد روزی که صدام موتور آخرین موشکش را باز می کرد آمریکا اولین موشکش را برای حمله به عراق آماده پرتاب می کرد لیبی تمام دستگاههای انرژی هسته اش را سوار ناو کرد و تحویل آمریکا داد پاکستان تسلیم شد امروز وضعیتش را می بینید
در مورد حقوق بشر هم يكي از موارد كليدي كه بر روي ان اصرار مي ورزند حقوق همجنس بازان است. یقه يكي رو ميگيرن و بهش ميگن بگو "الف" اون نميگه هرچه اذيتش ميكنن نميگه يكي كه شاهد اين موضوع بود بهش ميگه بگو الف و خودتو خلاص كن ! اون ميگه تو " نميفهمي " اگه بگم الف بايد تا "ي" برم!!! .
احمد علی جهانبین
تو که برو بمیر دو رگه ...
می بینم که نظر مخالفان پخش نمی شه ، نمونه اش نظر چند شب پیش من ! حقا که اقتدار گرایید !
احمد علی جهانبین
آقای ظریف دست از این مذاکرات ذلت آور بردار و قوی و محکم بایست و مجددا گفتمان انقلاب اسلامی را شجاعانه و عزتمندانه پیش بکش و مقاومت کن و گستاخی های دشمن را مگر نمی بینی ما ملت ایران اگر وضعیتمان به یک خرما هم رسید مقاومت می کنیم