چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

انتخاب قزوه پیشنهاد خود زنده‌یاد فردی بود

پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 284470
رئیس حوزه هنری با اعلام انتخاب علیرضا قزوه به سمت مدیر جدید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گفت: انتخاب آقای قزوه پیشنهاد شخص زنده‌یاد فردی به حوزه هنری بود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار مهر با تاييد خبر انتخاب «علیرضا قزوه» به سمت مدیر جدید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، در پاسخ به سئوالی مبني بر علت تسريع در انتخاب جانشين براي مدير فقيد این مركز اظهار داشت: استاد عزیز ما آقای فردی نگاهشان به کار فرهنگی، نگاهی جهادی بود. در نگاه جهادی و در زمان جنگ، وقتی سرداری شهید می‌شود، بلافاصله سرداري ديگر به جای او معرفی می‌شود که امور پيش برود. در این حوزه هم نگاه ما همين بود و می‌دانستیم كه آقای فردی خوشحال خواهند بود که کار ایشان ولو یک روز تعطیل نشود.

مومنی با تاکید بر اینکه مرکز آفرینش‌های ادبی از اهمیت زیادی برای مدیریت حوزه هنری برخوردار است، افزود: مرکز آفرینش‌ها جایی است که وقتی فعال باشد همه جای حوزه هم فعال است و آنجا نباید معطل بماند.

وی ادامه داد: خدا به ما توفیق داد پس از درگذشت آقای فردی به شخصی برای جانشینی او برسیم که انتخابش خواست آقای فردی هم بود. به تعبيري آقای فردی پیش از رحلت، آقای قزوه را به ما معرفی کرد و شرایطی را برای معرفی ایشان فراهم کرد که همان مراسم بزرگداشت آقای قزوه در حوزه هنری بود.

رئیس حوزه هنری افزود: آقای قزوه از همكاران قدیمی حوزه هنری است و اين جا را خانه خود می‌داند و در همين جا نيز رشد کرده است. ادبیات در حوزه هنری با افرادی چون علیرضا قزوه و امثال ايشان شناخته می‌شود. او حوزه هنری و کار در آن را خوب می‌شناسد و مهم اين كه به کار در حوزه هنری اعتقاد دارد.

وی تاکید کرد: قزوه جدای از اینکه به مانند مرحوم فردی در اوج خلاقيت و پختگي ادبي است، یک مدیر اجرایی قوی نیز هست و در هر كاري بسیار فعال و پرتحرک ظاهر می‌شود. هرجا بوده، آنجا را راه انداخته است و از سوی دیگر مورد توجه و قبول ادبای ما نیز هست. فراتر از همه اين‌ها اين لطف را داشته كه بيايد و کار کند تا جای استاد فردي خالي نماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *