دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

توصیه فرهنگی "محقق" به دولت آینده

يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 283775
جواد محقق با اشاره به مطالبات و انتظارات از رئیس جمهور دولت یازدهم خواستار انتخاب فردی از میان اهالی فرهنگ برای سمت وزیر ارشاد شد و گفت:‌ در این صورت اتفاقات بهتری در حوزه فرهنگ رخ خواهد داد.
به گزارش جهان، جواد محقق، نویسنده در گفت‌وگو با تسنیم،‌ با اشاره به مطالبات و انتظارات از رئیس جمهور دولت یازدهم گفت:‌ رئیس جمهور در قانون اساسی وظایفی بر عهده دارد که باید به آن‌ها بپردازد، اگر توان اجرایی در حدی باشد و ساز و کارهای اجرایی و عملی انجام وظایف را رعایت کند،‌ دیگر نیازی نیست که توقع ویژه‌‌ای داشته باشیم. اما اگر صنفی نگاه کنیم، هر صنفی توجه به بخش خود را در اولویت توجه رئیس جمهور می‌خواهد.

وی گفت: از آن‌جا که ریاست جمهوری خود شخصاً‌ به مسائل فرهنگی نمی‌پردازد،‌ شایسته است وزیر فرهنگ را از میان افراد شاخص حوزه فرهنگ انتخاب کند،‌ البته نباید از نظر دور داشت که تأثیرات کارهای فرهنگی چندان زودبازده نیست و شاید بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی که انجام می‌شوند‌، نتیجه‌ای در سال‌های آینده از خود نشان دهند.

محقق تصریح کرد:‌ طبیعتاً اگر وزاری ارشاد از میان اهالی فرهنگ به شرطی که توانایی اجرایی هم داشته باشند،‌ انتخاب شوند، اتفاق‌های بهتری در حوزه فرهنگ رخ خواهد داد تا اینکه افرادی انتخاب شوند که هیچ فعالیت فرهنگی در کارنامه کاری آن‌ها دیده نمی‌شود.

این نویسنده گفت: انتخاب فردی به عنوان وزیر ارشاد از میان افرادی که دیدگاه صحیحی از حوزه فرهنگ ندارند،‌ انتخاب‌ خوبی نخواهد بود، اگرچه عکس آن هم نشان داده که اگر تنها به انتخاب فردی فرهنگی به دور از نگاه اجرایی بسنده کنیم،‌ نتیجه‌بخش نخواهد بود.

دبیر جایزه گام اول گفت: رفع مشکلات حوزه نشر از جمله دغدغه‌های نویسندگان،‌ دغدغه‌های ناشران از گرانی کاغذ و... از دیگر مواردی است که رئیس جمهور و وزیر ارشاد دولت یازدهم باید به آن توجه داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *