جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

هشدار وزارت بهداشت درباره بحران باروری

جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 283389
معاون بهداشتی وزارت بهداشت نسبت به بحران تجدید نسل در کشور هشدار داد و گفت: طی 10 سال آینده به ازای هر 10 خانوار 7 سالمند بالای 60 سال در کشور خواهیم داشت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، فاطمه رخشانی گفت: بر اساس سرشماری سال 85 میزان باروری کل به حدود 1.8 فرزند کاهش یافته و شاخص باروری به پایین ترین حد جانشینی ( باروری کل پایین تر از 2.1 فرزند) رسیده است.

وی افزود: اگر با روند فعلی کاهش جمعیت و بر اساس سناریوی رشد متوسط جمعیت حرکت کنیم در سال 1480 جمعیت کشور به 62 میلیون نفر کاهش خواهد یافت.

معاون وزیر بهداشت در ادامه به بند "ج"  قانون برنامه اول توسعه درباره خطوط کلی سیاست تحدید موالید کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون قرار بود رشد طبیعی جمعیت از 3.2 به 2.3 درصد کاهش یابد ولی در حال حاضر این میزان به 2.1 درصد کاهش یافته است.

رخشانی در ادامه به بیان چالشهای جمعیتی پیش رو در کشور در نتیجه کاهش رشد جمعیت اشاره کرد و گفت: در آینده با بحرانهایی از جمله بحران سالمندی جمعیت، بحران میزان باروری و تجدید نسل در کشور و نیز بحران ساختار خانواده و شکاف نسلها روبرو خواهیم شد.

وی در ادامه از معاونین بهداشتی سراسر کشور خواست سیاستهای افزایش جمعیت را در برنامه های اصلی خود قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسئولین وزارت بهداشت و پزشکان محترم لطف کنند
این سزارین های بیهوده که فقط برای منافع مالی انجام میشود را متوقف کنند بسیاری از مشکلات حل می شود