يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

خطر مهمی که کشور را تهدید می‌کند

جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۳:۲۱
کد مطلب: 260116
نشست هم اندیشی با موضوع بررسی مساله جمعیت در ایران براساس دیدگاه رهبری و سیاست های مصوب در شورای عالی انقلاب برگزار شد.
به گزارش جهان، معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست با اشاره به کاهش جمعیت در تمام طبقات اجتماعی ، شهری و روستایی افزود: بر اساس برنامه زمانبدی شده قرار بود میزان باروری از شش و چهار دهم فرزند به ازای هر خانواده در سال 65، به چهار فرزند در سال 90 برسد که در حال حاضر این رقم با شیب تند به کمتراز رقم جانشینی در ایران رسیده است.

مخبر دزفولی افزود: اگر با برنامه ریزی و کنترل پیش نرویم ،کاهش باروری در ایران موجب افزایش سالخوردگی جمعیت در کشور می شود.

وی همچنین با اشاره به نظر جمعیت شناسان گفت: اگر نرخ جانشینی جامعه کمتر از نرخ باروری باشد خطرات مهمی کشور را تهدید می کند.

مخبر دزفولی گفت: جمعیت ایران در حال حاضر به زیر نرخ جانشینی رسیده است که این امر نیازمند بررسی و تبیین بیشتر مسئولان است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای جمعیتی آسیا و اقیانوسیه نیز گفت: اشتغال بانوان ، سواد ، شهرنشینی ، تغییر نگرش ها ، برنامه های دولت و همچنین شاخص ازدواج، سقط عمدی و نازایی بعد از زایمان از جمله عوامل مستقیم و غیر مستقیم در کاهش باروری است.

آقای محمودی تصریح کرد: باید با فراهم آوردن شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بر مساله کاهش سن ازدواج و افزایش باروری در جامعه تلاش کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *