دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

رونمایی از سه دستاورد نیروی زمینی ارتش

شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 282404
دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در حوزه های مخابرات و ارتباط تاکتیکی، پدافند هوایی و شبیه سازها رونمایی شد.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم رونمایی در جمع خبرنگاران گفت:  این دستاوردها شمال شبیه ساز تانک تی 72 با قابلیت شبکه شدن، طراحی و ساخت لانچر چهار موشکی سهند 3 و بی سیم برد کوتاه فدک است.

امیر سرتیپ پوردستان افزود: شبیه ساز تانک تی 72 امکان تمرین و ایجاد مهارت در حوزه تکنیک وتاکتیک را فراهم می کند و قابلیت شبکه شدن را به طور همزمان با حداقل چهار دستگاه شبیه ساز تانک دارد.

وی با بیان اینکه لانچر چهار موشکی سهند 3 نیز قابلیت دفاع را در ارتفاع پست دارد، گفت: شلیک همزمان چهار موشک دوش پرتاب، افزایش احتمال اصابت، کاهش زمان عکس العمل در ردیابی و درگیری با اهداف هوایی نیروهای مهاجم از دیگر قابلیت های این محصول است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص بی سیم دستی فدک گفت: این بی سیم با برد کوتاه، صد در صد تاکتیکی است و از جمله پیشرفته ترین سامانه های ارتباطی  به شمار می رود.

امیر سرتیپ پوردستان افزود: نیروی زمینی تلاش می کند محصولاتی متناسب با نیازهای جنگ در شرایط نبرد ناهمتراز تولید کند.

آزمایش و اجرای تاکتیک های جدید در نخستین رزمایش امسال

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش بیت المقدس 25 ،‌ در منطقه اصفهان برگزار می شود.

امیر سرتیپ پوردستان در حاشیه رونمایی از دستاوردهای نیروی زمینی ارتش افزود: این رزمایش مبتنی بر فضای ناهمتراز اجرا و در آن تاکتیک های جدید آزمایش می شود.

وی با بیان اینکه برای امسال پیشنهاد برگزاری هشت رزمایش  شده است، گفت: این رزمایش ها در حال شکل گیری و دومین رزمایش که صد در صد زرهی است، در منطقه جنوب شرق کشور برگزار خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین از راه اندازی سایت شهدای آجا خبر داد و افزود: این سایت بزرگترین سایت شهدای ارتش و در آن اطلاعات 48 هزار شهید ارتش قابل دسترسی است.

امیر پوردستان گفت: در این سایت عکس، بیوگرافی، وصیت نامه و دست نوشته های شهدا قرار داده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *