جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ارتش:آماده مقابله باتهدیدات نوظهور هستیم

پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 486388
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش با محوریت نیروی زمینی آماده مقابله با تهدیدات نوظهور و دفاع از منافع ملی و دفع مقتدرانه هرگونه تجاوز علیه کشور و تنبیه سخت متجاوزین است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم تهران در ضیافت شامی که به میزبانی فرمانده نیروی زمینی ارتش برگزار شد، شرکت کردند. این ضیافت شام به مناسبت ۲۹ فروردین ماه، سالروز ارتش و حماسه آفرینی های نیروی زمینی برگزار شد.

امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در این مراسم اظهار کرد: سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بر مبنای کرامت انسان‌ها، توسعه اصل برابری، عدالت و رعایت حقوق متقابل در مناسبات بین‌الملل و تحکیم و گسترش روابط دوستانه با همه کشورها و ایحاد وحدت و همدلی بین اقوام، مذاهب و ادیان مختلف بنا نهاده شده است.

وی افزود: ایران مخالف قدرت‌های استعماری، زورگو و متجاوز به حقوق دولت‌ها، ملت‌ها و انسان‌هاست. از طرفی صلح و دوستی با همسایگان و توسعه روابط و مناسبات دوجانبه با سایر کشورها سرلوحه سیاست خارجی و دیپلماسی نظامی ما و جزء لاینفک راهبردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امیر پوردستان تاکید کرد: مدت‌هاست که در اقصی نقاط جهان به ویژه در شمال آفریقا و جنوب‌غرب آسیا با توطئه استعمارگران، افراطی‌گری و اقدامات وحشیانه تروریستی و جنگ‌های نیابتی به منظور تجزیه کشورهای اسلامی، ضربه زدن به اسلام و غارت و چپاول سرمایه‌ها و منابع انرژی منطقه در حال طرح‌ریزی و اجراست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: مجموعه‌ای از تروریست‌ها اعم از عناصر افراطی القاعده، داعش، جبهه النصره، احرار الشام، بوکوحرام و سایر گروهک‌های تروریستی با تحریک و پشتیبانی بعضی از دولت‌های ناآگاه منطقه و حمایت و هدایت کشورهای به ظاهر متمدن و طرفدار حقوق بشر، برابر سناریوهای ابلاغی از سوی نظام سلطه و همراهی کشورهای مرتجع منطقه در حال جنایت علیه بشریت در کشورهای سوریه، عراق، یمن، لیبی افغانستان، پاکستان، لبنان و نیجریه هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در پی سیاست‌های غلط و دخالت نابجای قدرت‌های زیاده‌طلب، اکثر کشورهای جهان درگیر مبارزه با پدیده شوم اقدامات تروریستی بوده و بهای سنگینی را تحمل می‌کنند. قتل عام زنان و کودکان و تخریب زیرساخت‌های مهم اقتصادی، ویرانی شهرها و هجوم آوارگان به سایر کشورها، ناشی از پدیده شوم تروریسم است.

وی افزود: تروریسم و افراطی‌گری پدیده‌ای منطقه‌ای نیست که فقط ملت‌ها و دولت‌های منطقه ما با آن مواجه باشند، امروزه افراطی‌گری و تروریسم یک پدیده و مشکل جهانی است که بسیاری از کشورهای جهان حتی اروپایی‌ها نیز دچار آن هستند. بنابراین اگر امروز در سوریه، عراق، یمن، لیبی، افغانستان، نیجریه و سایر کشورها، سرکوب نشوند، دامنه فعالیت مخرب آنها به سایر کشورهای جهان از آسیای میانه گرفته تا اروپا و آمریکا نیز گسترش خواهد یافت.

امیر پوردستان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: برای ریشه‌کن کردن نهال تروریسم، باید عدالت، صلح، دوستی و محترم شمردن حقوق ملت‌ها را توسعه داد و از تحریف ادیان الهی برای تکفیر و مخالفت با دیگران جلوگیری کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: غرب‌ستیزی و فعالیت‌های تروریستی رایج در جهان امروز، محصول استعمارگری و واکنش به برده‌داری و نژادپرستی دیروز است. همه آنانی که در ایجاد تروریسم و تقویت و تکثیر گروهک‌های تکفیری در عراق، سوریه، لیبی، لبنان، یمن، افغانستان، پاکستان و حتی اروپا نقش داشته‌اند اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که تروریست‌های دست‌پرورده آنها از کنترل خارج شده و علاوه بر سایر کشورها، حامیان و پدید‌آورندگان خود را نیز تهدید می‌کنند.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که راهبردهای غلط و زیاده‌خواهی برخی از کشورها که خود را نماینده جامعه جهانی می‌دانند، نه تنها کمکی به برقراری صلح و ثبات جهانی و منطقه‌ای نمی کند، بلکه سیاست‌های اشتباه آنها هر روز آتش جنگ جدیدی را بر می‌افروزد.

امیر پوردستان تأکید کرد: مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کردند با تمام ظرفیت‌های خود حاضر به همکاری سازنده و تعامل مبتنی بر احترام متقابل با همه کشورها در جهت حل ریشه‌ای مناقشات منطقه‌ای و بین‌المللی بوده و آمادگی دارند در مسیر تحکیم و تثبیت صلح و دوستی واقعی در منطقه و جهان تلاش کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بررسی رویدادها و مطالعه تاریخ سیاسی دهه‌های اخیر گویای این واقعیت است که مشکلات منطقه جنوب غرب آسیا، از بیرون و توسط بیگانگان به منطقه تحمیل می‌شود. اطلاعات موثقی وجود دارد که آمریکا و هم‌پیمانانش برای کشورهای منطقه برنامه‌های گسترده‌ای تدارک دیده و قصد دارند نظم و ثبات منطقه را مخدوش و کشورهای اسلامی را بر اساس قومیت‌ها و مذاهب تجزیه و انرژی و سرمایه‌های ملی آنان را چپاول کنند.

وی افزود: البته حکومت‌های نامشروع، غیرمردمی و غیر دموکراتیک منطقه که ملت‌های خود را از حداقل حقوق، نظیر حق رأی دادن و رانندگی زنان، حق انجام مراسم و مناسک دینی و مذهبی و برگزاری انتخابات آزاد و تأسیس مجلس قانونگذاری محروم کرده و فعالان سیاسی و مذهبی را صرفا به بهانه ابراز عقیده به روش قرون وسطایی با شمشیر گردن می‌زنند، متأسفانه با سیاست‌های غلط و تبعیض‌آمیز آمریکا و رژیم صهیونیستی هم‌سو شده و توسط آنها حمایت می‌شوند.

امیر پوردستان خاطرنشان کرد: طی سالی که سپری شد ایران با انجام موفقیت‌آمیز مذاکرات هسته‌ای به مردم جهان ثابت کرد که با انجام گفت‌وگوهای سازنده و منطقی و متکی به اصول و مقررات بین‌المللی می‌توان چالش‌ها و تنش‌های دیپلماتیک را با عقل و خرد جمعی، مرتفع و صلح و دوستی و امنیت را برای مردم جهان به ارمغان آورد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ایران برای دفاع از موجودیت و منافع ملی خود در مقابل تهدیدات دشمنان از قدرت بسیار بالا و اثرگذار از جمله پرتاب‌گرهای موشک در سطوح تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی، یگان‌ها و نیروهای مؤمن و آموزش‌دیده در حوزه‌های زمینی، هوایی، دریایی، پدافند هوایی و نیروهای عملیات ویژه مجهز به تجهیزات کارآمد و بومی برخوردار است. این نیروهای فداکار در کنار ملت بزرگ و انقلابی ایران، آمادگی کامل برای دفاع از آرمان‌ها و اهداف نظام مقدس خود را داشته، لیکن جمهوری اسلامی ایران از این قدرت صرفا برای ایجاد دفاع و بازدارندگی و بنا به ضرورت استفاده خواهد کرد.

وی در پایان اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با محوریت نیروی زمینی و با الهام از روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری با اقتدار کامل و ارتقای توانایی‌های رزمی و نیز برخورداری از سلاح‌های متعارف جدید و بومی آماده مقابله با تهدیدات نوظهور و دفاع از منافع ملی و دفع مقتدرانه هرگونه تجاوز علیه کشور و تنبیه سخت متجاوزین است. این ادعا طی دوران ۸ سال دفاع مقدس و نیز دور کردن تهدید گروهک‌های تکفیری و تروریستی از مرزهای کشورمان طی سال گذشته به روشنی به اثبات رسیده است.

در این مراسم همچنین تعدادی از سواره نظام‌های نیروی زمینی سوار بر اسب نمادها و پرچم‌های جمهوری اسلامی و نزاجا را حمل کردند.

در ادامه این دیدار همچنین ارشد وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم ایران طی سخنانی سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی های نیروی زمینی را به فرمانده نیروی زمینی ارتش تبریک گفت و ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارتشی مقتدر و مایه ثبات و امنیت منطقه توصیف نمود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *