شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
انتقاد یک نماینده از غیبت احمدی‌نژاد در جلسه بررسی کلیات بودجه

نادران: حضور رییس‌جمهور الزامی است

لاریجانی: رییس‌جمهور مسافرت است
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 281711
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: که طبق آئین‌نامه بررسی کلیات باید پس از نطق رئیس‌جمهور آغاز می‌شد و هیئت رئیسه نباید بدون حضور رئیس‌جمهور جلسه را شروع می‌کرد.
نادران: حضور رییس‌جمهور الزامی است
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه‌شنبه در تذکری آئین‌نامه‌ای به ماده 112 آئین‌نامه داخلی مجلس اشاره کرد و خطاب به هیئت رئیسه گفت: این ماده تصریح دارد که در بررسی کلیات لایحه بودجه پس از نطق رئیس‌ جمهور سخنگوی کمیسیون گزارش خود را ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: در موقع تقدیم لایحه بودجه تذکراتی داده شد که چرا آقای رئیس‌جمهور به مجلس نیامده تا گزارش عملکرد قانون برنامه در سال 91 را ارائه دهد و شما توجیه کردید که آئین‌نامه الزامی نکرده که رئیس جمهور در تقدیم لایحه بودجه حضور یابد.

این نماینده مجلس بر همین اساس تاکید کرد: اما در این ماده هیچ جای تفسیری برای هیئت رئیسه باقی نمی‌گذارد که بدون حضور رئیس جمهور جلسه را شروع کند و اگر تفسیر شما غیر از نص صریح آئین‌نامه است، باید مطابق آئین‌نامه تفسیر خود را به رای مجلس بگذارید، یعنی اجازه ندهید از طرف مجلس تفسیر کنید.

نادران در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه که ظاهر این حکم است این است که آقای رئیس جمهور باید تشریف می‌آوردند و نطق می‌کردند و پس از آن سخنگوی کمیسیون تلفیق گزارش کمیسیون را ارائه می‌داد، لذا اکنون اقدامی که صورت گرفته خلاف آئین‌نامه داخلی مجلس است و باید مذاکرات متوقف شود تا پس از حضور و صحبت رئیس‌جمهور جلسه ادامه پیدا کند.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نادران گفت: البته نص صریح آئین‌نامه همین است که شما گفتید، اما اگر رئیس‌جمهور نبود معنایش این نیست که مجلس نمی‌تواند بررسی خود را انجام دهد. لذا نبودن رئیس‌جمهور باطل کننده بررسی‌های مجلس نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *