يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

طرح‎مرجع‎بعثی‎برای‎حمله‎به‎حرم‎سیدالشهدا(ع)

دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 280298
هواداران "محمود الصرخی" پس از ورود به کربلا، برنامه ریزی برای حمله به حرم مطهر سید الشهداء علیه السلام را آغاز کرده و طی این مدت چندین بار قصد این کار را داشته اند.
به گزارش جهان به نقل از شیعه آنلاین، اخبار رسیده از شهر کربلای معلی حاکی از آن است که هواداران "محمود الصرخی" روحانی نمای شیعه ای که مدعی دیدار با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شده، چند روزی است به شهر کربلا آمده و در این شهر مستقر شده اند.

یک مقام امنیتی در شهر کربلا در این باره به خبرنگار شیعه آنلاین گفت: "محمود الصرخی" معروف به "سید حسنی" که حدود 3 سال پیش ناپدید شد و مدتی در محل نامعلومی پنهان شده بود، چند ماهی است مجددا در شهرهای جنوبی عراق ظاهر شده و هوادارانش به تخریب دیگر مراجع شیعه به ویژه حضرت آیت الله سید «علی سیستانی» می پردازند.

وی در ادامه افزود: هواداران "الصرخی" که از اعضای حزب بعث منحله عراق به شمار می رفت، تلاش می کنند حضرت آیت الله سیستانی را مرجع تقلیدی ایرانی و غیر عراقی معرفی کنند و از این طریق تلاش می کنند از محبوبیت او در میان شهروندان عراقی بکاهند.

این منبع امنیتی کربلایی همچنین به خبرنگار ما افزود: "الصرخی" و هوادارانش حدود سه هفته پیش، پس از درگیر شدن با ساکنان بومی یکی از شهرهای جنوبی عراق، از این شهر طرد شده و به کربلا آمدند و در این شهر استقرار یافتند. آنان پس از ورود به کربلا، برنامه ریزی برای حمله به حرم مطهر سید الشهداء علیه السلام را آغاز کرده و طی این مدت چندین بار قصد این کار را داشته اند.

او در ادامه گفت: ما پس از اطلاع یافتن از این امر، از «نوری مالکی» نخست وزیر عراق درخواست کمک کردیم. او هم یک گردان نیروی مجهز و آموزش دیده به کربلا اعزام کرد و حدود دو هفته ای است که در نقاط مختلف کربلا مستقر شده اند تا در صورت اقدام هواداران "الصرخی"، فورا طرح حمله آنان به حرم را خنثی کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *