يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۲

ادعای عجیب روحانی عراقی مدعی مرجعیت

يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 280011
سید محمود الصرخی الحسنی روحانی عراقی که چند سالی است خود را به عنوان مرجع تقلید معرفی می‎کند و با اندیشه‎های گمراهی که دارد در برابر مراجع تقلید نجف اشرف به ویژه حضرت آیت الله سیستانی ایستاده است در اولین کنفرانس خبری خود که در کربلا برگزار شد نظام سوریه را کاملا مشابه نظام دیکتاتوری صدام حسین توصیف کرد.

 به گزارش جهان به نقل از رسا، وی گفت: ملت سوریه همانند ملت عراق با ظلم و ستم فراوانی روبروست و بشار اسد نیز نسخه‎ای از صدام حسین است. مظلومیت ملت سوریه بیش از ملت عراق است و فقر و محرومیت آنها دلیلی بر این مدعاست.
  
این روحانی منحرف افزود: عراق همچنان زغالی برای آتش شرق و غرب است و فریبکاری سیاسی در این کشور به بالاترین حد آن در جهان رسیده و ما خواستار دولتی هستیم که همگان بدون توجه به مذهب و دین و قومیت در آن زندگی کنند.
 
الصرخی درباره ارتباط خود با امام زمان(عج) که به شدت از سوی پیروانش تبلیغ می‎شود، اظهار داشت: همه این ادعاها کذب محض است و احتمال می‎دهم که این اتهامات به دلیل مخالفت با اشغال عراق صورت می‎گیرد.
 
سید حسنی صرخی کیست؟
 
«سید محمود بن عبدالرضا بن محمد حسنی صرخی» 49 ساله، متولد کاظمین از طلاب دینی شیعه و ملبس به لباس روحانیت است.
 
صرخی به رغم نداشتن وزن علمی، خود را از شاگردان «آیت‌الله شهید محمدباقر صدر» و «آیت الله العظمی سیستانی» معرفی کرد و از سال 2003 میلادی (در 40 سالگی) با ادعای "مرجعیت" در عراق فعالیت شدید خود را آغاز نمود.
 
سپس مسایلی همچون "حسنی بودن" و "ارتباط با امام زمان(عج)" درباره وی شایع شد؛ اگرچه خود وی صریحاً ارتباط با امام زمان(عج) را ادعا نکرده است.
 
پس از ظهور وی، طرفدارانی از شیعیان جنوب عراق به دور وی جمع شدند و انحراف جدیدی شکل گرفت که نارضایتی و اعتراض مراجع عظام تقلید را در پی داشت. با ادعای وی مبنی بر اینکه ادامه دهنده راه آیت الله شهید محمدباقر صدر است «آیت الله العظمی سید کاظم حائری» در پاسخ یک استفتا در مورد او اعلام کرد: "سید محمود حسنی صرخی مجتهد نیست و ما به وی اعتمادی نداریم".
 
فعالیت‏های افراطی و انحرافی صرخی
 
طرفداران صرخی علاوه بر اهانت به ساحت مرجعیت دینی و نمایندگان آنان در عراق، شعارها و حرکات نامتعادل سیاسی نیز انجام دادند که در نتیجه آن نیروهای آمریکایی برای دستگیری صرخی به اتهام  کشتن تعدادی از نظامیان آمریکایی اقدام نمودند. لذا گفته می‏شد که وی از سال 2004 میلادی به صورت مخفیانه زندگی می‎کند.
 
در چند سال گذشته ادعاهای طرفداران صرخی مبنی بر ارتباط وی با امام زمان(عج) و نیز مخالفت وی با مراجع عظام تقلید، منجر به درگیری‏هایی میان حامیان صرخی و مردم و نیز دستگاه‎های امنیتی در استان‏های جنوبی عراق شده است.
 
در خرداد 1385 نیز هواداران صرخی در بصره به کنسولگری ایران در این شهر حمله کرده و بخشی از ساختمان آن را به آتش کشیدند و به اموال آن خسارت شدید زدند. یکی از حمله کنندگان هم پرچم ایران را از بالای کنسولگری به زیر ‏کشید و به جای آن پرچم عراق را قرار داد.
 
علت این اقدام، پخش برنامه‏ای از شبکه تلویزیونی الکوثر بود که در آن «شیخ علی کورانی» به انتقاد از حسنی صرخی پرداخته و گفته بود که وی مدعی ارتباط با امام زمان(عج) است. پیروان حسنی صرخی می‏گفتند او هیچگاه مدعی ارتباط با امام زمان(عج) نشده و خواهان عذرخواهی شبکه ایرانی الکوثر شده بودند. آن حمله نخستین هجوم یک گروه شیعه در دومین شهر بزرگ عراق به نمایندگی ایران بود.
 
همچنین گروهک افراطی "جند السماء" به رهبری شخصی موسوم به «ضیاء عبدالزهراء الکرعاوی» بعد از سقوط رژیم صدام در مارس 2003 ، هوادارانی از بین افراد ساده‏لوح جامعه جمع کرد و فعالیت‏های مشکوکی را آغاز کرد. این گروه در سال 1385 و در جریان عاشورای حسینی آماده تصرف شهر نجف اشرف شده بود که شناسایی و سرکوب شد.
 
بر اساس اعلام نهادهای امنیتی عراق، اعضای این گروه درصدد بودند بعد از تصرف نجف اشرف، مراجع تقلید این شهر را به قتل رسانده و ضیاء الکرعاوی را به عنوان مهدی موعود معرفی کنند. اعضای جند السماء پس از دستگیری به داشتن ارتباط با گروه صرخی اعتراف کردند ؛ اما سید محمود حسنی صرخی با صدور بیانیه‏ای این اعترافات را تکذیب کرد و خواستار عذرخواهی وزارت کشور عراق به دلیل پخش این اعترافات شد.
 
در همان سال 1385 ، آیت الله سید مرتضی قزوینی از خطبای مشهور کربلا بعد از خارج شدن از حرم امام حسین(ع) مورد سوء قصد افراد مسلح قرار گرفت اما علیرغم مصدومیت، جان سالم به در برد. در این حمله نیز طرفداران صرخی متهم به ترور شدند.
 
حسنی صرخی طرفداران زیادی در عراق جمع کرده است و دفاتر، نماز جمعه و مراسم دیگر به وسیله وکلای وی در بغداد، نجف، کربلا، بصره، حله، کرکوک، دیوانیه، ناصریه، المجر الکبیر، سماوه، کوت، کمیت، عماره و حتی دمشق برپاست.
 
صرخی بر فعالیت‏های اینترنتی نیز تأکید فراوان دارد و طرفداران وی تلاش شدیدی برای تبلیغ وی از این راه و نیز از راه انتشار تصاویر وی انجام می‏دهند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هر که با ما نیست، بر ماست ؟!
عبد
Iran, Islamic Republic of
محمودصرخی سید نیست وعشیره صرخی که ازصرخی برائت جست ودراعلامیه ای گفتند که طائفه ما ازسادات نیست والبته محمودصرخی قبلا عمامه سفیدبود یکدفعه سازمان جاسوسی احمق موسادوعربستان دیدند عمامه سفید بین عراقیها مشتری ندارد خصوصا ایت اله سیستانی سیده لذا سیدش کردند وبیشترمن از مردمی تاسف میخورم که گول این شیخ محمود رامیخورند خاخام سازمان موساد هم بین اعضای کنیسه اسرائیل واطلاعات موساد صحبت میکرد گفت که محمودصرخی راتربیت کردیم وباید امثال او تربیت کنیم وشماهم باید درفضای مجازی باید ازصرخی وافکارش خمایت کنید وشیعیان راباید باورزش خصوصا فوتپال سرگرم کنیم تا از خقایق دورباشند والبته افشای این سخنرانی برای اسرائیل بسیار بد شد وخودشان هم ندانستندکه چه کسی این فیلم رانشرداده همیشه دست غیب امام زمان کمک میرساند ودر وقتی که فتنه اوج بگیرد وخطر جدی شود این دست غیب پیدا میشود