جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

هشدارهای پلیس فتا به مسافران نوروزی

چهارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۱۴
کد مطلب: 277613
پلیس فتا از شهروندان خواست برای پیشگیری از هر نوع مشکلی به وی‍ژه اتصال به اینترنت مراقبت های لازم را انجام دهند.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، در مسافرت ها و در مواقعی که برای اتصال به شبکه از اینترنت هتل ها و مکان های عمومی استفاده می کنید مطمئن شوید اطلاعات به صورت رمز نگاری شده ارسال می شود زیرا در غیر اینصورت ممکن است اطلاعات مهمی به راحتی در اختیار افراد ناشناس قرار گیرد و از پروتکل HTTPS برای ارسال اطلاعات مهم استفاده کنید.

- بر روی اسمارت فون ها و تبلت ها برنامه های کاربردی و مفیدی نصب کنید تا در صورت گم شدن یا سرقت دستگاه به راحتی اطلاعات محلی که دستگاه شما در آن جا قرار دارد را پیدا کنید.

- اطلاعات سفر خود را در اینترنت به اشتراک نگذارید این اطلاعات می تواند اطلاعات عدم حضور شما در منزل را در اختیار سارقان قرار دهد.

- در صورتیکه از کافی نت ها استفاده می کنید حتما پس از اتمام کار از حساب کاربری خود از شبکه های اجتماعی و ایمیل ها خارج شوید و تاریخچه مرورگر را پاک کنید و از عدم ذخیره پسورد در سیستم مطمئن شوید.

- روزانه موجودی حساب های بانکی خود را کنترل کنید تا در صورت برداشت غیر مجاز و یا سوء استفاده سریعا از آن مطلع شوید.

- برروی فایل های خود در لپ تاپ و یا سایر وسایل الکتریکی پسورد بگذارید تا در صورت مفقودی اطلاعات شما به دست دیگران نیفتد.

- دستگاه های حامل داده ، دوربین عکاسی و هر نوع حافظه جانبی را همراه خود ببرید و از جا گذاشتن آنها در هتل ها و سوئیت ها خودداری کنید.

- از کارت های اعتباری و اطلاعات حساب بانکی خود بخوبی مراقبت کنید ، حین خرید کارت اعتباری را خودتان در دستگاه POS بکشید و رمز را نیز خودتان وارد کنید.

- در این ایام حتما دقت کنید روی عابر بانک تجهیزات مشکوک و اضافی نصب نشده باشد.

- در هنگام پرداخت از طریق سامانه پرداخت فروشگاهی حتما از فروشنده بخواهید که دستگاه را در نزدیکی شما قرار دهد تا خود بتوانید رمز بانکی را وارد کنید.

- پس از خرید از طریق دستگاه کارتخوان حتما برگ رسید مشتری را از فروشنده بگیرید.

- به دلیل خرید های نوروزی و شلوغی اماکن عمومی در هنگام خرید ها از تلفن همراه خود در این مکان ها استفاده نکنید و از قرار دادن عکس های خانوادگی، شماره حسابها و رمزهای بانکی بر روی تلفن همراه خوداری کنید تا در صورت سرقت گوشی همراه، این اطلاعات باعث سوء استفاده های بعدی نباشد.

- همچنین با قرار دادن رمز پین گوشی در هنگام روشن کردن آن و همچنین رمزگذاری بر روی فایل های خود در تلفن همراه، مانع از دست یابی افراد سود جو به آن ها شوید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *