پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

امسال مسافران بیشتری در تهران ماندند

جمعه ۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۴۲
کد مطلب: 414426
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: اسکان مسافران نوروزی در استان تهران نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، رجبعلی خسروآبادی با حضور در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: در دور اول سفرهای نوروزی، ۷۲ هزار نفر در استان تهران اسکان داشتند.

وی به تشریح اسکان مسافران در اماکن اقامتی استان تهران اشاره کرد و افزود: ۲۴ هزار نفر در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیرها، ۲۰ هزار نفر در کمپ‌های اسکان و ۲۱ هزار نفر در مدارس اسکان داده شدند.

خسروآبادی با بیان اینکه استان تهران در مسیر تبدیل‌شدن به مقصد سفر مسافران نوروزی حرکت می‌کند، یادآور شد: ما هنوز به این هدف که تهران را از یک شهر گذرگاهی به مقصد مسافران تبدیل کنیم نرسیده‌ایم اما با اقدامات و برنامه‌هایی که در دستور کار است بی تردید در حال حرکت در مسیر این هدف هستیم.

مدیرکل میرث فرهنگی استان تهران ادامه داد: طراحی و توزیع تهران کارت در بین مسافران نوروزی یکی از مهمترین اقدامات ما در این حوزه بوده است و با توجه به تخفیف‌های ویژه‌ای که رستوران‌ها، هتل‌ها، سینماها، موزه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی با ارائه این کارت به مسافران ارائه می‌کنند، رغبت ماندن در تهران در بین مردم افزایش یافته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: براساس آمار و اطلاعاتی که در دست داریم بیشتر افرادی که برای اولین بار به موزه‌ها مراجعه کرده‌اند از تهران کارت استفاده کرده‌اند. همچنین موزه‌های استان تهران نوروز امسال میزبان جمع کثیری از علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان بوده است که اداره کل میراث فرهنگی استان طی چند روز آینده آمار بازدید از این اماکن را اعلام خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *