جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

توصیه ایمنی برای استفاده از مواد محترقه

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب: 277127
کارشناس آموزش اورژانس کشوربا اشاره به این که والدین نقش مهمی در پیشگیری از حوادث دارند گفت: والدین با نظارت مستقیم بر نوجوانان هم در حین خرید وسایل بی خطر و هم در زمان استفاده از مواد محترقه، می توانند از بروز حوادث احتمالی بکاهند.
توصیه ایمنی برای استفاده از مواد محترقه
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ˈآرزو دهقانیˈ به والدین توصیه کرد که بهتر است مواد آتش بازی، از محل های مطمئن تهیه شود و از نگهداری مواد محترقه حتی در مقادیر کم، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی در منزل جداً جلوگیری کنند و همچنین از قراردادن مواد انفجاری درجیب لباس و کیف خودداری کنند.
 
دهقانی ادامه داد: افراد نباید مواد محترقه را در ظروف شیشه ای و یا فلزی قرار دهند، زیرا در صورت انفجار، ذرات شیشه و یا فلز نیز پرتاب و باعث آسیب بدنی خواهد شد.
 
کارشناس آموزش اورژانس تاکید کرد:افراد از پرتاب مواد آتش بازی به سمت دیگران و حیوانات خودداری کرده و برای آتش گیری برخی مواد از الکل، نفت و بنزین استفاده نکنند و از سوزاندن وسایلی چون کپسول گاز، لاستیک، آمپول، کاربیت و از قرار دادن اسپری و حشره کش ها بر روی آتش خودداری کنند.
 
به گفته وی، آتش زدن لاستیک، کارتن خالی و هیزم در معابر باریک، نزدیک واحد های مسکونی، پست های برق و پارکینگ ها خطرناک بوده و باید از این کار خودداری شود.
 
مسوول روابط عمومی اورژانس تهران توصیه کرد: آتشهای حجیم و غیر قابل مهار برپا نشود و همچنین افرادی که از وسایل آتش بازی استفاده می کنند و افرادی که تماشاگر هستند نیز باید مراقب خود باشند وهمیشه در حین بازی یک سطل آب، ماسه، کپسول اطفاء حریق و حتی الامکان جعبه کمک های اولیه در دسترس باشد.
 
به گزارش سایت اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی (وبدا) کارشناس آموزش اورژانس تأکید کرد: در صورت بروز هرگونه حریق و یا حادثه انسانی ضمن حفظ خونسردی با شماره تلفن 115 و 125 تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *