شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۳
۳

کنایه کیهان به هاشمی/ اروپايي‌ها با شما چه كردند؟!

سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۰
کد مطلب: 276392
هاشمي رفسنجاني سياست خارجي را متهم به دشمن تراشي كرد.
کنایه کیهان به هاشمی/ اروپايي‌ها با شما چه كردند؟!
به گزارش جهان، وي در ديدار «صنعتگران و توليدكنندگان عضو خانه صنعت و معدن و تجارت جوانان ايران» يكي از علل اوضاع نابسامان اقتصادي فعلي را سياست خارجي تهاجمي و دشمن تراشي هاي بي دليل چند سال گذشته خواند و با انتقاد از اظهارنظرهاي غيركارشناسي و مخل روابط خارجي با ساير كشورها گفت: سياست خارجي يك كشور پشتوانه پويايي و رشد داخلي يك كشور و بالعكس به حساب مي آيد و اگر مي خواهيم اقتصاد كشور سامان مناسب بيابد و چشم به بازارهاي جهاني داشته باشد، بايد سياست خارجي به دور از تنش و همراه با دوستي با ساير كشورها پيشه كنيم تا بتوانيم از امكانات دوستان واقعي مان در خارج و ايرانيان خارج از كشور كمال استفاده را ببريم.

وي خاطرنشان كرد: ما در سياست خارجي و منطقه اي مان بايد به گونه اي عمل كنيم كه همكاران و دوستانمان را خود انتخاب كنيم نه اينكه مجبور به انتخاب دوست از ميان معدود كشورهاي كم اهميت باشيم.

شايان ذكر است سياست خارجي تنش زدايي يكطرفه در دولت هاشمي، در قالب توهين آميز «گفت وگوي انتقادي اروپا با ايران» نمود پيدا كرد و عجيب اينكه با وجود اعتمادسازي هاي يكطرفه و سياست انفعال و دفاع، شخص آقاي هاشمي از سوي يك دادگاه آلمان رسما متهم به تروريسم شد كه همچنان اين اتهام باقي مانده است.

همچنين در سال 75 به خاطر گستاخ شدن طرف غربي، سفراي اتحاديه اروپا در اقدامي هماهنگ اقدام به ترك ايران كردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ضمنا خطوط كلي سياست خارجي را رهبري تعيين مي كنند ايشان به طور غير مستقيم به نظرات رهبري انتقاد دارند
الان یعنی احمدی نژاد دقیقا داره دستورات رهبری رو انجام میده!!!!!!!!
هیچ ادم عاقلی باور نمیکنه
اولا: در زمان ریاست جمهوری این آقا سفرهای خارجی ایشان محدود به چند کشور نه چندان مهم و دیدار سران کشورها از ایران هم در حداقل ممکن (حتی کمتر از زمان جنگ) بود.
ثانیا: یادم نمی رود مجله گل آقا کاریکاتوری از وزیر خارجه وقت کشیده بود که با ذره بین دنبال پیدا کردن کشوری در نقشه جهان برای برقراری ارتباط بود از بس کشورهای مطرح تمایلی به برقراری ارتباط با ایران نداشتند؟!