شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

الگوی اصلاحات، خط غلط دولت هاشمی بود

پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 269433
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تولید‌ کننده کلید واژه «انتخابات آزاد» را جمع ضدانقلاب دانست و افزود: برای همین نیاز به انقلاب اخلاقی برای یادگیری اصول روابط اجتماعی را داریم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علیرضا زاکانی در نشست نقدی بر انتخابات آزاد که در دانشگاه بین‌المللی امام ‌خمینی(ره) قزوین برگزار شد، با بیان اینکه در دوره فعلی هر اشکال موجود ربطی به اصولگرایی ندارد، اظهار داشت: نتیجه اصولگرایی توجه به مردم و تبعیت از ولایت برای دست‌یابی به مسیر صحیح است و کسانی که سلیقه‌ای عمل می‌کنند ربطی به اصولگرایی ندارند.
 
این مسئول اذعان داشت: گفتمان پیشرفت اسلامی امروز ما را در سیر رشد و تکامل نهایی کمک کرده و توجه به این گفتمان یک نگاه اساسی را طلبیده که باید مبانی درست خویش را به دست آوریم که این همان اسلام ناب و متعالی است.
 
زاکانی با بیان اینکه توجه به اندیشه‌ها و فرموده‌های رهبری باید اصل امور قرار گرفته و وظیفه آحاد ملت در این مسیر مشخص است، تصریح کرد: امروز در ابعاد مختلف قوت و ضعف داشته و در حوزه‌های علم و فناوری نیز فرصت‌های زیادی را برای رشد و تکامل داریم.
 
وی با بیان اینکه تاکنون سه نقشه راه توسط ملت تجربه شده است، افزود: امسال در حال سپری کردن نقشه راه هستیم و این نقشه‌های راه با یکدیگر تاکنون تفاوت‌هایی را نیز داشته‌اند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دنیای غرب پس از نهادینه کردن بنیان خود با توسعه دانش به تولید ثروت پرداخت و با به کارگیری استعمار دیگر کشورها، پیشرفت خود را به یک فساد تبدیل کرد.
 
زاکانی ادامه داد: اشکال گفتمانی که شش سال بعد از دفاع مقدس نیز شکل گرفت توجه به همین گفتمان غرب‌گرایی بود.
 
وی ابراز داشت: البته در دوران
زاکانی با اشاره به اینکه کارگروه تفاهم دولت و مجلس در روز سه‌شنبه دو هفته پیش با فرمان رهبری تشکیل شد، گفت: مشکلات اقتصادی شش تا هفت پایه داشته که تحریم، زیرساخت‌های غلط، عناصر سودجو، عدم تفاهم و همگرایی دولت و مجلس از عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی در سیستم کشور است.
سازندگی کارهای بزرگی به انجام رسیده که امروز ما را در جایگاه بالا قرار داده است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: غرب انسان را محور عالم تلقی کرده و جامعه را تنها منحصر در افراد و مناصب می‌بیند.
 
زاکانی ادامه داد: در نگاه غرب زیرساخت جامعه انسان بوده و دنیای غرب انسان را موجودی تاریخی دانسته و جامعه را تنها در قالب آمال و آرزو تلقی می‌کند.
 
وی عنوان کرد: رهبری در سال 72 فرمودند که بیشتر از 60 تا 70 درصد از زیرساخت‌ها در کشور ما فرهنگی است.
 
زاکانی عنوان کرد: در دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی توجه به مصرف و بی‌دقتی در توزیع درست ثروت، ادبیات جامعه را تغییر داد و سبب افزایش ناعدالتی شد.
 
وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ در دوران سازندگی در اوج بی‌دقتی در زمین بازی دشمن کوتاه آمدند و دوران بعد از سال 76 نیز همین الگوی غلط را در حوزه سیاست و فرهنگ ادامه داده و آن را پیاده کردند.
 
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ابراز داشت: آسیب‌های جدی را کشور در زمان اصلاحات متحمل شد و از سال 84 بود که مسیر تغییر کرد.
 
زاکانی اضافه کرد: امروز در شرایط خاصی هستیم، در دورانی حساس از مهم‌ترین لحظات تاریخی قرار گرفته‌ایم و باید آن را به افتخار برسانیم.
 
وی عنوان کرد: دشمن امروز با تمام وجود متوجه شده که بودن و نبودنش به انقلاب اسلامی وابسته بوده است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما امروز باید به صحنه آمده و با تمام وجود از ارزش‌های ایمانی خویش دفاع کنیم.
 
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: خط تلاش دشمن امروز این است که بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند و اینکه نظام اسلامی را سرنگون کرده و آن را خدشه‌دار کنند.
 
زاکانی پیرامون سخنان اخیر عسگر ‌اولادی در خصوص تطهیر سران فتنه اظهار داشت: به نظر بنده بیان آقای عسگر اولادی نظر شخصی است و سران فتنه کسانی هستند که مقابل جمهوریت نظام اسلامی ایستادگی کرده و به فتنه‌گری پرداختند.
 
این مسئول با بیان اینکه دشمنان به دنبال دعوا و درگیری مسئولان با یکدیگر هستند، عنوان کرد: امروز دشمن به دنبال ضربه به اصل نظام اسلامی است و
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی پیرامون وضعیت انتخاباتی در کشور در شرایط کنونی اذعان داشت: ائتلاف سه‌گانه آقایان حدادعادل، قالیباف و ولایتی، جبهه پایداری، حامیان دولت و اصلاح‌طلبان جزو عمده گروه‌های شاخصی می‌باشند که برای انتخابات در حال تکاپو و فعالیت هستند.
در همین راستا باید همواره هوشیار بوده و بصیرت خویش را حفظ کرد.
 
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: کسانی که در فتنه 88 آشوب‌بیار معرکه بوده و ناامنی در کشور به‌ وجود آوردند امروز به دنبال این هستند تا بدون عذر‌خواهی از گذشته وارد صحنه شده و به رقابت بپردازند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر نیازمند نگاه گفتمانی در کشور هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر عده‌ای به دنبال سیاه‌نمایی بوده و جهت‌گیری‌های خاصی را نیز در ایام اخیر دنبال می‌کنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیرامون فعالیت‌های اصولگرایان در انتخابات پیش‌رو اظهار داشت: اگر تهدیدی برابر اصولگرایان وجود نداشته باشد نامزد‌ها متنوع بوده و در این صورت مردم می‌توانند با سلایق و نظرات گوناگون بیشتر آشنا شوند.
 
زاکانی ادامه داد: اما اگر تهدیدی بر سر راه اصولگرایان در کشور وجود داشته باشد معرفی یک نامزد مشترک لازم است و امروز عده‌ای در صدد هستند تا در هر حال به کشور ضربه زده و توطئه‌چینی کنند.
 
وی تولید ‌کننده کلید واژه «انتخابات آزاد» را جمع ضدانقلاب دانست و افزود: در انتخابات 88 عده‌ای به انقلاب اسلامی تهمت زده و ادعای تقلب را پیش کشیدند و برای همین نیاز به انقلاب اخلاقی برای یادگیری اصول روابط اجتماعی را داشته و مقام معظم رهبری الگوی آحاد ملت و مسئولان در زمینه اخلاق و متانت است.
 
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بیان کرد: بزرگترین گناه فتنه‌گران این بود که دروغ بزرگ تقلب را به نظام اسلامی نسبت دادند.
 
زاکانی ادامه داد: کسانی که ادعای تقلب را پیش گرفتند در حقیقت بعد جمهوریت نظام اسلامی را نفی کردند و انتخابات آینده فرصتی برای تعیین سرنوشت و ایجاد تحول است.
 
وی با بیان اینکه انتخابات آینده با وجود توطئه‌چینی‌های دشمنان به لطف الهی به یک فرصتی برای ملت ایران بدل می‌شود، ابراز داشت: شرط این پیروزی این است که همه ما در این صحنه با قدرت مانده و تلاش کنیم.
 
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی پیرامون وضعیت انتخاباتی در کشور در شرایط کنونی اذعان داشت: ائتلاف سه‌گانه آقایان حدادعادل، قالیباف و ولایتی، جبهه
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: کسانی که در فتنه 88 آشوب‌بیار معرکه بوده و ناامنی در کشور به‌ وجود آوردند امروز به دنبال این هستند تا بدون عذر‌خواهی از گذشته وارد صحنه شده و به رقابت بپردازند.
پایداری، حامیان دولت و اصلاح‌طلبان جزو عمده گروه‌های شاخصی می‌باشند که برای انتخابات در حال تکاپو و فعالیت هستند.
 
زاکانی با بیان اینکه معتقد هستم جریانی از متن جامعه بیشترین تأثیر را در انتخابات پیش‌رو خواهد گذاشت، بیان کرد: تمام گروه‌ها باید با جدیت با یکدیگر به رقابت پرداخته و فضایی خوبی را در جامعه رقم بزنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از مشکلات موجود کشور افزود: باید برای این مشکلات چاره‌اندیشی شود.
 
زاکانی با اشاره به اینکه کارگروه تفاهم دولت و مجلس در روز سه‌شنبه دو هفته پیش با فرمان رهبری تشکیل شد، گفت: مشکلات اقتصادی شش تا هفت پایه داشته که تحریم، زیرساخت‌های غلط، عناصر سودجو، عدم تفاهم و همگرایی دولت و مجلس از عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی در سیستم کشور است.
 
وی با اذعان به اینکه سخنان ریاست جمهوری در نشست مطبوعاتی در مهر‌ ماه جاری در افزایش تحریم‌ها جدی بود، تصریح کرد: نوع نگاه دولت و مجلس متفاوت است و البته رأی و نظر مجلس رأی خوبی است و باید دوستان تلاش کرده و در این زمینه گام بردارند.
 
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر مشکلاتی در دولت وجود دارد حتما باید مورد نقد کارشناسی قرار گرفته تا زمینه بهبود وضعیت اقتصادی فراهم شود.
 
زاکانی عنوان کرد: با توجه به وصیت‌نامه امام خمینی(ره) عظمت انقلاب اسلامی امروز بر کسی پوشیده نیست و معمار کبیر جمهوری اسلامی در بند نخست وصیت نامه خویش انقلاب اسلامی را ودیعه الهی برشمرده و این انقلاب را متفاوت از سایر انقلاب‌ها در آفرینش و غایت معرفی می‌کنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: نعمت انقلاب اسلامی بسیار بزرگ بوده ولی ما امروز توجه چندانی به آن نداریم، همان‌طور که امام(ره) فرمودند که این انقلاب ثمره تلاش و کوشش همه خوبان تا به امروز است و امروز این انقلاب برای نگه داری در اختیار آحاد ملت قرار دارد.
 
وی بیان کرد: در بند دوم وصیت‌نامه امام‌ راحل توجه به اسلام
زاکانی پیرامون سخنان اخیر عسگر ‌اولادی در خصوص تطهیر سران فتنه اظهار داشت: به نظر بنده بیان آقای عسگر اولادی نظر شخصی است و سران فتنه کسانی هستند که مقابل جمهوریت نظام اسلامی ایستادگی کرده و به فتنه‌گری پرداختند.
از باب اینکه سعادت دنیا و آخرت را فراهم می‌کند آمده است و حفظ اسلام را امام راحل جزو اوجب واجبات دانسته‌ و وظیفه این پاسداری نیز بر عهده آحاد ایرانیان و سایر مسلمانان جهان نهاده شده است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از دیدگاه امام خمینی(ره) انگیزه الهی و وحدت کلمه جزو عوامل پیروزی و وجه تمایز ملت ایران بوده و امروز ضرورت وحدت مسلمانان برای دستیابی به قله‌های عالی بسیار ویژه و مهم است.
 
زاکانی با بیان اینکه نقش امام خمینی(ره) در پیروزی ویژه بود به طوری که تمام عمرش را وقف اسلام و آرمان‌های آن کرد، ابراز داشت: امام خمینی(ره) نقش رهبری در جامعه اسلامی را به خوبی معلوم کرد و نعمت ولایت در حقیقت همان نخ تسبیح و عمود خیمه‌ای است که ما را از تنگناهای سخت عبور داده و به پیروزی می‌رساند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بند ب وصیت‌نامه امام خمینی(ره) موضوع تفرقه و سوء استفاده دشمنان را مورد توجه قرار داده و می‌فرمایند که دشمن همواره در حال سوء استفاده و القای این است که احکام اسلام امروز کارایی نداشته و نه‌ تنها این احکام به اداره جامعه مربوط نمی‌شود بلکه با تلاش انسان‌ها و صنعت، نیز مخالفت داشته و در تضاد است.
 
زاکانی عنوان کرد: پاسخ امام راحل به این دسته دشمنان این است که اصول اساسی اسلامی همیشه برتر و پابرجا مانده است و هیچ یک از ادیان الهی با مظاهر درست تمدن الهی مخالفت ندارند اما عده‌ای نیز می‌گویند که به واسطه قداست باید از احکام اسلامی پرهیز و کناره‌گیری کرد.
 
وی ادامه داد: امام‌ راحل در پاسخ به چنین افرادی نیز می‌فرمایند که اکثریت احکام پیامبر مربوط به استقرار احکام الهی بوده و قابلیت اجرا را دارد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفارش امام‌ خمینی(ره) در وصیت‌نامه خویش که راه جدیدی را مقابل ملت می‌گشاید، تصریح کرد: امام‌ خمینی(ره) در بخش ج بند دو این وصیت‌‌نامه می‌فرمایند که دسیسه دیگری که دشمنان انجام می‌دهند
وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ در دوران سازندگی در اوج بی‌دقتی در زمین بازی دشمن کوتاه آمدند و دوران بعد از سال 76 نیز همین الگوی غلط را در حوزه سیاست و فرهنگ ادامه داده و آن را پیاده کردند.
این است که بگویند انقلاب برای مردم کاری نکرده است که در پاسخ به این‌ها باید گفت که انقلاب اسلامی مقابل انقلاب‌های دیگر مانند انقلاب فرانسه و روسیه برتری ویِژه داشته و انقلابی جهانی محسوب می‌شود.
 
زاکانی اضافه کرد: امام راحل فرمودند که ما هیچ وقت ادعا نکرده‌ایم که احکام اسلامی در جامعه کاملا پیاده شده است و این اشکال در اجرای احکام در جامعه به نسخه اصلی آن یعنی اسلام ناب بازنگشته و باید در این مسیر همت خویش را اثرگذار‌تر و بیشتر کنیم تا به اسلام ناب دست یابیم.
 
وی اذعان داشت: امام‌ خمینی(ره) همواره ملت ایران را فداکار و شجاع برشمرده و می‌فرمودند که ملت ما قابل قیاس با مقطع پیامبر(ص)، امام‌ علی(ع) و زمانه سیدالشهدا نیست.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام راحل به مخالفان و معاندان توصیه می‌کردند که دست از دشمنی بردارند، افزود: امام‌ راحل حتی برای جذب آنها تلاش کرده و برای آنان دعا می‌کرد.
 
زاکانی تأکید کرد: توصیه امام خمینی(ره) به ملت نیز این بود که قدر نظام اسلامی را دانسته و در تمامی صحنه‌ها حاضر بوده و مشارکت داشته باشید.
 
وی ابراز داشت: توصیه امام راحل به مسئولان نیز این بود که قدر این ملت را دانسته و در مقابل ظالمان محکم بوده و پای لغزش نداشته باشید.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امام راحل همچنین به ملت‌های دیگر توصیه می‌کردند که از ملت ایران الگو گرفته و در صراط اقتدار ‌آفرینی گام بردارند.
 
زاکانی ادامه داد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی دارای پنج مرحله انقلاب، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن است و معظم‌له اخیرا نیز فرمودند که ما در مرحله تحقق جامعه اسلامی بوده و به همین دلیل نیازمند تلاش و نقشه راه هستیم و این چیزی است که سه دوره در حال تجربه آن هستیم.
 
وی عنوان کرد: در هشت سال سازندگی، هشت سال بعد از دوم خرداد و امسال هم در هشتمین سالی هستیم که در حال تجربه این نقشه راه بوده و آن را مشاهده می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *