شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
در نشست آیپک

اظهارات ضد ایرانی سناتور آمریکایی

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب: 275579
سناتور آمریکایی در نشست آیپک خواستار توقف مذاکرات ۱+۵ و افزایش فشار تحریم‌ها علیه ایران شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «رابرت منندز»، از جمله سناتورهایی که در نوشتن یکی از سختگیرانه‌< font="">ترین<> لایحه‌های افزایش تحریم‌ها علیه ایران مشارکت داشته است طی سخنرانی در جلسه کمیته امور عمومی آمریکا ـ اسرائیل موسوم به آیپک خواستار افزایش فشارها علیه ایران شد.

رابرت منندز که به تازگی به سمت ریاست کمیته روابط خارجی سنا درآمده است خطاب به آیپک گفت: «آمریکا باید این نکته را کاملاً برای ایران روشن کند که وضعیت آنها بدتر خواهد شد مگر آنکه تغییر رویه دهند.»

«رابرت منندز» ادعا کرد لایحه تحریم‌هایی که او و مارک کیرک در اواخر سال ۲۰۱۱ امضا کردند باعث کاهش محسوس صادرات نفت خام ایران و افت ارزش پول ملی ایران شده است.

وی افزود: «بگذارید رو رواست باشیم. ما نمی‌توانیم فقط برای گفت‌و‌گو، گفت‌وگو کنیم. ما نباید به مذاکرات اجازه دهیم تا به ابزاری تبدیل شوند تا ایران بتواند زمان بخرد.»

تحریم‌های غرب علیه ایران به سرکردگی آمریکا و با ادعای نگرانی این کشورها از برنامه هسته‌ای ایران صورت گرفته‌اند.

تنش‌های ایران و کشورهای غربی بر سر برنامه هسته‌ای ایران بر اساس این اتهام استوارند که ایران به دنبال اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای خود است.

ایران ضمن رد اتهامات می‌گوید، به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *