پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

سناتور سابق امریکایی: اینکه ایران به دنبال سلاح اتمی است، دروغ اسرائیل است

يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۴
کد مطلب: 434052
سناتور سابق آمريکايي گفت: اين ادعا که ايران دنبال سلاح اتمي است، دروغ ساخت اسرائيل است.
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، مایک گراول در گفتگو با این شبکه درباره تلاش صهیونیستها در آمریکا برای ابطال قرارداد هسته ای ایران گفت شکی نیست که ابطال قرارداد هسته با ایران به زیان مردم آمریکا و مصالح این کشور است. آنها نباید تحت تاثیر و نفوذ ایپک این کار را انجام دهند. جامعه یهودیان افراطی دست راستی در آمریکا که با دولت دست راستی و افراطی نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل متحد و هم پیمان هستند تلاش دارند این توافقنامه را باطل کنند.

حتی جامعه اطلاعاتی اسرائیل نیز رویکرد لابی اسرائیلی و دوست دست راستی اسرائیل را درباره این توافقنامه قبول ندارد.

جامعه اطلاعاتی اسرائیل معتقدند که ایران دنبال سلاح اتمی نبوده است و در واقع اصلا هیچ مدرک و سندی در جامعه اطلاعاتی جهان وجود ندارد که این ادعا را ثابت کند. به نظر من مخالفان این توافقنامه در کنگره آمریکا نمی توانند این توافقنامه را باطل کنند و اوباما نیز قول داده است با حق وتوی خود اجازه چنین کاری را ندهد. اگر جمهوریخواهان در کنگره بخواهند به خواست لابی اسرائیلی ایپک علیه توافقنامه هسته ای رای دهند، مردم آمریکا آن را بی احترامی به خود می دانند.

مسئله دیگر اینکه این توافقنامه فقط مربوط به آمریکا نمی شود و توافقنامه ای جهانی است از این رو نتیجه آن بدون توجه به آنچه کنگره یا لابی اسرائیلی در آمریکا می گوید، محقق خواهد شد.

ایران هرگز دنبال سلاح اتمی نبوده است و این دروغی است که نتانیاهو و نیروهایش در آمریکا ساخته اند و جمهوریخواهانی که دنبال تضعیف دولت اوباما هستند، به ساخت این دروغ بزرگ کمک کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *