پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
صالحي در دیدار دبيركل سازمان ملل متحد

آمادگی ایران برای توقف خونریزی در سوریه

پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب: 274538
وزير امور خارجه كشورمان در حاشيه اجلاس ائتلاف تمدنها در وين با بان كي مون ديدار کرذ.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دبيركل سازمان ملل متحد در اين ملاقات با اشاره به نقش مهم ايران در گفتگوي تمدنها ، از شركت ايشان در اين اجلاس كه زير نظر سازمان ملل برگزار مي شود تشكر كرد.

بان كي مون با تقدير از حمايت كشورمان از تلاشهاي اخضر ابراهيمي ،از روند گفتگوهاي سياسي و اعلام آمادگي مخالفين و دولت براي شركت در آن استقبال كرد.

وي با تاكيد مجدد بر حق استفاده صلح آميز ايران از دانش هسته اي خواستار سرعت بيشتر مذاكرات ايران و ۱+۵ شد و خوشبيني خود را از اين مذاكرات اعلام نمود.


صالحي نيز در اين ديدار اظهار داشت: ما آمادگي داريم از طريق ابزارهاي بين المللي مورد توافق طرفين براي رفع نگراني هاي هسته اي كشورمان اقدام كنيم لكن به رسميت شناختن حق ما از طرف مقابل خيلي مهم
خواهد بود.

وزير خارجه كشورمان همچنين تنها راه حل بحران سوريه را انجام گفتگوهاي بين مخالفين و موافقين دانست و اعلام نمود ما آمادگي داريم تا هر كمكي بكنيم تا خونريزي در سوريه متوقف شود.

صالحي در مورد تحولات منطقه اي بيان داشت: ثبات و امنيت منطقه اي براي ما بسيار اهميت دارد و جمهوري اسلامي ايران به تماميت ارضي همه كشورها احترام مي گذارد و در رابطه با بحرين نيز گفتگوهاي جدي بين مخالفين و دولت را مفيد دانسته و توصيه مي كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *