چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۱

پیشنهاد توزیع یک فیلم در مذاکره هسته‌ای

جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 273373
کوشکی پیشنهاد داد با توجه به موضوع فیلم "تنهای تنهای تنها" درباره رویکرد صلح‌طلبانه ایران در دستیابی به انرژی هسته‌ای، نسخه‌هایی از آن با زیرنویس انگلیسی و روسی در مذاکرات پیش‌روی 1+5 در بین حاضران توزیع شود.
به گزارش جهان، محمدصادق کوشکی در گفتگو با مهر به ارائه پیشنهادی هنری برای حضور تیم هسته‌ای ایران در مذاکرات پیش‌روی 1+5 پرداخته و گفت: یکی از ابزارهای مهم پیشبرد اهداف هر کشور در حوزه سیاست خارجی، دیپلماسی عمومی است و دیپلماسی عمومی به معنای به خدمت گرفتن تمامی ظرفیت‌های ممکن در عرصه‌های رسانه‌ای و هنری و امثال آن است.
 
وی افزود: با توجه به وضعیت پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و قرار گرفتن آن در چارچوب مذاکرات 1+5 و نقش حساس مذاکرات در تعیین سرنوشت سیاسی - دیپلماتیک کوتاه‌مدت کشورمان، شایسته است که از ابزارهای دیپلماسی عمومی نیز در این عرصه بهره‌گیری شود.
 
این کارشناس پیشنهاد خود را اینگونه مطرح کرد: با توجه به در پیش بودن دور دیگر مذاکرات 1+5 در قزاقستان در هفته آینده، شایسته است فیلم "تنهای تنهای تنها" ساخته کارگردان ایرانی که به نحو هنرمندانه‌ای به مقوله هسته‌ای جمهوری اسلامی پرداخته و ضمن دفاع از مواضع قانونی و حقوقی کشورمان، رویکرد مردمی نسبت به مساله هسته‌ای را نیز به نحو هنزمندانه‌ای به تصویر کشیده است و از این‌رو با توجه به زبان و داستان فیلم که زبان و داستانی منطبق با سلیقه بین‌المللی است، بسیار مفید خواهد بود که نسخه‌هایی از این فیلم با زیرنویس انگلیسی و روسی توسط تیم مذاکره‌کننده ایرانی در اجلاس آتی 1+5 در قزاقستان توزیع شود.
 
کوشکی ادامه داد: توزیع این فیلم - با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد - میان خبرنگاران حاضر در اجلاس با رعایت نکات فنی جهت حفظ کپی‌رایت فیلم، بدون تردید می‌تواند جو رسانه‌ای اجلاس را به نفع جمهوری اسلامی تحت شعاع قرار دهد و زبان هنر و سینما به شایسته‌ترین نحو در خدمت منافع ملی و حقوق هسته‌ای کشورمان قرار گیرد.
 
فیلم سینمایی "تنهای تنهای تنها" ساخته احسان‌ عبدی‌پور امسال در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر رونمایی شد که با تحسین همه مخاطبان و منتقدان و اهالی رسانه رو به رو شد. البته داوران جشنواره این فیلم را شایسته هیچ جایزه و حتی تقدیری ندانستند. این فیلم داستان پسری نوجوان و از اهالی جنوب کشورمان است که می‌خواهد هر طور شده به سازمان ملل برود و پیام صلح ایران را به رئیس‌جمهورهای جهان برساند. این فیلم همچنین به زیبایی نشان می‌دهد که داشتن انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز حق مسلم ایرانیان است و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، ایرانیان هرگز قصد ساخت بمب اتمی ندارند و تنها به دنبال استفاده علمی و صلح‌آمیز از این انرژی هستند.
 
این فیلم با فیلمنامه، کارگردانی و بازی‌های خوب‌اش به خوبی می‌تواند نماینده شایسته‌ای از ایران در مجامع بین‌المللی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *