شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

‫نظر نمایندگان مجلس درمورد دستگیری های اخیر وزارت اطلاعات‬

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب: 272810
نمایندگان مردم در مجلس ضمن تقدیر از تلاش‌های وزارت اطلاعات در دستگیری مرتبطان با رسانه‌های غربی، خواستار هوشیارانه‌تر عمل کردن فعالان حوزه رسانه شدند.
 به گزارش جهان، ابتدای بهمن ماه امسال بود که وزارت اطلاعات در چند بیانیه مهم از تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در شناسایی و برخورد با مرتبطان با رسانه‌های غربی و به خصوص بنگاه خبرپراکنی دستگاه جاسوسی انگلیس (بی‌بی‌سی)، خبر داد که دل علاقه‌مندان به نظام و انقلاب را شاد و دشمنان انقلاب را از دخالت در امور داخلی کشور نا‌امید کرد.
 
وزارت اطلاعات، اعلام کرد این بازداشت‌ها برای شناسایی بیشتر تحرکات دشمنان در داخل است که رد پای استکبار جهانی و صهیونیسم در این تحرکات به اصطلاح خبری و رسانه‌ای مشاهده‌ می‌شود. البته بسیاری از بازداشت‌شدگان، ناآگاه و نادانسته وارد این بازی جدید دشمن در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری شدند.
 
در گفت‌وگوی خانه ملت با تنی چند از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، آنها نیز بر همین نکته که باید جنس برخوردها میان متعمدان و قاصران متفاوت باشد، تأکید کرده و در ضمن، خواستار هوشیارانه‌تر عمل کردن رسانه‌ها داخلی شدند تا تبدیل به ابزار دست دستگاه‌های جاسوسی غربی در پوشش فعالیت خبری، جمع‌آوری اطلاعات و نیزنظرسنجی نشوند. صحبت‌های این نمایندگان را در ادامه می‌خوانیم.
 
اقدام به‌موقع وزارت اطلاعات جلوی جوسازی‌های دشمن را گرفت
 
سیدعلی طاهری‌ گفت: ابزار فرهنگی و به خصوص رسانه، از مهم‌ترین ابزار دشمن برای دشمنی با نظام اسلامی است.
 
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوء‌استفاده دشمنان از رسانه‌ها را در ایام فتنه ۸۸ به خوبی دیدیم، افزود: هم‌اکنون که به انتخابات ریاست‌جمهوری سال بعد نزدیک می‌شویم، استکبارگران و صهیونیست‌ها باز هم در تلاش هستند تا از این ابزار برای نا‌امید کردن مردم از نظام اسلامی استفاده کنند.
 
وی با اشاره به فریب خوردن تعدادی از خبرنگاران و تبدیل شدن‌شان به آلت دست دشمنان جمهوری اسلامی، ادامه داد: دستگاه‌های جاسوسی غرب تلاش داشتند تا عده‌ای از خبرنگاران را با خود همراه کنند که بحمدالله نیروهای مخلص وزارت اطلاعات توانستند این شبکه را ردیابی و با آن برخورد قانونی کند.
 
رئیس فراکسیون بیداری اسلامی با اشاره به تلاش‌های جاسوسی دشمنان و فضاسازی علیه نظام و انقلاب اسلامی از سوی رسانه‌های بیگانه به خصوص بی‌بی‌سی، تصریح کرد: سربازان گمنام وزارت امام زمان (عج)، توانستند به خوبی جلوی فضاسازی‌های دشمنان را گرفته و فعالیت‌های رسانه‌ای مرتبط با جاسوسی را خنثی کنند.
 
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر دنباله‌دار بودن تلاش استکبار جهانی و صهیونیست‌ها برای ایجاد فضای روانی منفی و شکاف میان نظام و مردم از طریق رسانه‌های خود، گفت: خبرنگاران کشورمان مراقب باشند در دام دشمنان نیفتند.
 
اقدام وزارت‌اطلاعات در خنثی‌کردن توطئه رسانه‌ای-جاسوسی انگلیس، قابل تقدیر است
 
عبدالرضا مصری با تشکر از اقدامات و فعالیت‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در شناسایی و خنثی کردن توطئه دستگاه رسانه‌ای ـ جاسوسی انگلیس (بی‌بی‌سی)،‌ گفت: این دست اقدامات و بسیاری از فعالیت‌های دیگر وزارت اطلاعات که از دید مردم مغفول می‌ماند، تنها بخش‌های کوچکی از فرآیندهای مبارزه با توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی از سوی نیروهای مخلص وزارت اطلاعات است.
 
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر متفاوت بودن رفتار و برخورد نیروهای وزارت اطلاعات با فریب‌خوردگان و مغرضان، افزود: دستگیری‌های اخیر در حوزه رسانه،‌ مربوط به یکی دو ماه اخیر نیست؛ بلکه حاصل ماه‌ها شناسایی و ردیابی مرتبطان با دستگاه‌های جاسوسی غرب است.
 
وی با بیان اینکه طولانی شدن پروسه ردیابی وابستگان رسانه‌ای بی‌بی‌سی، به دلیل صبر و حوصله فراوان نیروهای متعهد وزارت اطلاعات در جهت اصلاح رفتاری فریب‌خوردگان بوده است، ادامه داد: ولی آنهایی که با منافع ملی نظام بازی می‌کنند و تلاش می‌کنند تا به کشور و نظام ضربه بزنند، بدانند که هرگز در امان نخواهند بود.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر تحت کنترل بودن همه فعالیت‌های مخالفان کشور در داخل و خارج، تصریح کرد: اقدام اخیر وزارت درباره بازداشت مرتبطان با رسانه‌های غربی، خط و نشانی است برای دستگاه‌های اطلاعاتی دنیا؛ چرا که در طول انقلاب هر چه دشمنان انقلاب برای مقابله با نظام اسلامی برنامه‌ریزی کرده و می‌کنند، کارشناسان و نیروهای ولایت‌مدار وزارت اطلاعات، نقشه‌های آنها را نقش بر آب می‌کنند.
 
دستگیری مرتبطان با رسانه‌های بیگانه درست بود
 
عباسعلی منصوری آرانی گفت: ممکن است برخی خبرنگاران کشور در مسیر کارکرد خود بر اثر عدم اشراف بر موضوعات امنیتی دست به اقداماتی زنند که خود نیز از عواقب آن خبر ندارند.
 
نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان امنیتی کشور با اقدامات پیشگیرانه، نباید اجازه دهند که افراد از روی غفلت در دام سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه بیافتند.
 
وی با بیان اینکه جامعه خبرنگاری ما جامعه فعالی است که خدمتشان در دفاع مقدس و صحنه های مختلف فوق العاده بالا بوده است، تصریح کرد: ما نباید به جامعه اینطورالقا کنیم که خبرنگاران ما قشری هستند که به جامعه خدمت نکردند بنابراین باید به شکلی عمل کرد که کمترین آسیب به خبرنگاران وارد شود.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه در تمام کشورها افراد هستند که به منافع کشور خود پشت پا می زنند افزود: همانطوری که امام راحل فرمودند؛ حفظ نظام از اهم واجبات است بنابراین باید گفت قوانین کشوری و منافع ملی از سایر مسائل با اهمیت‌تر هستند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به لزوم برخورد با افرادی که منافع ملی کشور برای آ‌نها مطرح نیست و منافع بیگانگان را به منافع کشورش ترجیح می دهد، تاکید کرد: نهادهای امنیتی باید با اینگونه افراد در هر لباسی برخورد کنند و فرقی نیز در قانون بین این افراد وجود ندارد.
 
خبرنگاران بازیچه سیاست‌های غرب نشوند
 
عوض حیدرپور شهرضایی با اشاره به اقدام وزارت اطلاعات در دستگیری تعدادی از خبرنگاران داخلی مرتبط با شبکه بی بی سی اظهار داشت: هر زمان در کشور اتفاقی مبنی بر ارتباط با بیگانگان رخ دهد، باید آن را رصد و بررسی کرد تا از ادامه آن جلوگیری شود.
 
نماینده مردم شهرضا و سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انجام مراقبت‌های لازم توسط وزارت اطلاعات امری لازم و ضروری است، افزود: وزارت اطلاعات وظیفه حفظ امنیت در کشور را به عهده دارد؛ ‌بنابراین باید با آمادگی و قدرت کامل به رصد فعالیت‌های بیگانگان در کشور بپردازد.
 
وی با پسندیده دانستن اقدام اخیر وزارت اطلاعات تاکید کرد: اقدام وزارت اطلاعات در جهت جلوگیری از ارتباط با بیگانه و رسانه‌های خبری معاند، رفتاری پسندیده و ممدوح است.
 
حیدرپور شهرضایی با بیان اینکه این نوع اقدامات پیشگیرانه است، ادامه داد: عملکرد وزارت اطلاعات در ارتباط با دستگیری مرتبطین داخلی با شبکه بی‌بی‌سی، هشدار به خبرنگاران است و بنابراین فعالان عرصه رسانه باید مراقب باشند که دچار خطا و اشتباه نشوند.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: خبرنگاران جزو ارکان اصلی نظم به شمار می‌روند، بنابراین فعالان ما در عرصه رسانه باید مراقبت‌های لازم را در ارتباطات خبری خود انجام دهند و بازیچه سیاست‌های غرب نشوند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم ادامه بررسی این نوع اقدامات توسط وزارت اطلاعات یادآور شد: رصد فعالیت‌های بیگانگان در کشور به خصوص در ایام پیش از انتخابات، اقدامی صحیح و به جا است و وزارت اطلاعات در این زمینه باید به وظایف خود عمل کند./
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *