شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

هیئت‌رئیسه مجلس مانع طرح سؤال از رئیس‌جمهور

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب: 588250
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: در حال حاضر علی رغم اینکه امضا‌ها به حد نصاب رسیده کسی که مانع طرح سوال از رئیس جمهور می‌شود هیئت رئیسه است که باید در این خصوص پاسخگو باشد.
هیئت‌رئیسه مجلس مانع طرح سؤال از رئیس‌جمهور
به گزارش جهان نيوز، سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به موانع بر سر راه طرح سوال نمایندگان از رئیس جمهور اظهار داشت: طبق آئین نامه داخلی مجلس، هیئت رئیسه که در راس آن‌ها رئیس مجلس قرار دارد، پاسخگوی نظامات مجلس است .
 
وی با بیان اینکه طبق قانون اساسی و براساس آئین نامه داخلی مجلس «سوال کردن» از حقوق مسلم نظارتی نمایندگان به شمار می‌رود، افزود: مانع ایجاد کردن بر سر راه طرح سوال خلاف قانون اساسی و آئین نامه داخلی است. بنابراین هیئت رئیسه متخلف است چرا که این حق نظارتی نماینده است و اگر نمایندگان بتوانند از حقوق نظارتی خود استفاده کنند مملکت دچار مشکل نمی‌شود.
 
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی یادآور شد: در حال حاضر علی رغم اینکه امضا‌ها به حد نصاب رسیده کسی که مانع طرح سوال از رئیس جمهور می‌شود هیئت رئیسه است که باید در این خصوص پاسخگو باشد.
 
نقوی حسینی در پایان خاطرنشان کرد: در حالی که هیئت رئیسه قسم خورده که به قانون اساسی و به آئین نامه داخلی عمل کند امروز خلاف قانون اساسی و آئین نامه داخلی رفتار کرده است.
 
منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


100
Iran, Islamic Republic of
بابا هئت رئسه ای وجود ندارد ...