شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۷
در گفتگو با جهان ارائه شد:

توضیحات سخنگوی هیات رییسه مجلس درباره ماشین‌ نمایندگان

صرفه‌جويي ماهانه 3ميليون و800 هزارتومانی درهزينه‌هاي هرنماینده
چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 251365
سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در خصوص ماشین هایی که در اختیار نمایندگان قرار گرفته، توضیحاتی ارائه داد.
"عبدالرضا مصري" سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلمانی جهان، گفت: در هر دستگاه اجرايي راننده و خودرو در اختيار مدير اجرايي است و در قانون نيز نمايندگان همتراز با وزرا هستند ولي در اين موضوع در حق نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كوتاهي شده است.

وي افزود: اگر مي خواهيم در حق نمايندگان كوتاهي نكنيم بايد براي هر نماينده يك اتومبيل اختصاص بدهيم.

نماينده مردم كرمانشاه در خانه ملت با بیان اینکه يك نماينده از صبح تا شب در خدمت مردم است اظهار داشت: نماینده مجلس بايد دو شيفت راننده داشته باشد. با حساب هايي كه كرديم اين دو راننده دو ميليون و 800 هزار تومان براي هر نماينده هزينه بر مي بود.

وی اضافه کرد: اگر مي خواستيم بر اساس حداقل حقوق و دستمزد به علاوه حق بيمه، مرخصي ساليانه يك ماهه، عيدي و بقيه هزينه ها، هزينه سوخت و تعميرات و سرويس و نگهداري و كارواش حساب كنيم ماهي 600 هزار تومان براي هر اتومبيل در بر داشت كه روي هم اين هزينه ها مي شود: سه ميليون و 400 هزار تومان.

عضو هیات رییسه مجلس نهم خاطرنشان کرد: اگر مي خواستيم اين گونه عمل كنيم بايد سالي 40 ميليون تومان صرف هزينه اتومبيل يك نماينده مي كرديم ولي ما به گونه اي ديگر عمل كرديم و در اين هزينه ها صرفه جويي كرديم.

وي با اشاره به طرح جدید مجلسی ها عنوان کرد: در طرح جديد مجلس علی رغم دوره هاي قبل مجلس، ماشين و وام به نمايندگان داده نشد و يك خودرو در اختيار نمايندگاني كه اتومبيل نداشتند قرار گرفت و بنا شد اين خوردوها بدون راننده باشد و هزينه هاي آن نيز به عهده خود نماينده باشد.

مصری اعلام کرد: اين گونه ما ماهي سه ميليون و 800 هزار تومان در هزينه هاي مجلس صرفه جويي كرديم.

وی گفت: مالك اين اتومبيل ها مجلس است و اين اتومبيل ها به مجلس شوراي اسلامي تعلق دارد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مجالس اول به اين صورت بود كه به نمايندگان حواله ماشين تعلق مي گرفت و در مجالس بعدي وام به نمايندگان تعلق گرفت.

وي با اشاره به مطالب یکی از سایت ها گفت: اين سناریوها مطمئناً از خارج از كشور كليد خورده است.

مصري تاکید کرد: تمامي خودروهاي مجلس، اتومبيل هاي ساخت داخل و پارس و سمند هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *



به نظر من حق هر کسیه که چیزی که حقشه بگیره
همین
Latvia
ببخشید ما فقط 17 وزیر داریم و اگر خودرو و راننده در اختیار آنان قرار دارد یعنی 17 نفر اما نمایندگان مجلس الان نزدیک 300 نفرند و با افزایش جمعیت نیز تعداد آنان افزایش می یابد پس قیاس مع الفارق نکنید
Iran, Islamic Republic of
به به چه استدلالی
سلام
به به ، چقدر هر نماینده هزینه داره که 3 میلیون و چهارصد تاش صرفه جویی شده! ما هم قبول داریم بالاخره بعضی نماینده ها از صبح تا شب در خدمت مردم اند، اما دیگه نه اینقدر!!
کاش آقای مصری در مرود سایر هزینه های یه نماینده در طول مدت چهار سال یه آماری می دادند تا مردم هم مطلع بشن، لطفا تو بحث ساده زیستی مسوولان به سخنان امام و مقام معظم رهبری یه سر بزنید!
یعنی هر راننده با یک شیفت کار یک میلیون . 400 باید بگیره خداییش شما خودتون اونوقت چند میگیرید برای بقیه هم همینطور حقوق میبندید من با فوق لیسانس برق دارم این حدود میگیرم
Iran, Islamic Republic of
اين حقوقي كه شما گفتيد به راننده مي دهند چرا به ساير كارمندان داده نمي شود
Iran, Islamic Republic of
موضوع اين نيست كه چقدر صرفه جوئي ميشود. موضوع اين است كه در پايان دوره بايد اين خودروها به بيت المال برگردد.
نماينده ها انشاءالله همه شان خوب و خدمتگزار هستند.
ولي بايد سطح زندگي عموم مرد را هم در نظر داشت. در غير اينصورت بجاي دوستي و محبت نفرت پراكنده ميشود.