سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۱

زاکانی: بداخلاقی‌های اخیر لکه سیاهی بر عملکرد دو قوه است

شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب: 271090
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: اختلافات و بد اخلاقی های اخیر بین دولت و مجلس، لکه سیاهی بر عملکرد این دو نهاد است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علیرضا زاکانی جمعه شب در نشست جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در بجنورد افزود: در سی و چهارمین بهار انقلاب اسلامی، با وجود افزایش قابلیت ها و توانایی های نظام در عرصه های گوناگون، تهدیدات جدی نیز وجود دارد و لازم است با واکاوی گذشته و نگاه به آینده، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی نقد منصفانه گذشته برای طراحی آینده ای موفقیت آمیز را از ملزومات پیشرفت جامعه اسلامی دانست و افزود: در سال های پس از انقلاب بسته های فکری و الگوهای مختلفی برای توسعه کشور اجرا شده که این الگوها با وجود موفقیت ها و دستاوردهای فراوان، اشکالات و آسیب های جدی نیز به دنبال داشته اند که لازم است این آسیب ها به درستی و منصفانه تحلیل و بررسی شوند.

زاکانی گفتمان سازندگی و اصلاحات را با وجود داشتن شاخص های مثبت، دارای اشکالات مهمی ذکر کرد و اظهار داشت: این گفتمان ها در واقع الگوهایی عاریه گرفته شده از غرب بودند و نمی توانستند به طور کامل اهداف مورد نظر جامعه اسلامی از قبیل محرومیت زدایی، عدالت، توسعه متوازن و ... را برآورده کنند.

وی سومین گفتمان اجرا شده در سال های پس از انقلاب را الگوی دولت های نهم و دهم اعلام کرد و افزود: این الگو نیز با وجود داشتن محاسن فراوان و علی رغم اینکه موفقیت های بیشتری از الگوهای سازندگی و اصلاحات کسب کرد اما به واسطه برخی ضعف های اساسی نتوانست انتظارات و خواسته های مد نظر نظام اسلامی را به درستی فراهم کند.

به گفته زاکانی آسیب های رفتاری و عملکردی مسئولین دولت های نهم و دهم، مهمترین نقاط مورد اشکال در این الگو بودند که در برخی از مواقع بروز کرده و مشکلاتی را برای مردم و نظام ایجاد می کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به وقایع یکشنبه هفته گذشته در مجلس پرداخت و با بیان اینکه این اتفاقات هیچ سنخیتی با اصولگرایی ندارند، اظهار داشت: اختلافات و بد اخلاقی های اخیر بین دولت و مجلس و خصوصا اتفاقات روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی لکه سیاهی بر عملکرد این دو نهاد است.

زاکانی در ادامه با تاکید اینکه برای سال های آینده می بایست افرادی مسئولیت امور را در دست بگیرند که نسبت آنها با حاکمیت در عمل و نه در شعار مشخص شده باشد، تصریح کرد: ما برای نظام اسلامی نیازمند الگویی جایگزین هستیم و این الگو لازم است نکات و شاخص های مثبت گفتمان های پیشین را در بر داشته باشد و در عین حال نیز با بررسی آسیب های الگوهای پیشین، تا حد امکان از این آسیب ها و نقاط منفی دوری کند.

وی اضافه کرد: انتخابات آینده فرصتی جدی برای نظام محسوب می شود که در صورت استفاده درست از این فرصت، تهدیدهای موجود نیز در دل این فرصت رفع خواهد شد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در مورد مصداق مورد نظر این جمعیت برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده تصریح کرد: این جمعیت در حال حاضر شاخص‌ها و معیارهایی را که یک رییس‌جمهور باید داشته باشد، مورد توجه قرار داده و به بیان معیارهای مورد نظر می پردازد.

علیرضا زاکانی اضافه کرد: با تبیین درست شاخص‌ها و معیارها، مصادیق مورد نظر توسط خود مردم شناخته می شود و این جمعیت در حال حاضر به مصداق مشخصی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری نرسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *