دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
۴

عکس / لذتِ شاهسواری

شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۵۳
کد مطلب: 270955
مردانی که با دستان خالی و خشمِ مردمان جان به لب آمده، با سر به زباله دان تاریخ سرنگون شدند اما برای واژگونی تندیس هایشان ، باید از کامیون و سیم بکسل و جرثقیل کمک گرفت.
عکس / لذتِ شاهسواری
به گزارش جهان نيوز، سرنوشت دیکتاتورها، شباهت های حیرت آور و در عین حال عبرت آموزی با یکدیگر دارد. مردانی بی اصل و نسب و بی ریشه، با کم ترین پایگاه اجتماعی در میان مردمانشان، که کشور را پر کرده اند از مجسمه ها و تندیس های پرهیبت از خودشان.مردانی که با دستان خالی و خشمِ مردمان جان به لب آمده، با سر به زباله دان تاریخ سرنگون شدند اما برای واژگونی تندیس هایشان ، باید از کامیون و سیم بکسل و جرثقیل کمک گرفت.همان گونه که برای از بین بردن آثار سال ها ویرانگریِ بوالهوسی هایشان، چندین نسل باید عمر و توان خود را سرمایه کنند.
در سی سال گذشته، دنیا بارها شاهد چنین صحنه هایی بود.شاه، دیکتاتورهای شوروی،صدام، قذافی، چائوشسکو و...شاید اگر این زمامداران بی تدبیر، کمی بیشتر از همان دقتی را که در استحکام بخشیدن به مجسمه های خود به خرج می دادند، صرفِ سرزمین و مردم خود می کردند، سرنوشتشان به گونه ای دیگر رقم می خورد.
تصویر زیر در زمستان 1357 گرفته شده است و یکی از ده ها تندیس پهلوی ها، توسط مردم به خاک مذلت کشیده می شود و جوانان انقلاب، لذت شاهسواری را تجربه می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


kjjkh
Iran, Islamic Republic of
روزگار است که گه عزت دهد گه خوار دارد-----چرخ بازیگر از این بازیچه ها بسیار دارد
جوانی
United States
خیلی دلم میخواست روزهای انقلاب بودم و اون حوادث رو از نزدیک می دیدم.
علوی
United States
در بهار ازادی جای امام و شهدا خالی.
شربتیان
United States
شنیدید رضا پهلوی پیام داده؟ به مناسبت سالگرد انقلاب!
بیچاره یه جوری پیام داده که هرکی نفهمه فکر میکنه محمدرضاشاه رموکرات ترین چهره تاریخ ایران بوده!
خیلی بامزه است. بنده خدا بدجوری تو توهمه.