سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

انقلاب ایران منشأ انقلاب‌های منطقه است

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 270541
تحلیل‌گر عراقی مسائل استراتژیک تاکید کرد: وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال 57 منشاء ظهور و بروز تمامی انقلاب‌های منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بوده است.
به گزارش جهان، "طالب الرماحی" تحلیل‌گر مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با تسنیم با عظیم و تاثیرگذار توصیف کردن انقلاب اسلامی ایران، از این انقلاب به عنوان یک انقلاب ایدئولوژیک نام برد و گفت: در شرایطی که جهان به سمت بیرون راندن دین و مذهب از زندگی انسان‌ها گام برمی‌داشت قیام یک رهبر دینی و همراهی ملت ایران که به سرنگونی نظام طاغوت و برقراری حکومت اسلامی منجر شد چنان تاثیری بر جهان گذاشت که هیچ‌گاه از اذهان پاک نخواهد شد.

وی به عمر سی و چهار ساله انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: سی و چهار سال ترس و هراس استکبار از سرایت حکومت اسلامی ایران به سایر کشورهای منطقه بلاخره واقعیت پیدا کرد و در جریان بیداری اسلامی به وقوع پیوست.

این تحلیل‌گر مسائل استراتژیک از وقوع انقلاب‌های منطقه به عنوان یک کابوس و واقعیت تلخ برای کشورهای غربی و آمریکا یاد کرد و گفت: آمریکا و کشورهای غربی در تلاشند تا به هر شکل ممکن با منزوی ساختن ایران، مسیر انقلاب‌های منطقه را تغییر داده و از احیای مجدد اسلام در خاورمیانه پیشگیری کنند.

الرماحی، فرافکنی‌های اخیر واشنگتن علیه کشورمان را نوعی اظهار عجز برشمرد و اظهار داشت: از آنجایی که آمریکا نزدیکی ملت‌های منطقه به ایران را به نفع خود نمی‌داند و قادر به متوقف ساختن موج انقلاب‌های اسلامی نوپا نیست به فکر اعمال فشارهای بیشتر و سخت‌تر بر کشور ایران برآمده است بلکه از این طریق بتواند سرعت انقلاب‌ها را کاهش داده و راهی برای نفوذ در راس این انقلاب‌ها پیدا کند.

وی ادعاهای آمریکا و متحدانش علیه جمهوری اسلامی ایران را سیاه‌نمایی توصیف کرد و گفت: ادعاهای پوچ آمریکا صرفا برای دور ساختن کشورهای انقلابی از هم‌سو شدن با ایران مطرح شده است و آمریکا با این ادعاهای واهی راه به جایی نخواهد برد.

این تحلیل‌گر مسائل استراتژیک با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی با سی و چهار سال توطئه‌چینی نتوانسته است ایران را شکست دهد تاکید کرد: طرح‌های ددمنشانه بدخواهان ملت ایران بار دیگر همچون گذشته به ناکامی ختم شده و عزت و اقتدار ایران اسلامی در میان کشورهای منطقه را بالاتر خواهند برد.

الرماحی با بیان اینکه آمریکا برای رسیدن به مقاصد خود دل‌های ضعیف منطقه را هدف قرار داده است گفت: این کشور استکباری در صدد است تا با دور ساختن کشورهای ضعیف منطقه از ایران، حامیان خود را در منطقه گسترش داده و کانال دیگری برای حکومت بر کشورهای اسلامی پیدا کند.
وی همه تلاش‌های آمریکا و کشورهای غربی را بیهوده و بی‌حاصل توصیف کرد و افزود: خداوند متعال همواره پشتیبان ملت ایران بوده است و توطئه‌های خصمانه دشمنان ملت ایران هیچ‌گاه نمی‌تواند عزت و اقتدار این ایران اسلامی را از این کشور بگیرد.

این تحلیل‌گر مسائل استراتژیک، موفقیت‌های علمی ایران در عرصه‌های مختلف را مایه خشم غربی‌ها توصیف کرد و گفت: پیشرفت دانشمندان ایرانی در دستیابی به فناوری‌های نوین هسته‌ای نگرانی فزاینده‌ای را برای کشورهای غربی به دنبال داشته است؛ چرا که این کشورها همواره انتظار داشتند کشورهای غیر غربی را محتاج خود ببینند و بر آنها فخر بفروشند.

الرماحی تمام اهداف آمریکا و کشورهای غربی را در مخدوش ساختن چهره ایران در بین افکار عمومی خلاصه کرد و افزود: بارها و بارها ادعاهای آمریکا و غربی‌‌ها در مورد ایران به بن‌بست رسیده و خیلی از توطئه‌های کشورهای مخالف ایران برملاشده است اما این کشورها همچنان تمایل دارند در خصوص ایران ساز مخالف کوک کنند.

وی همچنین مواضع شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب در قبال جمهوری اسلامی ایران را خصمانه توصیف کرد و گفت: بر همگان روشن است که اتحادیه عرب همواره به سیاست‌های آمریکا و غرب تمایل نشان داده و با القای تفکر نژادپرستانه علیه ایران همواره به مخالفت با ایران برخاسته است.

این تحلیل‌گر مسائل استراتژیک، کشور عربستان را صحنه‌گردان بسیاری از وقایع و حوادث منطقه معرفی کرد و افزود: عربستان سعودی به واسطه سیطره بر چند کشور عربی تلاش دارد تا مواضع ضد ایرانی خود را بر شورای همکاری خلیج فارس دیکته کرده و آنها را از همکاری با جمهوری اسلامی ایران باز دارد.

"الرماحی" در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همراهی عربستان با آمریکا اظهار داشت: مصلحت عربستان را در همراهی با آمریکاست؛عربستان به خوبی می‌‌داند که چنانچه رضایت آمریکائی‌ها را جلب نکند و حمایت آنها را برای خود نخرد همچون سایر دیکتاتورهای منطقه مسیر سقوط و تباهی را در پیش خواهد گرفت.

وی دخالت در امور داخلی کشورهای انقلابی خاورمیانه را ناشی از تلاش این کشور برای منحرف ساختن افکار عمومی از حوادث وال‌استریت دانست و خاطر نشان ساخت: این مساله می‌تواند دلیل دیگری برای وارد ساختن اتهامات واهی علیه ایران اسلامی باشد.

این تحلیل‌گر مسائل استراتژیک در ادامه سخنان خود ملت‌های مسلمان منطقه را به هوشیاری فزاینده در برابر توطئه‌های پیدا و پنهان دشمنان اسلام فراخواند و هشدار داد: آمریکا و کشورهای غربی برای حفظ منافع خود در منطقه خاورمیانه قطعا نسبت به مصادره این انقلاب‌ها اقدام خواهند کرد.

الرماحی، انتخاب اسلام‌گرایان از سوی ملت‌های کشورهای انقلابی را ناشی از مسلمان بودن اکثریت جمعیت خاورمیانه دانست و گفت: مسلمانان منطقه به واسطه ازدیاد ظلم و ستم راهی به جز چنگ زدن به دین اسلام و احیای مجدد این دین آسمانی نداشتند لذا علیه دیکتاتورها قیام کرده و آنها را یکی پس از دیگر سرنگون ساخته‌اند.

وی با تاکید بر اسلامی بودن تحولات منطقه تصریح کرد: در تایید این مساله می‌توان به آرای اخذ شده در جریان انتخابات بسیاری از کشورهای انقلابی اشاره کرد که به پیروزی اسلام‌گرایان منجر شده است.

تحلیل‌گر مسائل استراتژیک با بیان اینکه طبق تعالیم اسلام ملت‌های مسلمان نباید در برابر ظلم و ستم سکوت اختیار کنند افزود: آنچه مسلم است ملت‌های منطقه از سال‌ها خواب غفلت و بی‌تفاوتی بیدار شده‌اند و به گزینه دیگری به جز سرنگونی نظام‌های ظالم و مستبد رضایت نخواهند داد.
الرماحی از دین اسلام به عنوان چراغ راه بشریت نام برد و گفت: به واسطه اسلامی بودن انقلاب‌های منطقه، خداوند نیز بر مسلمانان منت نهاده و آنان را به سرمنزل مقصود می‌رساند و این مساله مستلزم توکل انقلابیون به خداوند متعال است.

وی اراده خداوند را بالاتر از همه اراده‌های بشری توصیف کرد و گفت: اراده خداوند در صورتی محقق خواهد شد که بندگان نیز خواستار رهایی از ظلم و ستم باشند و برای سرنگونی طاغوت از خود حرکت و جنبش نشان دهند؛ آن‌گاه خداوند نیز برکات خود را نثار ملت‌های انقلابی کرده و پیروزی نهایی را به آنان ارزانی خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *