يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۴

واکنش جنبش حماس به خبر سفر احمدی‌نژاد به غزه

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب: 270462
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و دولت منتخب فلسطین در غزه از تمایل رئیس جمهور ایران برای سفر به نوار غزه و آرزوی وی برای به جا آوردن نماز در مسجدالاقصی پس از آزادی آن، استقبال کرد.
واکنش جنبش حماس به خبر سفر احمدی‌نژاد به غزه
به گزارش جهان، «صلاح البردویل» عضو دفتر سیاسی حماس و نماینده این جنبش در مجلس قانونگذاری فلسطین در گفت‌وگو با فارس، تاکید کرد که ما از سفر «محمود احمدی نژاد» و هر فرد حامی قضیه فلسطین و مقاومت قهرمانانه آن برای سفر به غزه استقبال می کنیم.

وی افزود: متاسفانه مانع اصلی برای این سفر حماس یا دولت فلسطین نیست بلکه فشارهای آمریکایی-اسرائیلی برای ممانعت از انجام این سفر و سوء استفاده از شرایط کنونی مصر است.

احمدی نژاد در مصاحبه با شبکه المیادین در خصوص احتمال سفر به غزه در جریان سفر وی به قاهره و شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی گفت: آرزوی بنده بزرگ تر از این است و من آرزو دارم پس از آزادی کامل قدس در مسجدالاقصی نماز به جا آورم.

بردویل درباره این سخنان احمدی نژاد گفت: این یک آرزوی سیاسی و آرزوی هر انسان مسلمانان آزاده است.

وی افزود: من در سال 2006 در جریان سفر به تهران این سخنان را به شخصه از احمدی‌نژاد شنیدم و این عقیده راسخ وی است و به یاد دارم که وی از مقاومت به خاطر اینکه فرصتی فراهم کرده که به آزادسازی فلسطین کمک می کند، تشکر می کرد.

این رهبر جنبش حماس به جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت سخاوتمندانه از ملت و مقاومت فلسطین قدردانی کرد و گفت که ایران از جمله کشورهایی است که ملت ما بیشترین تکیه را به آن داشته است و ایران در شرایط حساس محاصره و تنگدستی در کنار مقاومت ایستاده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *