شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
هنیه:

حماس هرگز ایجاد دولت در غزه را نمی‌پذیرد

سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 439268
نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که این جنبش هرگز ایجاد دولت در نوار غزه در مقابل آتش بس طولانی مدت با رژیم صهیونیستی را نمی پذیرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین خبرداد: اسماعیل هنیه امروز دوشنبه طی سخنانی در مراسمی که در اردوگاه های «نخبگان قدس» در شهر غزه برگزار شد، گفت که برخی طرف ها برای بدنام کردن جنبش حماس از طریق ترویج این موضوع که حماس ایجاد دولت در غزه در مقابل آتش بس طولانی با اسرائیل را می پذیرد، تلاش می کنند.

وی افزود که ما هرگز تاسیس دولت در ۲ درصد سرزمین فلسطین را نمی پذیریم و هرگز دست از ایفای نقش خود در خصوص آزادسازی فلسطین برنمی داریم بلکه کل فلسطین متعلق به ماست.

هنیه همچنین تاکید کرد که استراتژی حماس آزادسازی کل فلسطین از اشغالگری اسرائیل است و با وجود اینکه غزه از درد و رنج محاصره و ویرانی رنج می برد اما ممکن نیست که از قدس و مسجد الاقصی دست بکشد.

این اظهارات هنیه در حالی است که برخی رسانه های خبری فلسطین امروز جزئیات مفاد توافق رژیم صهیونیستی و جنبش حماس با نظارت فرستاده سابق کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه در خصوص تثبیت آتش بس در غزه را فاش کرده و با اشاره به توافق رژیم صهیونیستی و جنبش حماس تحت نظارت «تونی بلر» برای برقراری آتش بس طولانی مدت در غزه نوشتند که مفاد این توافقنامه عبارتند از:

- موافقت اسرائیل با ایجاد گذرگاه دریایی تحت نظارت اسرائیل

- رفع کامل محاصره غزه

- اعطای اجازه به هزاران کارگر برای انتقال به سرزمین اشغالی جهت کار

- حماس متعهد می شود حفاری تونل های مرزی و شلیک موشک ها را متوقف کند

- پذیرش آتش بس بلند مدت بین دو طرف حداقل تا ۸ سال

در همین رابطه مشاور نخست وزیر ترکیه فاش کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در حال دستیابی به توافق جامع با رژیم صهیونیستی بر سر آتش بس و رفع محاصره غزه و بازگشایی گذرگاه های آن است.

پرفسور «یاسین اقطای» مشاور نخست وزیر ترکیه و نایب رئیس حزب عدالت و توسعه این کشور گفت که در جریان سفر اخیر «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس به آنکارا، تلاش های این جنبش در خصوص مذاکرات مربوط به آتش بس با رژیم اشغالگر و نیز تعهدات جدید ترکیه درباره نوار غزه بررسی شد.

شهادت یک فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست در نابلس


نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت های خود علیه فلسطینیان ظهر امروز دوشنبه نیز یک فلسطینی را در نزدیکی نابلس واقع در شمال کرانه باختری به شهادت رساندند.

احمد جعافره مدیر هلال احمر در نابلس در این باره گفت که تیم های امدادرسانی فلسطین سعی کردند که این فلسطینی را که به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در گذرگاه زعتره واقع در جنوب نابلس زخمی شده بودند، نجات دهند.

جعافره افزود که پیکر این شهید همچنان توسط صهیونیست ها گروگان گرفته شده است و هنوز هویت وی مشخص نیست.

از سوی دیگر لوبا السمری سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی مدعی شد یک فلسطینی که سعی داشت یک نظامی این رژیم را در نزدیکی نابلس با چاقو زخمی کند، توسط نیروهای ارتش به قتل رسید.

این در حالی است که روز شنبه نیز نظامیان صهیونیست با همین بهانه یک جوان فلسطینی را به شهادت رساندند.

تشدید اعتراضات اسرای فلسطینی در زندان های صهیونیستی


رئیس کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی تاکید کرد که روند ناآرامی ها در زندان های صهیونیستی اوج می گیرد.
"عیسی قراقع" با صدور بیانیه ای دلیل تشدید این ناآرامی ها را به شکست مذاکرات میان کادر رهبری اسرای فلسطینی و مدیریت زندان های صهیونیستی نسبت داد و گفت: این مدیریت به هیچ یک از وعده های خود عمل نمی کند و به تمامی درخواست های اسرای فلسطینی پاسخ منفی می دهد.

وی مقامات رژیم اشغالگر قدس را مسئول سلامتی کامل محمد علان اسیر فلسطینی اعتصاب کننده غذا خواند.

در همین رابطه اسماعیل هنیه نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز امروز دوشنبه طی اظهاراتی رژیم صهیونیستی را مسئول کامل سلامت جانی محمد علان دانست که از ۴ روز پیش به کُما رفته و در وضعیت وخیم جسمانی بسر می برد.

تکذیب خبر سفر هنیه به خارج

منابع آگاه در جنبش مقاومت اسلامی "حماس" صبح امروز دوشنبه اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه های گروهی درباره تصمیم اسماعیل هنیه نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش برای سفر به مصر و تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی را تکذیب کردند.

به دنبال انتشار خبری مبنی بر تماس رهبران حماس با سازمان اطلاعات مصر برای فراهم شدن زمینه سفر هیات رهبران این جنبش به مصر، قطر، ترکیه، لبنان و شاید هم ایران، برخی رسانه های گروهی مدعی شده بودند که اسماعیل هنیه در راس این هیات به کشورهای مذکور سفر خواهد کرد.

اما منابع آگاه در جنبش حماس تاکید کردند که تمامی اخبار منتشر شده درباره تصمیم هنیه برای خروج از نوار غزه نادرست و بی پایه و اساس است و تماس های حماس با مصر برای سفر این هیات به خارج ادامه دارد و شاید قاهره امروز دوشنبه به این درخواست حماس پاسخ دهد.

منابع مذکور در عین حال اعلام کردند که هیات حماس برای برگزاری برخی دیدارها درباره مسائل متعدد و به ویژه دیدار با رهبران دفتر سیاسی حماس در خارج و بررسی مسائل مطرح شده در جریان دیدار تونی بلر فرستاده سابق کمیته چهارجانبه بین المللی در منطقه خاورمیانه به خارج سفر می کند.

این منابع خاطر نشان کردند که مسائل مطرح شده درباره آتش بس طولانی مدت در حد پیشنهادات شفاهی هستند و طرح مشخصی در این زمینه ارائه نشده است که زمینه ساز امضای توافق با رژیم صهیونیستی شود.

گفتنی است که جنبش حماس دیروز یکشنبه از رایزنی رهبران حماس به ریاست موسی ابو مرزوق با مقامات مصر برای سفر هیات عالی رتبه این جنبش به تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی خبر داده بود. برخی منابع مدعی شده بودند که ریاست این هیات بر عهده اسماعیل هنیه نایب رئیس دفتر سیاسی حماس خواهد بود.

پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای تبعید ۴ ساله اسیر اعتصاب کننده غذا


نهاد امور اسرا و آزادگان فلسطینی امروز دوشنبه اعلام کرد که دادستانی نظامی رژیم صهیونیستی با آزادی محمد علان اسیر اعتصاب کننده غذا مخالفت کرده و آزادی وی را به تبعید به مدت ۴ سال از کرانه باختری مشروط کرد.

در این بیانیه آمده است که دادستانی نظامی رژیم صهیونیستی آزادی محمد علان را به تبعید وی به مدت ۴ سال از کرانه باختری منوط کرده و مدعی شد که علان خطری برای اسرائیل است و آزادی وی به منزله یک هدیه مجانی به یک اسیر است.

عیسی قراقع رئیس نهاد امور اسرا و آزادگان فلسطینی در این باره گفت که تبعید علان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و ملت فلسطین به تبعید هیچ اسیری از خاک وطن مشروعیت نمی بخشد و تبعید وی بر اساس قانون بین المللی یک جنایت جنگی است.

بر اساس این گزارش باشگاه اسیر فلسطینی روز جمعه اعلام کرد که محمد علان که از بیش از ۲ ماه پیش اعتصاب غذا کرده است به کُما رفته است و در وضعیت وخیمی بسر می برد.

محمد علان ۳۰ ساله از ساکنان روستای عینبوس در نابلس واقع در کرانه باختری است که از ۱۶ نوامبر ۲۰۱۴ بازداشت شده است و از اواسط جولای گذشته اعتصاب غذای خود در اعتراض به بازداشت اداری را اعلام کرده است.

یورش محدود صهیونیست ها به شرق رفح


منابع فلسطینی از یورش چند دستگاه بولدوزر اسرائیلی به اراضی شهروندان در شرق استان رفح واقع در جنوب نوار غزه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، ۵ دستگاه بولدوزر رژیم صهیونیستی صبح امروز دوشنبه به شرق حی النهضه یورش آورده و شروع به خاکبرداری اراضی شهروندان در شرق رفح کردند.

منابع فلسطینی گفتند که تعدادی از جیپ ها و خودروهای نظامی نیز نیروهای اشغالگر را برای یورش به اراضی فلسطینیان همراهی می کردند.

یورش مجدد شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی


منابع فلسطینی امروز دوشنبه نیز از یورش مجدد ده ها شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی خبر دادند.
بر اساس این گزارش، صبح امروز دوشنبه ده ها شهرک نشین صهیونیست تحت حراست نیروهای پلیس رژیم اشغالگر به صحن های مسجد الاقصی یورش برند.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای پلیس رژیم اشغالگر کارت های شناسایی تعدادی از بانوان فلسطینی را در دروازه های مسجد الاقصی مصادره کرده و از ورود کودکان به داخل مسجد ممانعت کردند.

شهرک نشینان صهیونیست تقریبا هر روز به مسجد الاقصی یورش می برند اما اعتکاف کنندگان فلسطینی و نمازگزاران حاضر در این مسجد با سر دادن شعار الله به مقابله با یورش این شهرک نشینان برخاسته و آنها را وادار به خروج از مسجد می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *