شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
عضو ارشد حماس:

مذاکرات فتح و حماس به نقاط مشترکی رسیده است

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 556704
​یکی از اعضای ارشد حماس در پی برگزاری اولین جلسه مذاکرات میان ۲ هیأت فتح و حماس در قاهره اعلام کرد این گفت‌وگوها مثبت بوده و در حال رسیدن به نتیجه است.
مذاکرات فتح و حماس به نقاط مشترکی رسیده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «صلاح البردویل» از اعضای ارشد حماس اعلام کرد مذاکرات قاهره میان این جنبش و فتح «جدی» بوده و به نقاط مشترک رسیده است.

وی در گفت وگو با شبکه «الاقصی»گفت: این مذاکرات بر چند پایه و اساس برگزار می‌شود که بارزترین آنها: اجرای توافق قاهره مربوط به سال 2011، فراگیر شدن آشتی در کرانه باختری و نوار غزه، بازسازی سازمان آزادیبخش فلسطین و فعال شدن شورای قانونگذاری برای نظارت بر دولت وفاق.

نقشه آشتی

البردویل در ادامه گفت: نقشه آشتی تقسیم به 3 گام می‌شود: بر عهده گرفتن امور نوار غزه توسط دولت وفاق ملی (که عملی شده است، دوم اینکه مصر میزبان دور دوم مذاکرات میان فتح و حماس باشد و سوم دعوت مصر از تمامی گروه‌های فلسطینی برای گفت‌وگوی فراگیر، یک ماه پس از پایان دور فعلی تا در آن درباره دولت وفاق و اجرای 5 پرونده ذکر شده در توافق قاهره رایزنی شود.

پرونده کارمندان غزه

وی در این خصوص گفت امور به سمت ادغام تمام اینها –قدیم و جدید- پی می‌رود و فقط صحبت درباره جزئیات ساختار و غیره باقی مانده است. آمارها نشان می دهد کارمندان فعلی غزه 30 هزار نفرند و نیاز طبیعی به کارمند در غزه 35 هزار نفر است؛ این یعنی که ما باید 5 هزار کارمند دیگر را نیز استخدام کنیم.

پرونده تحریم‌ها

البردویل درباره این ادعا که تحریم‌های تشکیلات خودگردان علیه نوار غزه حماس را ناچار به تحویل کلیدهای حکومت غزه به تشکیلات کرده، گفت: حماس درخواست برداشتن تحریم ها را نخواهد کرد. عباس بهتر است با واقعیت‌نگری بیشتری به امور بنگرد و این تحریم‌ها را بردارد اما ما با همه اینها درخواست رفع اینها را نخواهیم کرد.

هیأت فتح و حماس سه شنبه (دیروز) به قاهره رفتند و دور اول مذاکراتشان برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *