چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۱

حبیبی برای حضوردرراه رهبرلحظه‌ای دریغ نکرد

پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۷
کد مطلب: 269467
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دکتر حبیبی در طول عمر شریف خود لحظه‌ای را برای حضور فعال در صحنه‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب دریغ نکرد.
به گزارش جهان، محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با تسنیم ، ضمن تسلیت درگذشت حسن حبیبی از اعضای این شورا، درخصوص ویژگی‌های شخصیتی این مرحوم گفت: دکتر حبیبی از سابقون نهضت امام خمینی(ره) قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود و همواره در صحنه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی حضوری پررنگ داشت و این حضور توام با باورمندی عمیق به آرمان‌های انقلاب اسلامی بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: ایشان راه خود را مبتنی بر راه امام خمینی(ره) قرار داده بودند و در طول عمر شریف خود لحظه‌ای را برای حضور فعال در صحنه‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب دریغ نکردند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در برشماری علل موفقیت مرحوم حبیبی در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی کشور گفت: به دلیل ممزوج بودن علم ایشان با تقوا و تدین، موفقیت دکتر حبیبی دوچندان شده بود و ایشان نمونه بارز یک دانشمند روشنفکر و متدین بودند.

مخبردزفولی گفت: دکتر حبیبی تا آخرین لحظه حیات خود، خدمت را به‌عنوان فریضه می‌دانستند و علی‌رغم بیماری در سال‌های اخیر نیز از تدوین آثار گرانبها در عرصه فرهنگ و مفاخر فرهنگی دریغ نکردند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دکتر حبیبی از اولین و پیشکسوتان اعضای ستاد انقلاب فرهنگی بود، گفت: دکتر حبیبی از همان ابتدا با انگیزه‌ای خاص برای تحول در آموزش ایران چه در عرصه آموزش عالی ایران اسلامی و چه در عرصه تعلیم و تربیت کوشا بودند.

‌مخبر‌دزفولی گفت: ایشان در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز جزو اعضای ثابت و پرتلاش بودند و در در عرصه سیاستگذاری کلان علمی و فرهنگی کشور نقشی اثرگذار داشتند.

وی افزود: دکتر حبیبی از افراد دارای دغدغه برای پیشرفت علم و فناوری کشور بودند و از معتقدان به خودباوری و اعتماد به نفس همراه با عقلانیت بودند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه صبغه علمی و فرهنگی ‌مرحوم حبیبی بر فعالیت‌های سیاسی ایشان غالب است، گفت: وجهه علمی و فرهنگی دکتر حبیبی که با تقوا و تدین توام بود، ایشان را در میان جریان‌های علمی، فرهنگی و سیاسی گوناگون دارای محبوبیت کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *