دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

شخصیت‌هایی که درگذشت دکتر حبیبی را تسلیت گفتند

پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب: 269466
تعدادی از شخصیت های کشور با صدور پیام هایی جداگانه، درگذشت دکتر حسن حبیبی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس بنیاد ایران شناسی را تسلیت گفتند.
به گزارش جهان، محمود احمدی نژاد رییس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی عضو شورای نگهبان، محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام سیدحسن خمینی درگذشت دکتر حسن حبیبی را تسلیت گفتند.

متن این پیام ها به شرح زیر است:

محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت برادر گرامی و بزرگوار، ادیب و دانشمند توانا و از چهره‌های ماندگار کشور جناب آقای دکتر حسن حبیبی موجب تأثر و تألم فراوان گردید.
 
ایشان اندیشمندی مومن و متواضع بودند که با اخلاقی نیکو و پسندیده پیوسته در عالی‌ترین مناسب علمی، سیاسی و فرهنگی از هیچ تلاشی برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران فروگذار ننموده و منشأ خدمات ارزنده‌ و ماندگاری گردیدند. اینک در طلیعه ایام‌الله دهه فجر ندای ملکوتی «ارجعی اِلی ربَّک» را لبیک گفته و به سوی معبود خویش شتافتند و انشاءالله در جمع شهداء و امام شهداء آرام خواهند گرفت.
 
اینجانب درگذشت آن فقید سعید را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، جامعه دانشمندان و مسئولان کشور و خصوصا خانواده محترم ایشان و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم مراتب عالی رضا و رضوان الهی و برای سایر بازماندگان معزز صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت آقای دکتر حسن حبیبی که از چهره‌های درخشان، کوشا و پرتلاش انقلاب و نظام جمهوری اسلامی می‌باشند، موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.
 
ایشان از شخصیت‌هایی بودند که از سال‌های آغازین نهضت و انقلاب و همچنین پس از پیروزی آن در جایگاه‌های مهم و تاثیرگذار به ایفای نقش پرداختند که خدمات آن مرحوم به عنوان عضویت در کمیته تدوین پیش‌نویس و نیز شورای بازنگری قانون اساسی، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، مسئولیت وزارت دادگستری، عضویت در شورای نگهبان، معاونت اولی رئیس‌جمهور، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، ریاست هیات امنای فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی، ریاست بنیاد ایران‌شناسی و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام در تاریخ پرشکوه انقلاب همواره به یادگار خواهد ماند.
 
اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضایعه درگذشت دکتر حسن حبیبی را به ملت شریف ایران و خانواده آن مرحوم تسلیت گفته، برای روح بلند ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
ضایعه درگذشت شادروان دکتر حسن ابراهیم حبیبی عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بنیاد ایرانشناسی موجب تالم و تاخر خاطر است.

مرحوم دکتر حبیبی در طول عمر مفید خود یکی از یاران فعال و باوفای نظام جمهوری اسلامی ایران در مسئولیتهای خطیر در دوره های مختلف بود و از خود آثار و کتب ارزشمندی به جای گذاشت. انسان فرهیخته ای که توان علمی و اجرایی خود را در کمیته تدوین پیش نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، وزارت دادگستری، شورای نگهبان، معاونت اولی رئیس جمهور، رئیس فرهنگستان زبان وادب فارسی، عضو تشخیص مصلحت نظام و نیز عشق به ایران اسلامی در بنیاد ایرانشناسی سپری کرد.

قطعا نام و یاد ایشان همواره به نیکی و بزرگی در خاطره ملت شریف ایران باقی خواهد ماند.

فقدان این شخصیت ارزنده را به دوستان، همکاران، وابستگان به ویژه اعضای محترم خانواده،  همسر محترمه صمیمانه تسلیت گفته و از درگاه احدیت برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت می کنم.

محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور:

انا لله و انا الیه راجعون
خانواده محترم دکتر حسن حبیبی
خبر درگذشت دانشمند وارسته دکتر حسن حبیبی که عمر پربرکت خویش را در راه اعتلای نظام اسلامی و فرهنگ و ادب و اخلاق جامعه دینی سپری نمودند، موجب تأسف و تأثر عمیق گردید.

ضمن عرض تسلیت، از خدای منان علوّ درجات برای آن فقید سعید و صبر و شکیبایی برای آن خانواده محترم مسألت می‌نمایم.

سردار سرتیپ محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین:

انا لله و انا الیه راجعون
اینجانب درگذشت دانشمند ولایتمدار و مبارز بی ادعا جناب آقای دکتر حسن حبیبی را به محضر مبارک امام خامنه ای، جامعه دانشگاهی کشور، عموم مردم شریف و سایر بازماندگان بویژه خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می نمایم.

امید است در ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی که یادآور مجاهدت ملت غرورآفرین ایران اسلامی است، آن استاد معزز که همواره حرکت همراه با روحانیت و عمل توأم با وحدت را سرلوحه فعالیت های خویش قرار داده بود مشمول الطاف الهی قرار گیرد. روحش شاد.

آیت الله هاشمی شاهرودی عضو شورای نگهبان:

انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت مرحوم آقای دکتر حسن حبیبی باعث تاثر و تالم اینجانب گردید. ایشان در دوران انقلاب و بعد از انقلاب خدمات موثری به نظام جمهوری اسلامی ارائه کردند خصوصا در بازنگری قانون اساسی نقش بسزایی داشتند. اینجانب این مصیبت وارده را به خانواده ایشان و قشر عظیم اساتید، نخبگان و مسئولان کشور تسلیت عرض نموده و ازخداوند متعال علو درجات را برای ایشان مسئلت می نمایم.

محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس:

«بسم الله الرحمن الرحیم
همه از اوییم و به سوی او باز خواهیم گشت
درگذشت دکتر حسن حبیبی در آغازین روز دهه مبارک فجر ما را متالم و متاثر ساخت ایشان سال‌های طولانی از عمر خود را در خدمت علم و فرهنگ، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی سپری ساخت.

شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از بهترین اعضا و بنیاد ایرانشناسی یکی از بهترین روسا و نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از بهترین خدمتگزاران خود را از دست داد. این مصیبت را به محضر ملت شریف ایران، مقام معظم رهبری و خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای ایشان مغفرت و رحمت و برای بازماندگانش صبر و بردباری میطلبم.»

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه:

خبر ضایعه درگذشت و فقدان اندیشمند بزرگوار جناب آقای دکتر حسن حبیبی که خدمات ماندگار و ارزنده‌ای را در راه اعتلای اهداف انقلاب اسلامی و همچنین فرهنگ و ادب ایرانی و اسلامی از خود بر جای نهاد، باعث تالم و تاثر عمیق اینجانب گردید.

ضمن عرض تسلیت فقدان آن شادروان به محضر مقام معظم رهبری و جامعه فرهنگی و دانشگاهی کشور و بالاخص خانواده مکرم و بازماندگان آن مرحوم، از خداوند متعال برای آن درگذشته غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزومندم.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

خبر درگذشت خادم آستان علم و فرهنگ و هنر و پاسبان حریم حرمت و پاکبان قداست نظام دکتر حسن حبیبی که رضوان خدا نصیبش باد تاثری از جنس فقدان دو چشم و هزاران خرد در دل و جان اهل درد ، برانگیخت و    زهر اندوهی در کام فرهیختگان و هنر توشه گان ریخت. آن دانش آموخته مکتب و نهضت روح اللهی از نخستین مبارزین و معتقدین راه امام (ره ) و انقلاب بود و خود را وقف این باور نمود و تا بود تار و پود دل جز به تولا گره نزد ! و روی بر راه دیگری نیاورد! خداوند با پایمردان طریق معرفت محشورش فرماید و درهای رحمتش را بر روی او بگشاید . به خاندان گرامی و همکاران ارجمند ایشان ، در شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنیاد ایرانشناسی و بر دوستان و شاگردان این استاد خلیق تسلیت می گویم و اظهار همدری می نمایم.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی:

سرکار خانم دکتر رهیده
درگذشت همسر مکرمتان سرور معظم جناب آقای دکتر حسن حبیبی دل همه علاقه‌مندان به ایشان را به درد آورد. آن عزیز در دوران تبعید و مبارزه تا دوران پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی همواره از همراهان و یاران امام راحل عظیم الشأن بود.

درگذشت آن مرحوم را خدمت جنابعالی و سرکار خانم آزاده حبیبی و برادران ایشان تسلیت عرض نموده، برای ایشان از درگاه خداوند متعال علوّ درجات مسالت می‌نمایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
شماچقدر عقده ای هستید.(جت الاسلام هاشمی رفسنجانی).اندکی صبرسحرنزدیک است