پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

مخالفان سوری حاضر به مذاکره شدند

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب: 269320
رئیس ائتلاف مخالفان با تکرار ادعاهای سابق خود علیه نظام سوریه، گفت: برای پایان دادن به کشتارها در این کشور، آماده مذاکره رو در رو با نمایندگان نظام سوریه است.
به گزارش جهان به نقل از جام بین الملل: شبکه العربیه (Al Arabiya) امروز گفت که در تحولی جدید در صحنه سیاسی سوریه "شیخ محمد معاذ الخطیب" رئیس ائتلاف مخالفان نظام از اعلام آمادگی برای گفت و گو با نظام جهت پایان دادن به خونریزی های جاری در این کشور خبر داد.



بنا بر این گزارش، وی با تکرار ادعاهای سابق خود علیه نظام سوریه، گفت: برای پایان دادن به کشتارها در این کشور، آماده مذاکره رو در رو با نمایندگان نظام سوریه است.




این شبکه در ادامه گفت که خبرگزاری آلمان گزارش داد: رئیس ائتلاف مخالفان سوریه با صدور بیانیه ای اظهار داشت که رسانه ها اعلام کردند که نظام سوریه مخالفان را به مذاکره فرا خوانده‌ و نخست وزیر را مسئول مدیریت و رسیدگی به این موضوع کرده است. در همین راستا وزیر کشور نیز رهبران مخالفان را به بازگشت به کشور فرا خوانده است.



Flash version ۹,۰ or greater is required
You have no flash plugin installed

Click here to download latest version



او نیز در پاسخ به این فراخوان دولت در بیانیه خود تصریح کرده است که آماده گفتگو با نظام سوریه است، مشروط به اینکه صد و شصت هزار زندانی، از جمله زنان و دو تن از نیروهای سرویس اطلاعات نیروی هوایی از زندان آزاد شوند و به سفارت خانه ها اعلام شود تا به سوری هایی که مدت گذرنامه هایشان به پایان رسیده گذرنامه جدیده داده شود، یا گذرنامه فعلی آنان به مدت حداقل دو سال تمدید شود.



وی در بیانیه خود آورده است که حاضر است این نشست در قاهره،‌ تونس یا استانبول برگزار شود تا راه حلی برای پایان دادن به کشتار و خشونت ها در کشور بیابند.



این سخنان خطیب درحالی بیان می شود که کمسیون قانونی "ائتلاف مخالفان سوریه" به ریاست "هیثم المالح" نیز با صدور بیانیه ای این نظر خطیب را نظر شخصی دانسته و بدون هماهنگی با شورای ائتلاف صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *