سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

موضوع قسمت هشتم "بحران در سوریه"

جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب: 268339
قسمت هشتم مجموعه مستند سیاسی "بحران در سوریه" با موضوع نقش فرانسه در بحران اخیر سوریه، شنبه 7 بهمن ساعت 16:30 از شبکه خبر پخش می شود.
موضوع قسمت هشتم "بحران در سوریه"
به گزارش جهان، در این قسمت درباره تاریخ روابط بین دو کشور فرانسه و سوریه، معاهده ی سایکس پیکو، ریاست جمهوری ژاک شیراک و دشمنی فرانسه با سوریه در پی ترور حریری، تغییر در سیاست خارجی فرانسه در زمان سارکوزی و تلاش او برای نشاندن سوریه پای میز مذاکره با اسرائیل، تغییر موضع دوباره ی فرانسه بعد از شروع بحران و حضور فرانسه در صف اول مخالفان دولت سوریه و نقش این کشور در فرسایشی شدن این بحران از جمله موضوعاتی است که در این قسمت به آن پرداخته می شود.

در این قسمت با کارشناسان و اساتید دانشگاه سوری همچون ریاض درار ، طالب ابراهیم ، بسام ابوعبدالله و عمران زعبی درباره ی این موضوع مصاحبه شده است.

تاکنون هفت قسمت از مستند سیاسی "بحران در سوریه" از شبکه خبر پخش شده است. شنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 16:30 زمان پخش این برنامه است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *