جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

فقط مهریه‌ام را می‌خواهم!'

سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 262281
زنی در دادگاه گفت: شوهرم به من خرجی نمی‌دهد و من مجبور شده‌ام مهریه‌ام را که 300 سکه طلاست، به اجرا بگذارم.
 به گزارش جهان به نقل از ایسنا، زوج جوانی به دادگاه خانواده مراجعه کردند و زن جوان خواستار دریافت مهریه 300 سکه‌ای خود شد. این زن جوان با بیان اینکه دو سال و نیم از زندگی مشترک‌مان می‌گذرد، گفت: شوهرم باید تمام مهریه‌ام را بپردازد، زیرا او در طول مدت زندگی‌مان نتوانسته خرجی به من بدهد، به همین دلیل خواهان مهریه‌ام هستم.
 
وی ادامه داد: شوهرم باید «حق» مرا پرداخت کند، او باید درک کند که درخواست مهریه هیچ ربطی به دوام زندگی‌مان ندارد، من می‌خواهم با شوهرم زندگی کنم اما مهریه‌ام را می‌خواهم.
 
در ادامه جلسه دادگاه، شوهر این زن جوان با بیان اینکه «همسرم وقتی الان خواهان مهریه‌اش است، به احتمال زیاد در آینده، درخواست طلاق دارد»، افزود: نمی‌توانم مهریه همسرم را بپردازم زیرا کل دارایی من نصف مهریه او هم نمی‌شود.
 
وی ادامه داد: متاسفانه دو سال قبل که پذیرفتم مهریه همسرم 300 سکه باشد، فکر نمی‌کردم که او روزی بخواهد آن را دریافت کند. در واقع همسرم باید از درخواست مهریه‌اش منصرف شود، در غیر این صورت من به او بدبین و زندگی‌مان خراب می‌شود.
 
زن جوان بار دیگر لب به سخن گشود و گفت: شوهرم بسیار غیرمنطقی است، او وضع مالی متوسطی دارد، بنابراین می‌تواند به صورت اقساط مهریه‌ام را بپردازد.
 
این زن جوان که 27 سال داشت، ادامه داد: شوهرم نباید تصور کند که من با این درخواستم، نقشه‌ای در آینده دارم و می‌خواهم از او جدا شوم، شوهرم باید کمی بیشتر مرا درک کند، زیرا او در طول زندگی‌مان خرجی به من نداده است و این راه تنها راه باقی مانده برای من است.
 
قاضی دادگاه بعد از شنیدن اظهارات طرفین، با توجه به موجودی اموال و درآمد مرد، او را محکوم به پرداخت اقساط مهریه زن کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *