چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۱
صراف‌نژاد در دانشگاه امام رضا(ع):

انتخاب همسر را با داد و ستد مالی اشتباه نگيريد

سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 659360
سرپرست واحد خواهران نهاد رهبری دانشگاه فردوسی گفت: عده‌ای تصور می‌کنند که انتخاب همسر یک داد و ستد است و در این انتخاب باید به دنبال سود مالی بالاتر بود.
انتخاب همسر را با داد و ستد مالی اشتباه نگيريد
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، صدیقه صراف نژاد، سرپرست واحد خواهران نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد در همایش «ازدواج سالم» که با حضور مادران دانشجویان پردیس‌های اسرار و رضوان دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین انتخاب‌هایی که ما در طول زندگی خود انجام می‌دهیم انتخاب همسر است و افراد به طور مستقیم در انتخاب آن نقش دارند.

صراف نژاد اظهار کرد: عموم خانواده‌ها و جوانانی که بدون معیار، هدف و یا معیار‌های نادرست نسبت به انتخاب همسر اقدام می‌کنند، انتخاب مناسبی در این زمینه نخواهند داشت و در زندگی مشترک هم دچار بحران خواهند شد.

این کارشناس امور خانواده با مرور روند انتخاب همسر از گذشته تا به امروز بیان کرد: در گذشته جوانان نسبت به انتخاب همسر دخالت نداشتند و بیشتر والدین و بزرگتر‌ها برای آن‌ها همسر انتخاب می‌کردند، اما با گذشت زمان و گسترش ارتباطات بسیاری از جوانان در ازدواج حق انتخاب دارند و خودشان همسرشان را انتخاب می‌کنند.

وی خطاب به مادران توصیه کرد: اگر فرزند شما در محیط دانشگاه و یا کار، دختری را انتخاب کرد، سریع نسبت به انتخاب او عکس‌العمل منفی نشان ندهید؛ بلکه سعی کنید او را در این انتخاب همراهی کنید تا در کنار شما بتواند انتخاب درستی را داشته باشد.

صراف نژاد با انتقاد از رفتار و نگرش بسیاری از خانواده‌ها در انتخاب همسر برای فرزندانشان بیان کرد: عده‌ای تصور می‌کنند که انتخاب همسر یک داد و ستد است و در این انتخاب باید به دنبال سود مالی بالاتر بود از این رو به جای توجه به مفاهیم اساسی به دنبال ظاهر زیبا و مادیات هستند.

سرپرست واحد خواهران نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: همانگونه که در قرآن مجید اشاره شده هدف از ازدواج دختر و پسر رسیدن به آرامش است، زیرا در سایه آرامش می‌توان به رشد و بالندگی و تعالی رسید.

وی اظهار کرد: باید در انتخاب همسر برای فرزندان خود به دنبال همسری باشید که بتواند آرامش‌آفرین باشد؛ متاسفانه در بسیاری از انتخاب‌ها رسیدن به آرامش مورد توجه قرار نمی‌گیرد و در مقابل توجه به جنبه‌های ظاهری، تحصیلات و مادیات جای خود را به ارزش‌های اساسی و مهم در انتخاب همسر داده است.

صراف نژاد یکی از ملاک‌هایی که در رسیدن به آرامش زن و شوهر نقش ندارد، زیبایی است ؛ در حالی‌که این محبت، اخلاق و عاطفه دختر و پس در زندگی و ارتباط با یکدیگر است که آن‌ها را برای همدیگر زیبا می‌کند.

سرپرست واحد خواهران نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد یکی دیگر از ملاک‌هایی که در انتخاب همسر باید به آن توجه کرد را تناسب خانواد ه‌ها از نظر اقتصادی، فرهنگی و سطح تحصیلات معرفی کرد و افزود: برخی منطقه‌ای که افراد در آن زندگی می‌کنند و یا شغل پدر را ملاک ارزیابی فرهنگی خود قرار می‌دهند، در حالی‌که شناخت فرهنگ خانواده‌ها، در تعاملات و رفت و آمد‌ها خود را نشان می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با این اوضاع مالی دیگه ازدواج یک رویا دست نیافتنی برای اغلب جوانان هست