جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

دمیرتاش: اردوغان متهم ردیف اول

يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب: 262024
اگر دولت اردوغان در اجرای این نقشه موفق شود بازهم چیزی از جرم دولت اردوغان کم نخواهد شد. این اقدام یک جنایت جنگی بوده و شخص اردوغان متهم اصلی این پرونده است.
به گزارش جهان به نقل از جام، شبکه تلویزیونی (CNNturk) گزارشی از سخنرانی امروز "صلاح الدین دمیرتاش" رهبر حزب "صلح و دموکراسی" در "مرسین" پخش کرد.

دمیرتاش که در جمع هواداران خود سخنرانی کرد. به شدت از سیاست های دولت اردوغان انتقاد کرد.

وی با اشاره به سالگرد بمباران "اولدره" گفت: «یک سال از بمباران اولدره گذشت و هنوز هم تکلیف این پرونده روشن نشده است. باید توجه حضار را به این مسئله جلب کنم که اردوغان با سیاستی مرموز سعی می کند روند طبیعی این پرونده را عوض کند.

اردوغان در آخرین اظهار نظر خود درباره اولدره گفته است: "از کجا معلوم همه کشته شدگان اولدره غیرنظامی هستند؟"

اردوغان با این اظهار نظر دوپهلو نقشه جدیدی برای این پرونده کشیده و احتمالا از دستگاه قضا خواسته است که برخی از کشته شدگان این حادثه را از اعضای پ.ک.ک معرفی کنند تا عملیات از لحاظ نظامی توجیه پذیر باشد."»


وی در ادامه افزود: «اگر دولت اردوغان در اجرای این نقشه موفق شود و با زیرکی برخی از کشته شدگان اولدره را عضو پ.ک.ک معرفی کنند بازهم چیزی از جرم دولت اردوغان کم نخواهد شد. این اقدام یک جنایت جنگی بوده و شخص اردوغان متهم اصلی این پرونده است.»

دمیرتاش همچنین با انتقاد از دیگر احزاب مخالف اردوغان گفت: «احزاب مخالف اردوغان مثل حزب "جمهوری خلق" و "حرکت ملی" در ماجرای کشتار ۳۴ جوان غیرنظامی کُرد با دولت اردوغان همسو شدند که گویی عضوی از حزب عدالت و توسعه می باشند.

اگر قرار است این احزاب هم دنباله روی حزب عدالت و توسعه باشند پیشنهاد می کنم احزاب خود را تعطیل کنند. پیشنهادی هم برای "دولت باغچلی" رهبر حزب"حرکت ملی" و "کمال قلچداراوغلو" رهبر حزب"جمهوری خلق" دارم بهتر است در راستای دنباله روی سیاست های اردوغان این دو نفر معاون اردوغان شوند."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *